Sikainfluenssa ja raskaus huolettaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miia

Vieras

Olen rv 38+6 ja kävin tänään lääkärissä. Minulla todettiin sikainfluenssa, tarttuuko se lapseen synnytyksessä ja voiko esim lapsivesipunktion ohessa antamaan sikiölle h1n1 rokotteen? vai kuinka pienille sen voi antaa?

voi ei... mutta jos se ikä lasketaan vasta syntymästä ja tämä mun vauva ei ole vielä syntyny ja jos sen antais vatsakalvojen läpi sille? huolettaa niin kovasti vauvan puolesta että itken vaan koko ajan ja yritän löytää vertaistukea.

Jos lapsi syntyy laskettuna-aikana niin et varmaankasn enää tartuta.
vauvaa ei voida rokottaa ennen eikä jälkeen synnytyksen vaan vasta noin 6kk ikäisenä.

Yritä nyt levätä ja parantua, kerätä voimia synnytykseen!

Ja tässä tapauksessa vielä entistä tärkeämpää yrittää saada imetys hyvin käyntiin.

mutta kun meidän paikkakunnalla on rokotteet loppu ja siirtyi vasta ensi viikolle ajat... pitäiskö soittaa sinne ja varata niitä erikoispitkiä neuloja joita käytetään myös näiden liian isojen ihmisten rokottamiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta kun meidän paikkakunnalla on rokotteet loppu ja siirtyi vasta ensi viikolle ajat... pitäiskö soittaa sinne ja varata niitä erikoispitkiä neuloja joita käytetään myös näiden liian isojen ihmisten rokottamiseen?

:o

Eikö vauvallesi tule vasta-aineetistukan kautta, jos sinä sairastat taudin. Yritä pitää vauva masussa vielä ainakin viikon ottamalla itse mahdollisimman rauhallisesti.

en olisi sikiöstä huolissani vaan sinusta.! sulla on aika suuret riskit itselläsi. sikiö on turvassa. saa vasta aineita ja ei sairastu. toivottavsti itse selviät taudista.

en olisi sikiöstä huolissani vaan sinusta.! sulla on aika suuret riskit itselläsi. sikiö on turvassa. saa vasta aineita ja ei sairastu. toivottavsti itse selviät taudista.

Alkuperäinen kirjoittaja miia:
voi ei... mutta jos se ikä lasketaan vasta syntymästä ja tämä mun vauva ei ole vielä syntyny ja jos sen antais vatsakalvojen läpi sille? huolettaa niin kovasti vauvan puolesta että itken vaan koko ajan ja yritän löytää vertaistukea.

No eikö sulle ole neuvolasta annettu ohjeita rokotuksen ym suhteen? Soita ihmeessä ja mene käymään, sinua varten he siellä ovat. Ainakin saat asiallista tietoa, joka hälventää turhia pelkoja. Ole vaan rohkea ja mene kysymään vaikka sata kertaa! Tsemppiä, loppusuora häämöttää ja kaikki menee hyvin sulla.

Yhteistyössä