Sikainfluenssarokote turvallinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja h1n1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

h1n1

Vieras
"On epätodennäköistä, että rokote aiheuttaisi vakavia tai yllättäviä reaktioita. Rokote ei myöskään voi aiheuttaa influenssaa, sillä se ei sisällä kokonaisia viruksia", väittää rokoteturvallisuuslääkäri.

Jotenkin kuitenkin mietityttää...

Koko juttu:
http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Lapsen-terveys/Vaarallinen-H1N1-rokote/

http://sikainfluenssa.biz/

Suosittelen tutustumaan tähän eilen löytämääni sivustoon.
Jokainen tekee itse päätöksensä, mutta tervettä harkintaa kannattaa käyttää.

en tosiaan antais rokottaa, enkä ottaa lääkettä joka on just eilen keksitty! hitto vie, se on tavan flunnssa noritaapertajalle, mieluumin kökin viikon räkätaudis kun annan itseni/lapseni koekaniiniksi, ja huomaankin jonku 5v päästä et mulle on kasvanu pistorasianokka ja saparo

Haluatko tiedotteen ensimmäisten joukossa sähköpostiisi, koska Suomessa on saatavilla sikainfluenssarokotetta?

http://www.sikainfluenssarokote.fi/

Minä otin lapselleni MPR-rokotteen ja hän sai siitä erittäin harvinaisen mutta vakavan sivuoireen, 10 min tajuttomuuskohtauksen. Laitoimme neuvolan kanssa kansanterveyslaitokselle asiasta tietoa ja sieltä tuli vastaan ettei rokotteiden sivuvaikutuksia enää tilastoida eikä asia heille kuulu...että se siitä. Miten lie sitten sikainfluenssarokotteen laita, tutkitaanko sen sivuoireita oikeasti?

Alkuperäinen kirjoittaja Eeva:
Minä otin lapselleni MPR-rokotteen ja hän sai siitä erittäin harvinaisen mutta vakavan sivuoireen, 10 min tajuttomuuskohtauksen. Laitoimme neuvolan kanssa kansanterveyslaitokselle asiasta tietoa ja sieltä tuli vastaan ettei rokotteiden sivuvaikutuksia enää tilastoida eikä asia heille kuulu...että se siitä. Miten lie sitten sikainfluenssarokotteen laita, tutkitaanko sen sivuoireita oikeasti?

Järkyttävää mikä reaktio ja miten siihen suhtauduttiin!

Olen itse aikoinani menettänyt kaksikin kertaa kävelykyvyn polio-sokeripalasta. Luin omat paperini kun olin synnyttämässä ja siellähän komeili että minulla olisi ollut veritulpat jaloissa, siis molemmissa jaloissa! Tätähän nyt ei kukaan uskonut mutta sillähän ne olisi voineet kiertää mahdollisten pysyvien haittavaikutusten korvaamisen. Onneksi kävelykyky palautui. Luulen että polio-sokeripalalla ja mpr-rokotteella on jokin yhteys ja lapsellani peritty taipumus rokotereaktioon. Mutta kukaan ei vastuuta oikeasti ota. En kaipaa enkä halua rahaa, neuvot ja tiedot olisivat nytkin tarpeen koska en tiedä mitä teen nuoremman tyttäreni mpr-rokotteen kanssa ja entäs vanhemman tytön rokotteet jatkossa. Nyt mennään ilman...

Alkuperäinen kirjoittaja Parempi katsoa kun katua:

tuo sivustohan nyt on suurinta paskaa mitä olla voi. tuola ei todellakaan kannata käydä. pelkkää rokotusten vastaista propagandaa ihmisiltä jotka eivät rokotuksia muutenkaan hyväksy. älkää uskoko sanaakaan mitä tuola on

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Parempi katsoa kun katua:

tuo sivustohan nyt on suurinta paskaa mitä olla voi. tuola ei todellakaan kannata käydä. pelkkää rokotusten vastaista propagandaa ihmisiltä jotka eivät rokotuksia muutenkaan hyväksy. älkää uskoko sanaakaan mitä tuola on

meneppäs muualle pelleilemästä, kiitos. :>

Alkuperäinen kirjoittaja Ensimmäisten joukkoon:
Haluatko tiedotteen ensimmäisten joukossa sähköpostiisi, koska Suomessa on saatavilla sikainfluenssarokotetta?

Tässä toinen sivusto, jonka ylläpitäjät eivät ole ammattilaisia. Sivuilla lisäksi mainitaan, että eivät ota vastuuta sivustollaan kerrotuista jutuista.

Etsikää sivustoja, joissa teksti tulee lääketieteen ammattilaisten suusta!

Itse en myös missään tapauksessa ota lapsilleni influenssarokotetta. En ole toistaiseksi selannut näitä "propaganda" ja/tai "asiantuntija" -sivuja, mutta ihan terveellä maalaisjärjellä perustelen tämän hetkisen kantani. Nimenomaan, jos tauti nyt iskee, niin sitten sairastetaan se pois.

Tässä maassa on lääkkeiden pidempiaikaisista vaikutuksista tehty lukuisia tutkimuksia, joiden yhteys nykyisin Suomessa räjähdysmäisesti kasvaneisiin lasten allergioihin, ihosairauksiin ym. on vaikea lääketieteellisesti todentaa ja suoraan yhdistää. Näin ollen ne ovat toisarvoisia, salaisia ja ei voida faktaksi todistaa. Olemme maailman niitä "edistyneitä" maita, joissa nämä ongelmat kuitenkin ainoastaan ovat (siis näin järisyttävissä mittakaavoissa). Mukaanlukien osteoporoosi, diabeetes, syövät jne.

Mielestäni Suomen terveydenhuolto on aivan liian kapeakatseista. Tyttäreni (2v) sai vuosi sitten yhdistelmäpiikin, josta välittömänä seurauksena illalla kotona hän menetti kävelykykynsä, kun oli juuri oppinut kävelemään. Mieleen tämä on jäänyt niin selkeästi, kun usea päivä oli jo iloittu ensi kävelyistä. Hän silminnähden itsekkin säikähti ja itki, kun jalat olivat sen illan ihan makaronia. No, se nyt oli vain se ilta. Jos piikki vaikuttaa useita vuosia, niin miksi ei sivuvaikutuksetkin. Jo itse saamani rokotteiden geenimuutokset siirtyivät myös lapsiini. Kysykää lääkäriltä, onko näin.

Kuinka ylipäätään kukaan (varsinkaan lääkäri/sairaanhoitaja) haluaisi heittää ikkunasta ulos piikkien ja pillereiden popsimiseen perustuvan parunnusmanetelmän, eli oman koko ikänsä opiskelemansa opinahjon kyseenalaistaen, että ratkaisuja on olemassa paljon muitakin? Sehän tarkottaisi aikamoista omien arvojen ja perustusten itsetutkiskelua, onneksi näitä edistyksellisiäkin löytyy!

Nyt, kun on aika viedä poika 1v -tarkastukseen, niin sikainfluenssapiikistä kieltäydyn, mutta kiinnostus on kyllä kasvanut jopa tämän kaikille lapsille annettavan yhdistelmäpiikin osalta.

Niin ja itse ainakin uskon, että nyt kun on isolla rahalla menty rokotteet ostamaan, niin pitäähän ne saada käytettyä ettei rahat mene hukkaan ja jonkun fiksun lääkärin/asiantuntijoiden maine mene ihan kaivoon, että eikö näitä nyt tarvitakkaan?! Sen mukaista on ainakin uutisointi ollut. Järkevää keskustelua asiasta varmasti moni kaipaa, tuntuu että mennään iltalehtien otsikoiden varassa.

Kaikille raskaana oleville naisille voimaa ja rauhaa ottaa asiassa ohjat omiin käsiin lastensa puolesta!

ottakaa huomioon, että jos ette rokotusta ota niin tartutatte lähipiiriänne jos taudin saatte. rokotteen on todettu estävän n 90% varmuudella sairastumisen. lisäksi julkisuudessa ei ole todettu että yksikään rokotteen saanut on kuollut kun taas possunuhaan on kuollut monta ihmistä. ajatelkaa myös muita kuin itseänne.

sairastuneista moni on sanonut, että ottaisi mieluummin päivän kestävän käsikivun ja hetkellisen korkean kuumeen kuin sairastaisi influenssan. taudin pahuuden tajuaa vasta kun siinä on.

Alkuperäinen kirjoittaja aewa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ensimmäisten joukkoon:

Tässä toinen sivusto, jonka ylläpitäjät eivät ole ammattilaisia. Sivuilla lisäksi mainitaan, että eivät ota vastuuta sivustollaan kerrotuista jutuista.

Etsikää sivustoja, joissa teksti tulee lääketieteen ammattilaisten suusta!

kyllä niitäkin ammattilaisia on jotka rokotetta vastustavat mutta he kuuluvat vähemmistöön ja heidät hiljennetään...
tärkeintä rokotteessa olisi todellisuudessa se että ihmisillä on enemmän toivoa

Alkuperäinen kirjoittaja noora:
ottakaa huomioon, että jos ette rokotusta ota niin tartutatte lähipiiriänne jos taudin saatte. rokotteen on todettu estävän n 90% varmuudella sairastumisen. lisäksi julkisuudessa ei ole todettu että yksikään rokotteen saanut on kuollut kun taas possunuhaan on kuollut monta ihmistä. ajatelkaa myös muita kuin itseänne.

sairastuneista moni on sanonut, että ottaisi mieluummin päivän kestävän käsikivun ja hetkellisen korkean kuumeen kuin sairastaisi influenssan. taudin pahuuden tajuaa vasta kun siinä on.

Ai jos et toimi "yhteisen hyvän" puolesta, niin sen lisäksi että olet eri mieltä, asetat toiset ihmiset vaaraan ja sinut tuomitaan siitä? Aika kommunismi -meininkiä.. Noilla lauseilla on painostettu ihmisiä vuosisadat. Onko nyt ihan aiheellista tän flunssarokotteen kohdalla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen sivusta seurannut erään rokotteen saaneen tuttavan kärsimyksiä. Nyt on kolmatta päivää käsi todella kipeänä, lihaksia särkee ja kuumetta.

Mä myös "kärsin suunnattomasti" - olkavarsi vähän punoittaa ja yöllä ei pistoskäden päällä kärsinyt maata ollenkaan. Vähän tuli lämpöä, mutta nyt helpottamaan päin. Säästyn tällä suunnattomalla kärsimykselläni esim.virusperäiseltä keuhkokuumeelta johon riskiryhmälläni on 5-10 kertainen riski sairastua jos ja KUN taudin saan (työpaikka, miehen työpaikka, yms. takaavat sen että tauti meille 100% varmasti rantautuu vimmaisesta käsienpesusta huolimatta).

Tavan influenssarokotteenkin olen ottanut kun on ollut mahdollisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja noora:

No mutta eihän rokotteen ottaneet sitten sairastu, joten rokotuksen ottamatta jättäneet tartuttavat vain toisiaan jotka ovat tietoisesti tämän riskin myös ottaneet. So?

Alkuperäinen kirjoittaja Eeva:

Ainakin täällä Hollannissa pyydettiin kertomaan sikainfluenssarokotteen sivuvaikutuksista (jos siis tulee muutakin kuin kipeä käsi) lääkärille, sillä haluavat tilastoida niitä. Sain siitä ihan lapun mukaani lääkäriltä, jossa yhteydenottoa toivottiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen sivusta seurannut erään rokotteen saaneen tuttavan kärsimyksiä. Nyt on kolmatta päivää käsi todella kipeänä, lihaksia särkee ja kuumetta.

Jep, tuttu sai nämä oireet jäykkäkouristusrokotteesta. On ihmisiäm jotka reagoivat hyvin voimakkaasti lähes jokaiseen rokotteeseen, joten eipä nyt pelotella, että täm,ä rokote olisi jotenkin erilainen.

Mä en ole koskaan saanut muita sivuoireita kuin pistoskohdan kipeytyminen (ja mua on rokotettu paljon ja mitä harvinaisemmilla rokotteilla) enkä saanut mitään oiretta tästä sikainfluenssarokotteestakaan.

sikataudin kuolleisuutta ja sairastuneiden lukumäärää on suurenneltu. enäähän ei edes testata, onko sikaa vaan kaikki flunssa luokitellaan siksi, että saataisiin mahdollisimman paljon rokotteita myytyä jotta jenkit rikastuu.. miksiköhän rokote on ollut jo tehtynä, ennenkuin koko tautia on löydetty? rokotteelle on haettu patenttia jo v.2008.

Alkuperäinen kirjoittaja sanon vaan:
.. miksiköhän rokote on ollut jo tehtynä, ennenkuin koko tautia on löydetty? rokotteelle on haettu patenttia jo v.2008.

Sitä tautia on testattu labraolosuhteissa ja se on päässyt joko vahingossa leviämään labran ulkopuolelle. Tai sit se on tahallaan päästetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Niin mietityttää muakin. Kiireellä kehitetty ja testattu rokote, kaikki sivuvaikutukset ei taatusti ole tiedossa...

Ei hyvää päivää! Ootko yhtään sekuntia ajatellu, kuinka paljon tuotakin on jo piikitelty?

Jos se rokote ois vaarallinen, niin siihen ois ihmisiä kaatunut kuin puita!!

Pysykää nyt hyvät ihmiset ajan tasalla!

Yhteistyössä