sikapiikki,keskenmeno ja pelko uudesta

km menossa,lääkkeet otettu tänään ja mieli on maassa...pieni oli mennyt kesken rv 7.nyt niitä olisi pitänyt olla 10+3.mutta eipä sykettä löytynyt.nyt mietin kun tuo km tapahtui niin lähellä sikapiikin ottoa,että miten tämmöisenä aikana uskaltaa rueta yrittämään uudestaan?en tiedä jos sen keväisen tehosterokotuksen,joka luultavasti tulee kuitenkin,aikana olisi uudestaan raskaana,kestäisikö sitä pelkoa ja jos sitten sattuisikin jotain.eihän voi tietää,mutta pelottaa yrittää uudestaan...lääkäri kyllä kehotti vain rohkeasti yrittämään.7 vuotta tätä lasta toivottu ja kävi näin.ei haluaisi "leikkiä"tällaisella asialla vaan haluaisi olla asioista varma,pelata niin varman päälle kuin tässä elämässä yleensäkään voi.aika sekavia varmaan nämä ajatukset,sekava on päiväkin...mutta kertokaa mielipiteitänne ja kokemuksia keskenmenoista sikapiikin jälkeen.luulen etten ole ainoa jolla tällaisia ajatuksia?
 
Kyllä itseänikin mietityttää että miten se sikapiikki vaikutti pikkuseen. :(
Ja eka ultra on vasta joulun jälkeen. Uskon kuitenkin siihen että kaikella on tarkoituksensa, jos pikkunen ei piikkiä kestä niin tuskin olisi sitten kestänyt sitä itse tautiakaan. :(
Tsemppiä uuteen yritykseen :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Kyllä itseänikin mietityttää että miten se sikapiikki vaikutti pikkuseen. :(
Ja eka ultra on vasta joulun jälkeen. Uskon kuitenkin siihen että kaikella on tarkoituksensa, jos pikkunen ei piikkiä kestä niin tuskin olisi sitten kestänyt sitä itse tautiakaan. :(
Tsemppiä uuteen yritykseen :hug:
niin,kiitos ja onnea sinulle.toivottavasti kaikki menee hyvin.eiköhän suurimmalla osalla menekin.
 
:hug: Olen pahoillani puolestasi. Itse yhä kamppailen yli kuukausi sitten tapahtuneen samanlaisen jutun vuoksi; eli vauva kuoli kohtuun piikin jälkeen. Muistathan tehdä ilmoituksen THL:lle ? Itse en enää uutta piikkiä ottaisi, minusta pelottelu taudilla on mennyt jo yli. Voimia sinulle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matami71:
:hug: Olen pahoillani puolestasi. Itse yhä kamppailen yli kuukausi sitten tapahtuneen samanlaisen jutun vuoksi; eli vauva kuoli kohtuun piikin jälkeen. Muistathan tehdä ilmoituksen THL:lle ? Itse en enää uutta piikkiä ottaisi, minusta pelottelu taudilla on mennyt jo yli. Voimia sinulle!
kiitos,täytyy tuo ilmoitus tehdä.voimia sinullekin.ei nämä mitään pikaprosesseja ole...onneksi sentään tuo "tyhjennys"onnistui kohtuudella.
paha mieli on varmasti matkassa pitkään. :hug:
 
TMH
Mä sain sikapiikin n.1,5 viikkoa sitten yhdessä poikani kanssa. Raskausviikkoja oli eiliseen mennessä n.10, mutta raskaus keskeytyi. Päästä ei löydy yhtään järkevää saati julkaisukelpoista ajatusta.. Sitä vaan miettii syitä tällaiselle. Onko rokotus voinut olla osasyynä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja TMH:
Mä sain sikapiikin n.1,5 viikkoa sitten yhdessä poikani kanssa. Raskausviikkoja oli eiliseen mennessä n.10, mutta raskaus keskeytyi. Päästä ei löydy yhtään järkevää saati julkaisukelpoista ajatusta.. Sitä vaan miettii syitä tällaiselle. Onko rokotus voinut olla osasyynä?
olen pahoillani sinunkin puolestasi :'( .
ei tätä tajua ja syyn haluaisi löytää.olen yrittäny löytää tietoa netistä tästä asiasta ja ihmettelen miksi jotkut maat eivät ole suositelleet tätä rokotetta jota mekin saimme raskaana oleville,vaan niissä maissa raskaana oleville on ollut omat rokotteensa ja ilmeisesti ilman tuota adjuvanttia,lisätehostetta joka tehostaa rokotteen vaikutusta.hämmästyttää ja suututtaa todella! :'(
 
Hui kauheeta :'( Nyt alkaa oikeasti pelottamaan kun näitä juttuja kuulee ja lukee... :(
Kaikkien kannattaa ehdottomasti tehdä ilmoitus jos saa keskenmenon sikapiikin jälkeen.
Voimia kaikille joille käynyt huonosti piikin jälkeen (ja siis muutenkin...) :hug:
 
:hug: Voi, että.. iso hali ja tuhannesti voimia teille keskenmenon kokeneille. Itsekin koin keskenmenon huhtikuussa. Sillonhan ei tätä epidemiaa vielä ollut täällä. Nyt sitten olen raskaana uudemman kerran, tällä hetkellä 23+4, ja olen n. kk sitten ottanut erittäin piiiitkän harkinnan jälkeen sikapiikin. Töiden puolesta jo sitä tarjottiin, siinä vaiheessa kieltäydyin. Sitten muutaman viikon päästä neuvolasta sitä tarjottiin, jolloin päädyin siihen. Oli niin vaikea päätös, että vieläkin mietityttää teinkö oikean ratkaisun ja mitä seurausta vielä voi olla piikillä... Olen itsekin kuullut työkaverilta keskemenosta, joka tapahtui hänen läheiselleen rv 12 sikapiikin jälkeen. Niin ristiriitaista tämä koko sikainfluenssa homma ja siitä tiedottaminen... Itsekkin kovasti pohdin, että jos en ota ja saan sikaflunssa, mitä seurausta voi olla ja myös jos otan, mitä seurausta sillä on. Mutta ehdottomasti kannattaa tehdä ilmoitus, jos on keskenmeno tullut piikin jälkeen!! Ei muuta kun voimia vielä kerran teille kaikille, jotka käytte läpi pienokaisen menettämisen aiheuttamaa tuskaa.. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zurusilmä:
:hug: Voi, että.. iso hali ja tuhannesti voimia teille keskenmenon kokeneille. Itsekin koin keskenmenon huhtikuussa. Sillonhan ei tätä epidemiaa vielä ollut täällä. Nyt sitten olen raskaana uudemman kerran, tällä hetkellä 23+4, ja olen n. kk sitten ottanut erittäin piiiitkän harkinnan jälkeen sikapiikin. Töiden puolesta jo sitä tarjottiin, siinä vaiheessa kieltäydyin. Sitten muutaman viikon päästä neuvolasta sitä tarjottiin, jolloin päädyin siihen. Oli niin vaikea päätös, että vieläkin mietityttää teinkö oikean ratkaisun ja mitä seurausta vielä voi olla piikillä... Olen itsekin kuullut työkaverilta keskemenosta, joka tapahtui hänen läheiselleen rv 12 sikapiikin jälkeen. Niin ristiriitaista tämä koko sikainfluenssa homma ja siitä tiedottaminen... Itsekkin kovasti pohdin, että jos en ota ja saan sikaflunssa, mitä seurausta voi olla ja myös jos otan, mitä seurausta sillä on. Mutta ehdottomasti kannattaa tehdä ilmoitus, jos on keskenmeno tullut piikin jälkeen!! Ei muuta kun voimia vielä kerran teille kaikille, jotka käytte läpi pienokaisen menettämisen aiheuttamaa tuskaa.. :heart:

kiitos surusilmä :hug: .nuo sinun ajatuksesi ovat niin totta.itse ajattelisin aivan samalla tavalla jos olisin raskaana edelleen.toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin.ja varmaanhan meneekin kun olet jo noin pitkälle päässyt.sehän on totta että jos ei ole ottanut sikainfluenssa rokotusta ja raskaana saat taudin,se voi olla kohtalokasta SEKÄ äidille että sikiölle.ja sitä riskiä en voisi jo kahden lapsen äitinä ottaa etten rokotusta ottaisi jos raskaana olisin.siksi olenkin päättänyt etten uutta yritystä tee ennenkuin kevät näyttää millaiseksi tämä tauti menee.(toinen aalto)
koskaanhan ei elämästä tiedä,voihan keskenmeno johtua hostain muustakin,mutta tietoista riskiä en voisi ottaa enää.sen verran koville tämä ottaa.onnea loppuraskauteesi surusilmä,yritä nauttia raskaudesta tästä ajasta huolimatta :hug: .
 
kiitosta samoten sinulle äiskä -76 !
Kyllä mä olen yrittänyt nauttia raskaudestani sydän syrjällään kylläkin jo pelkästään keskenmenon kokeneena mutta sitten vielä tämän sikaflunssan takia.. Ei se auta kuin luottaa siihen, että kaikki menee niin kuin on tarkoitettu. Ymmärrän, että sitä kipuilee sen asian kanssa, johtuiko keskenmeno piikistä vai jostain muusta, ajattelisin itsekkin ihan varmasti nuin miten aiemmin kuvasit. On se elämä vaan välillä niin raadollista ja julmaa...
 

Yhteistyössä