Sikarokote ja keskenmeno?

Hei,
ei tullut tai siis ei ole alkanut vuoto vielä, mutta perjantaina todettiin, ettei sydänääniä ole. Sillon rokotuksesta reilu viikko... Tosin rv oli 8. joten tod.näk. keskenmenoon melko suuri kuitenkin. Toivoisin vain, että lähtisi tulemaan eikä tarvitsisi mennä kaavintaan :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupupu:
Hei,
ei tullut tai siis ei ole alkanut vuoto vielä, mutta perjantaina todettiin, ettei sydänääniä ole. Sillon rokotuksesta reilu viikko... Tosin rv oli 8. joten tod.näk. keskenmenoon melko suuri kuitenkin. Toivoisin vain, että lähtisi tulemaan eikä tarvitsisi mennä kaavintaan :'(
Voi ei. olen nin pahoillani puolestasi!

:hug: Voimia ja toivotaan, että kaikki menee parhain päin. Oliko tämä sinulla mones raskaus?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matami71:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupupu:
Hei,
ei tullut tai siis ei ole alkanut vuoto vielä, mutta perjantaina todettiin, ettei sydänääniä ole. Sillon rokotuksesta reilu viikko... Tosin rv oli 8. joten tod.näk. keskenmenoon melko suuri kuitenkin. Toivoisin vain, että lähtisi tulemaan eikä tarvitsisi mennä kaavintaan :'(
Voi ei. olen nin pahoillani puolestasi!

:hug: Voimia ja toivotaan, että kaikki menee parhain päin. Oliko tämä sinulla mones raskaus?
Kiitos osanotosta! Tuntuu yhä ja varmasti vielä pitkään hyvin kurjalta. Tämä oli kolmas raskaus; ensimmäinen meni myös kesken, toisesta syntyi terve ja ihana poika. Nyt toivon, että uskaltaisin yrittää vielä kerran tämän jälkeen ja ehkä saisin vielä yhden vauvan... Tosin juuri nyt se mahdollisuuskin tuntuu kovin etäiseltä. Vuoto ei ole vieläkään kunnolla alkanut mutta merkit ovat sellaiset, että kenties vältyn toimenpiteiltä.

Voimia ja valoa tähän marraskuiseen pimeään myös sinulle ja perheellesi!
 
Eli mulla 6+5 ultrassa syke ja viikkoja vastaava elävä alkio, 7+3 possupiikki ja alkion kehitys pysähtynyt 7+4. 8+2 kovat vatsakivut (tn km), mutta vain tippa vuotoa -en mennyt lääkäriin. 10+2 alkoi sitten vuoto ja ultrassa todettiin keskeytynyt km.

Eihän sitä voi sanoa varmaksi oliko rokotuksessa syy, voi olla että olisi mennyt kesken joka tapauksessa. Eikä sitä voida millään myöskään todistaa puoleen tai toiseen. Itsellä vain vahva tunne siitä, että rokotus sattui juuri johonkin kriittiseen saumaan ja kehitys tyssäsi sitten siihen. Mutta tämä vain arvailua. Lääkäri sanoi, että km:ja on maailmalta raportoitu possupiikin seurauksena, mutta mahdotonta sanoa varmasti. Mulla ennestään kaksi helposti alkanutta (ekasta ja tokasta kierrosta) raskautta ja molemmista syntyi terve lapsi. Tämäkin raskaus tärppäsi ekasta kierrosta, mutta meni sitten kesken. Katsotaan kuinka käy jatkossa, toivon pikaista uutta tärppiä.

Tsemppiä ja voimia teille molemmille ja parempaa onnea jatkossa!
 
Mulla luultavasti keskenmenon syy sairastettu sikainfluenssa. Sain rokotteen rv 5, sairastin si:n rv 7-8. 7+0 löytyi elävä sikiö, 8+6 sikiö oli kuollut ja viikot vastasivat rv7. Huomenna menen kohdun tyhjennykseen. Tauti on ainakin vaarallisempi kuin rokote, on minun mielipiteeni.
 
Täällä kans löyty np-ultrassa viikolla 11+0 kuollut sikiö, kehitys oli loppunut rv 9+1. Possurokotteen kävin ottamassa rv 8+2..Eihän sitä tiedä, että oliko rokotteessa syy vai missä, mutta kyllähän sitä miettii kun ne noin lähekkäin tapahtu..Ensimmäinen km mulla, yksi terve lapsi löytyy onneksi jo..Toivottavasti jäis tähän yhteen kertaan, niin kauheeta se oli!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matami71:
Löytyykö muita, joille tullut keskenmeno noin 1-2 vkoa rokotuksen jälkeen?
heti seuraavana päivänä rokotteesta alkoi niukka vuoto joka voimistui ja sitten raskaus todettiin keskeytyneeksi :( syytän itseäni. olin niin paniikissa tuolloin sikaflunssan takia ja kahden lapseni puolesta etten vain itse heihin tartuttaisi sikaflunssa jos sen saisin kun kuuluin riskiryhmään. tämä tapahtui marraskuun alussa ja nyt olen jo uudestaan raskaana. testin tein eilen. katsotaan tuleeko tääkin pihalle,vai johtuiko edellinen keskenmeno piikistä...?
 
Sain piikin vkolla 5 josta seurasi kovat oireet: kuume, lihassäryt ja hengitysvaikeudet. En muista milloin olisin ollut niin kovassa taudissa. Samalla vkolla raskaus oli mennyt kesken, todettiin tällä vkolla ultrassa, nyt tyhjennys käynnissä. Lääkäri sanoi että rokotteesta ei ole tarpeeksi tutkimusta, ja että km saattoi johtua siitä.

Voimia kaikille!
 
Mulle siitä piikistä ei kyllä tullut mitään oireita eli en nyt tiedä, johtuiko siitä vai mistä :/ Mulle neuvolassa sanottiin, että näillä ekoilla viikoilla tapahtuu usein keskenmenoja ilman mitään selkeää selitystä...ja niinhän se varmaan on...
 

Yhteistyössä