Sikainfluenssahysteria part II. Kuka aikoo mennä retkuun tällä kertaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ytghjv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ytghjv

Vieras
Varuskunnissa muhii sikainfluenssa-aalto | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Poimintoja:

Varuskunnissa muhii sikainfluenssa-aalto

Tämän hetkisen tiedon mukaan sairastuneet eivät ole ottaneet rokotetta

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen laboratorionjohtaja Thedi Ziegler uskoo, että H1N1-virus tarttuu väistämättä myös siviiliväestöön

Vielä on kuitenkin auki, kuinka suuri osa väestöstä on ilman suojaa ja siksi sairastuu

Rokote kannattaa ottaa mahdollisimman nopeasti, jos kuuluu riskiryhmään

Toisaalta olisi ihan kiva kokeilla sellaista hysteeristä olotilaa. Kun viime vuonna en oikein päässyt mukaan siihen menoon niin jos nyt sitten? Mistä aloitan? Täältä Kaksplussalta, viime vuotisista ketjuista?

Toisaalta olisi ihan kiva kokeilla sellaista hysteeristä olotilaa. Kun viime vuonna en oikein päässyt mukaan siihen menoon niin jos nyt sitten? Mistä aloitan? Täältä Kaksplussalta, viime vuotisista ketjuista?

:D täältä on varmaan ihan hyvä aloittaa. eiköhän viime vuotiset pelotteluketjut toimi aika hyvin. eihän sitä tiedä, vaikka tällä kertaa oikeasti yltyisikin pahemmaksi. mikähän on muuten koko maailman si-tilanne, tietäisikö kukaan infota siitä?

:D täältä on varmaan ihan hyvä aloittaa. eiköhän viime vuotiset pelotteluketjut toimi aika hyvin. eihän sitä tiedä, vaikka tällä kertaa oikeasti yltyisikin pahemmaksi. mikähän on muuten koko maailman si-tilanne, tietäisikö kukaan infota siitä?

En tiedä kyllä yhtään.

Kyllä minäkin olisin pelännyt viime vuonna, jos kuolleita olisi ollut enemmän ja joku lähipiiristä (siis edes yksi) olisi todistettavasti sairastunut tuohon ja joutunut teholle siitä. Mutta ei.

Me ollaan jo rokotettu, nuo tyhmät ei ollu, kärsikööt nyt ;)
Jos tarvii uuden niin otetaan tietysti. Se narkolepsiajuttuhan oli ihan naurettava :D:D:D
Jostain miljoonista ihmisistä kun alle 40s sairastuu niin on se vielä niin huvittavaa kun mammat kuvittelee että joo "tiesinhä mä" ja hysteerikot saa vettä myllyyn :D

Se on hyvä vitsailla, jos esim. oma lapsi ei kuulu riskiryhmään. Mä olen itse joutunut vierailemaan oma lapsen takia lasten teholla ja ei kiitos enään ikinä sinne.

Voiko olla mahdollista, et ne 200, joilla Parolassa on nyt oireita, eivät olisi ottaneet rokotetta. Aikas iso määrä. Uutisessa sanottiin, et viime vuotinen rokote todennäköisesti suojaa myös tänä talvena. Oiskohan kuiteski niissä 200 kuiteski myös rokotettuja??

En oo ajatellu hysterisoitua. En, vaikka sekä minä että lapset ollaan riskiryhmää.

D-vitamiinia, Gefilusta, riittävästi unta, ulkoilua, hyvä käsihygienia ja tarvittaessa sitten lääkitystä, yskimistä ja niistämistä. Sillä ajateltiin tälläkin kertaa pärjätä, ilman paniikkia tai rokotteita.

Viime vuonna sika sairastutti lapset muttei meitä aikuisia. Lapset on olleet paljon kipeämpiä ihan tavallisen flunssan seurauksena joskus. Sikalentsu ei ollut paha, molemmille tuli sen kanssa kurkunpääntulehdus ja se vähän kiusasi mutta päivässä parissa siitäkin selvittiin.

[QUOTE="uuu";22629893]En pelkää tautia enää. Sitä mietin, että mitä varten ne yhä lietsoo kauhua tosta flunssasta?[/QUOTE]

Mä en kyllä jaksa tänä vuonna pelätä. Kyllähän ne uutisoi joka vuosi sen influenssakauden alun ja yleensä se on just varuskunnissa. Siis se perus kausi-influenssa. Siihen uutisointiin ei vaan ole ikinä kiinnittänyt kovin paljon huomiota.

Just vähän aika sit oli et iso kasa rokotteita vanhenee käsiin, no saadaanpa nekin nyt käyttöön :P

Onkos tätä s-flunssaa tavattu nyt muualla kuin Suomessa, tietääkö joku..et voisiko Suomi ostaa nekin varastot tyhjiksi. En ole ottanut rokotetta enkä ota

Yhteistyössä