Sikailevat lapsiperheet

  • Viestiketjun aloittaja Loppu
  • Ensimmäinen viesti
oho
Mä kyllä ihmettelen, missä te jotkut olette töissä, jos tosissanne väitätte, että 90 % lapsiperheistä käyttäytyy tähän tyyliin:

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24851080:
Toki lattioille tippuu jotain enkä tarkoita ettei jälkiä saa jäädä, mutta lähinnä sellainen et lapsi saa sotkea juomat pitkin pöytäliinoja leikkiessään ja syödfä pöydältä ruokansa vaikka lautanen olisi vieressä. Sitten revitään papereita ja sotketaan ja kaadetaan se juomakin ja se ei haittaa jos siitä mainittaisiin meille työntekijöille niin sen saisi siivota.
Meillä kolme poikaa (nyt 11v, 8v ja 4v) ja vaikka olen välillä yksinänikin käynyt heidän kanssaan ravintolassa tai muussa ruokapaikassa (lasten ollessa tosi pieniä), emme me koskaan tuollaista yllä mainittua siivoa ole jättäneet taaksemme, enkä vastaavaa kyllä havainnut suurimmassa osassa muitakaan pöytiä, jossa oli ruokailemassa lapsiperheitä. Mulle on sitten ilmeisesti käynyt aina tosi hyvä tuuri ajan, paikan ja kanssaruokailijoiden suhteen, sillä oman kokemukseni perusteella noita sikailijoita on ollut maksimissaan 10-20 % ruokailijoista. Toivottavasti samainen tuuri jatkuu tulevaisuudessakin.
 
Hmhmhm
Ihan vaan mietin kun työskentelen ravintolassa että sikailetteko te LAPSIPERHEET samalla tavalla kotona kun meillä ravintolassa? Lapset saa sotkea paikat miten haluaa, repiä pöytäliinoja pöydistä ja käyttäytyä miten lystää. Jos juoma kaatuu lattialle niin mun pitää ensin liukastua siihen ennen kun sen huomaan ja siitä ei voi sanoa meille työntekijöille mitään. Tiedän etten ole superhienossa ravintolassa töissä, mutta kyllä loukkaa välillä ihmisten välinpitämättömyys ja töykeys. Meille kiukutellaan kassalla kunm lasten kanssa on mennyt huonosti kauppakeskuksessa ja sit jätetään se sotku jälkeen kun ei ole millään väliä.. Kyllä välillä oikein itkettää et tuossako nuo meidän tulevat kansalaiset sit on tapoja opettelemassa kun vanhemmat jättää jälkeensä tuollasta mallia..
Mun mielestä oli aika rumaa sanoa, että "ainakin 90% lapsiperheasiakkaista on tollasia!". Meillä ei ainakaan olla. Lasten kanssa, ei mennä mihinkään hienoimpiin ravintoloihin, vaan johonkin "perhemalliin" missä on sitten vaikka leikkinurkkaus. Pidetään huoli, että lapset osaa olla nätisti eikä juoksentele sinne tänne, potki ja keikuttele tuoleja tai kaatele juomia. Toki vahinkoja sattuu, ja silloin sitä on vaikea jollain servetinnysällä alkaa maitolammikkoa lattialta pyyhkimään. Tosin silloin meillä pyydetään paikalle joku henkilökunta, ja silloin he siivoavat, tosin monesti pyydän jos vain toisivat rätin niin itse siivoaisin, tosin he yleensä haluavat siivota.
Mulla hävettäisi itselläni ihan kauheasti lähteä kuin joku korppikotka haaskalta ja jättää kaikki ruokottomaan kuntoon, en haluaisi itsekään että kun tulen syömään jonnekin niin pöydästä näkee että Putte Possu perheineen on siinä viimeksi istunut..
 
"Jep"
Mä en taas tajua näitä hemmetin leikkipaikkoja joita on nykyään vähän joka paikassa. Ei kai ne lapset opikaan käyttäytymään ja olemaan kun vaihtoehtona on leikkipaikka. Eli ei tarvitse jaksaa olla juuri missään enää ilman viihdykkeitä...
Sinulla ei ilmeisesti ole / ole ollut 1,5 - 3 vuotiaita, normaaliluonnolla siunattuja lapsia? Sen ikäinen kun ei nyt vaan malta olla paikoillaan puolta tuntia kauempaa, koska se on PIENI LAPSI. Toki pöytätapoja (ja muitakin käytöstapoja) aletaan opetella jo ihan pienestä, mutta tuossa vaiheessa ollaan vielä aika alussa kasvatuksen pitkällä ja kivisellä tiellä. Ainoa vaihtoehto tässä tapauksessa olis siis sitoa taapero ketjuilla tuoliin ja laittaa teippi suun eteen, ettei huuda kanssaruokailijoita hulluksi, mutta veikkaan, että siinä vaiheessa saattaisivat viranomaiset puuttua asiaan. Eli kyllä ne vaan oikeasti helpottavat lapsiperheen (harvinaisia, ainakin meillä) ulkoruokintareissuja nuo leikkipaikat; Lapset saavat touhuta omiaan ja vanhemmat ehkä muutaman murusen (jo jäähtynyttä) ruokaa omiinkin suihinsa.

Ja mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin kyllä meillä myös koitetaan siivota sotkut itse pois, ja jos jotain isompaa sattuu, niin kyllä käydään ystävällisesti pahoittelemassa henkilökunnalle. Ja näille täälläkin kirjoittaneille alan ihmisille sanoisin terveiseksi, että yleensä ollaan saatu todella hyvää ja ymmärtävää palvelua -jopa muutaman ystävällisen sanan niille lapsillekin. :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24851212]kyllä tosiasia on kuitenkin se, että paremmissa ravintoloissa henkilökunta katsoisi ihmeissään, jos ryhdytään lautasia pinoon kasaamaan, saati sitten lautasliinoilla pöytiä pyyhkimään. Se ei ole kohteliasta ja herättäisi huomiota. Hampurilais- ja pizzapaikoissa ehkä, mutta ei kyllä juuri muualla... Ja toki syödään siististi koko perhe. Kotona ja ravintoloissa oli paikka mikä hyvänsä.[/QUOTE]

No tätä mieltä minäkin olen. Ei mun kuulu ravintolassa alkaa tiskejä lajitella.

Sama muuten kun meillä on vieraita, että mä en kärsi sitä, että he alkaa kantaa astioita keittiöön! Vieraat!
(niin, yleensä ne on ne samat ihmiset jotka mun vieraillessa heillä pyyhkivät pöydän ennen kuin olen lopettanut ja kahvikuppi viedään kädestä tiskikoneeseen, kysymättä ottaisinko santsia)

Kiinalaiset muuten ON loistopaikkoja, tarjoilijat eivät ole happamia ja OVAT salissa. Meinaan jos lapsi suttaa, niin varmana ei ole yhtään kyyppiä salissa, vaan keittiöstä joutuisi etsimään...
 
meillä
Käydään aika harvoin ravintolassa syömässä. En tiedä mikä siinä on, mutta tuntuu, että aina kun ollaan menty, niin jotain ei niin kivaa tapahtuu... Esim maidot kaatuu pitkin ja poikin, vaikka sitä miten varautuis asiaan... Viimeksi mua ärsytti suunnattomasti, kun lapseni maidot meni pitkin ja poikin (hain tarjoilijalta siivousvälineet, harvinaisen ihana kertakäyttöinen rätti! ihan oikeasti!) mutta siis ärsyttävintä oli se, että tuolit oli kangaspäällysteisiä... Esim. vaan, että jäi itellä ilkeä olo, vaikka y ritin siivota, niin en saanut sitä mielestäni tarpeeksi siivotuksi välineistä huolimatta... Noh ensi kerralla kun uskalletaan mennä, niin osaa valita vähän paremmin istuimet... Mutta joo, ei oo kivaa, yritän siivota jäljet, mutta kieltämättä monesti (usein erityisesti pitsapaikkojen) pöydän alle on aika hankala päästä, enkä voi kieltää, etteikö lapsilta jää jälkiä :( Olen pahoillani! Ärsyttää kyllä sekin, että kun on lähtenyt ulos syömään, niin vaikkei fiinimpään raflaan mene, niin silti on vähän tälläytyneempi... Eihän tämäkänä puolustus ole, mutta ehkä asia joka vaikuttaa lopputulokseen...
 
Meil ei tenava saa sikailla kotona eikä ravintolassa. Aina on vaadittu tapoja ja iän mukaan siisteyttä syödessä. Pärjää myös siellä missä ei ole leikkinurkkaa. Poika on tosi vilkas mutta ravintoloissa ei koskaan oo suuremmin ongelmia ollu.
 
"alma"
Tässä keskustelussa osa puhuu ilmeisesti pikaruokapaikoista, ehkä myös ap? Osa taas ruokaravintoloista. Kyllä siellä oikeassa ravintolassa kuuluu palvella. Ei sen kaatuneen maidon siivoaminen ole asiakkaan tehtävä. Jos tarjoiilija ei itse tuollaista vahinkoa suht nopeasti homaa, niin silloin moka on ravintolan. Toki vanhempien tehtävä on huolehtia siitä, ettei se lasin kaadu moneen kertaan.
Itse olen töissä "oikeassa" ravintolassa, ja meitä kyllä ärsyttää suunnattomasti sellaiset itsepalvelu- asiakkaat.
Toki siellä hampurilaispaikassa toimitaan toisella tavala, ihan ikään katsomatta.
Mutta ap:llä on kyllä oltava joku asennevamma työhönsä/ lapsiin. En millään suostu uskomaan tuota yli 90% väitettä. Tai sitten hän laskee sikailuksi sen lattialle pudonneen herneen.
 
"vieras"
Jokaisessa työssä on huonot puolensa. Jos on oikealla alalla ja työpaikan henki on hyvä, ne "ottaa-rajusti-nuppiin"-päivät jäävät harvinaisiksi. Jos ei, on helppoa löytää syy/syypää jostain muusta.
 
vali vali
aloittajalle maksetaan siitä palkka että siivoat sotkumme. Vaihda alaa jos pää ei kestä.

Ilmoitan kyllä jos meillä juomat kaatuu mutta en odota että minulle se moppi laitetaan käteen,
samoin jos on syöty ja ketuppia pöydällä ja normaalia sotkua niin en tosiaan odota että minun se kuuluu siivota.
Olen tullut ravintolaan
(yleensä juuri joku perhemesta rax/ hese/ prisman ravintolat/ pitzeria) ja haluan päästä helpommalla ruuanlaitolla kuin siivoamisellakin,
jos minun vielä kuuluu pestä pöytä ja astiatkin ruokailun jälkeen ravintolassa
on se sama jos tulen kotini.
Minä maksan siitä että minua palvellaan.
 
OT
:LOL: Onkohan ap meidän taloyhtiömme siivoojalle jotakin sukua?

Meillä siivoaa (kerrostalo) oikein tomera täti. Hän pimpottaa aamulla aivan surutta ovikelloa jos siinä kerroksessa on sotkua ja tokaisee
-mikä ihmeen sotku täällä on, kuka kehtaa jättää sotkunsa minun siivottavaksi?
Jos kukaan sen tasanteen ihmisistä ei tunnusta puhisee siivooja kiukkuisena ja moppaa :D
Autahan armias jos hän päättääkin alkaa vahaamaan käytävää :D
Asiastahan ei todellakaan ilmoitella etukäteen.
Kun yrität päästä kotiisi tai kodistasi ulo niin johan tämä täti huutaa
-Käytävään ei ole mitään asiaa pysykää ulkona-sisällä ei teidän nyt tarvi mihinkään mennä kun MINÄ vahaan.
Autahan armias jos joku olisi menossa silloin töihin niin vastaus on :D
-no kai se sitten sinun on pakko MUTTA RAMPPAAMAAN ETTE ALA ja taas saan korjata vahauksiani SINUN takiasi

Juu, ja ollaan valitettu isännöitsijälle omituisesta siivoojatätistä kuinka ei todellakaan ole oikealla alalla. Eikä se työn jälkikään kovin puhdasta ole. Mutta hän saa pitää työnsä,on isännöitsijän ystävä ja vuoden päivät sanonut isännöitsijä
-hän jää kohta eläkkeellekin, huokaus sen kun näkisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24850887:
Ei kenelläkään mitään vastattavaa? Kuitenkin 90% lapsiperheasiakkaista samalla tavalla käytytäytyy. Ei kai sitä sit voi puolustautua?
Okei, olet varmaan töissä jossain rupuakin rupumman alueen rupuravintolassa - tai sitten liioittelet tuota lukua todella, todella vahvasti.

Me syömme usein ulkona, usein lapsiperheiden suosimissa paikoissa, enkä ole törmännyt siihen että lapsiperheet juurikaan sikailisivat. Vähemmistössä ovat ne, jotka antavat lastensa juosta ympäriinsä, sotkea, ja muita häiritä.

Samaa sanoo myös mieheni, joka työskentelee ravintolassa; ei ole lapsiperheiden kanssa ongelmia kuulemma ollut.

Tai sitten täälläpäin on vaan fiksumpia perheitä :)
 

Yhteistyössä