Sijaisperheessä henkistä ja fyysistä väkivaltaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jooh, eipä oo tuolta vartu.fi:stä tullut vastausta. Sosiaaliasiamiehelle laitoin kanssa s.postia, koska puhelinaika oli jo mennyt. Tuli automaattivastaus et kiitos viestistäsi, palaan 10.8. |O Luulis että sillä joku tuuraaja on.. Soitanko nyt tohon lastensuojelun numeroon joka päivystää 24h, vai onko fiksumpaa soittaa aamulla? Hitto kun on niin paljon omia juttujakin hoidettavana et meinaa aika loppua kesken..kun mulla siis sectio viikon päästä.. Tahtoo jotain selvyyttä tähän et vois vähän rauhallisemmin mielin lähteä synnyttämään.

Pidä kovasti ääntä, olet saanut paljon hyviä ehdotuksia, poliisi, lastensuojeluilmoitus, kantelu tuosta työntekijästä, kantelu perheestä. lehteen kirjoittamista harkitsisin koska perhe voi kostaa sen lapsellesi.

kukaan ei koskaan rahasta hoida toisten lapsia paremmin kuin omat vanhemmat. sijaisperheet ottavat paljon toisten kakaroita koska he haluavat paljon rahaa. he elävät sillä. harmi että ottavat enemmän kuin jaksavat kunnolla hoitaa.

jo kaksi lasta on normaaliperheessä työtä.
yksi lapsi on harrastus, kaksi työtä, kolme hulluutta.

jos sijaisperheet ja tukiperheet saisivat ottaa vaan kaksi lasta (jos itsellä on jo 2, ei saisi enää lisää), varamaan perheet lopuisivat, kun ei pääsisi lasten selkänahalla tienaamaan miljoonia.

törkeetä toimintaa. onneksi veljelläsi on sinut! mahtava sisko olet!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
32 §
Lapsen läheisverkoston kartoittaminen

Ennen lapsen sijoittamista kodin ulkopuolelle on selvitettävä lapsen vanhemman, jonka luona lapsi ei pääasiallisesti asu, sukulaisten tai muiden lapselle läheisten henkilöiden mahdollisuudet ottaa lapsi luokseen asumaan tai muutoin osallistua lapsen tukemiseen. Selvittäminen voidaan jättää tekemättä, jos sitä ei asian kiireellisyyden tai muun perustellun syyn vuoksi ole tarpeen tehdä. Lapsen asumista ja sijoituspaikkaa koskeva asia on ratkaistava aina lapsen edun mukaisella tavalla.

Sosiaalihuollosta vastaavan toimielimen tulee ryhtyä toimenpiteisiin lapsen huollon järjestämiseksi vanhempien välisellä sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä, jos tätä on lapsen edun kannalta pidettävä aiheellisena.

Henkilölle, jolle on uskottu lapsen huolto lapsen vanhempien ohella tai sijasta ja jonka luona lapsi asuu, tulee tarvittaessa turvata perhehoitajalain (312/1992) 4 §:n 1 ja 2 momentissa mainitut edellytykset lapsen hoitamiseksi ja kasvattamiseksi.

eli saisit ap rahaa jos otat veljesi teille. tai ainakin sun kuuluu saada.
ei ne sijaisperheetkään mistään muualta rahaa saa kuin lapsista. tai sitten jos käyvät töissä, ei nillä ole senkään vertaa voimia ja aikaa lapsille kuin sulla olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Omani sijaisperhe käytti tuota samaa, mutta sen varjolla tekeydyin ilkeäksi bitchiksi, joka vaati saada kaiken sen, mitä laissa sanotaan. Kaikin tavoin harasin vastaan, missä tiesin olevani oikeassa. Ja ne roolit menikin toisinpäin. Minä olin se, joka käytti henkistä väkivaltaa...
Jep, olin kauhea teini

olet ollut älykäs lapsi, jos olet osannut edes jotenkin pistää vastaan rahanahneille lapsikauppiaille, joita sossut ja lastensuojelu ovat.

saunan takana tilaa noille sijaisperheille saatana.

Alkuperäinen kirjoittaja voi saakeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Omani sijaisperhe käytti tuota samaa, mutta sen varjolla tekeydyin ilkeäksi bitchiksi, joka vaati saada kaiken sen, mitä laissa sanotaan. Kaikin tavoin harasin vastaan, missä tiesin olevani oikeassa. Ja ne roolit menikin toisinpäin. Minä olin se, joka käytti henkistä väkivaltaa...
Jep, olin kauhea teini

olet ollut älykäs lapsi, jos olet osannut edes jotenkin pistää vastaan rahanahneille lapsikauppiaille, joita sossut ja lastensuojelu ovat.

saunan takana tilaa noille sijaisperheille saatana.

No huh-huh! Onneksi täällä ei ikinä yleistetä. Sijaisperheet tekevät hyvää ja arvokasta työtä, usein lapsi pääsee paljon parempaan paikkaan kuin mitä oma koti on. Valitettavasti jotkut sijaisperheet on mätiä, kuten nyt ilmeisesti on käynyt. Kuitenkaan en lähtisi noin yleistämään.

Ajattelin tulla kertomaan että soitin aamulla lastensuojeluun, josta asia viedään eteenpäin ja tutkitaan. Toivon todella että vihdoin tapahtuisi jotain. Lehteen en todellakaan halua laittaa mitään, ihan veljen hyvinvointia ajatellen. Perjantaina kun saan toivon mukaan veljeni kanssa puhua puhelimessa, niin koitan rohkaista häntä parhaani mukaan. Kerron että sinne ehkä tullaan kyselemään teiltä asioista ja saat varmasti puhua niin ettei sijaisvanhemmat ole vieressä. Niin koita rohkeasti kertoa kaikki, sen avulla saadaan asiat muuttumaan paremmaksi =)

Jos taas kävisi niin ettei mitään tapahtuisi niin siinä tapauksessa otan poliisiin yhteyden. Mä olen saanut nyt paljon voimaa mm.tädiltäni, ystäviltä, mieheltäni sekä teiltä..kiitos! Mä en jätä tätä asiaa tähän!

Voi kauheeta. Miten voidaan kurittaa tuollalailla kun sehän on lakipykälienkin mukaan kielletty. Me kanssa luultavasti syksyn päälle mennään koulutukseen ja toivottavasti saadaan joskus sijoitus/tukilapsia.
Miten voi olla mahdollista,että tollaset voi olla tuki/sijaisperheenä kun ne lapset jotka "joutuvat"/pääsevät "parempaan" perheeseen niin ennenkaikkea ne ovat sitä rakkautta vailla jota he eivät ole saaneet omassa kodissa eivätkä tule saamaan.

Meillä viime kesänä sijaisperheen vanhemmat erosivat ja lapset sijaisäitineen muuttivat mökille. Sijaisperheessä on 12-vuotias pikkusiskoni. Kun pikkusiskoistani vanhempi lähti ko. sijaisperheestä jäi ´vastuu` asiat 12v siskolleni, kun perheeseen tuli vanhemman pikkusiskoni tilalle uusi lapsi. Vastuu asiolla tarkoitan nuorempien (3kpl) sijaislapsien hoito esim;ulkona. Väkivaltaa ko perheessä ei ole ollut kuin mahdollisesti henkisellä puolella. Mutta nyt siihen on tulossa muutos. Siskoni on jäänyt paitsi uusista vaatteista, polkupöyristä, urheiluvälineistä ja kengistä. Kaksi kertaa vuodessa istuttavissa palavereissa en ole yksin saanut muutosta aikaan kunnes sain allekirjoittaneen eli äitimme havahtumaan tilanteelle ja sille, ettei siskotytön ole hyvä olla.

Voimia ap:lle! :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Voi kauheeta. Miten voidaan kurittaa tuollalailla kun sehän on lakipykälienkin mukaan kielletty. Me kanssa luultavasti syksyn päälle mennään koulutukseen ja toivottavasti saadaan joskus sijoitus/tukilapsia.
Miten voi olla mahdollista,että tollaset voi olla tuki/sijaisperheenä kun ne lapset jotka "joutuvat"/pääsevät "parempaan" perheeseen niin ennenkaikkea ne ovat sitä rakkautta vailla jota he eivät ole saaneet omassa kodissa eivätkä tule saamaan.

?????????????
Jos biovanhemmat saavat elämänsä kuntoon niin sijaislapset pyritään palauttamaan biovanhemmilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:

?????????????
Jos biovanhemmat saavat elämänsä kuntoon niin sijaislapset pyritään palauttamaan biovanhemmilleen.

Tottakai jos perheen olot paranee niin palautetaan, mutta valitettavasti aina ei niin käy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo on juuri uskomatonta, että sijaisperheessä ja/tai lastenkodissa saa tehdä mitä vain ja sossut pitävät heidän puoliaan. Minulla nimittäin sellainen kokemus, että olin töissä lastenkodissa 2 vuotta sitten ja siellä miesohjaajat retuuttivat ja kiroilivat karjuen nuorille. Sanoin tästä sossuille, mitään ei tapahtunut. Sanoin uudestaan(+ kodin johtajalle) niin sitten miehet saivat varoitukset ja lastenkoti sai tiiviimmän seurannan. Luonnollisesti vaihdoin työpaikkaa...

Ja tämä on valitettavan yleistä tämä ilmiö.

Miellä on sijoitettuna pieni serkkutyttöni. Kaikki on pelannut sossulan kanssa hyvin; lapsen äiti pyysi, että lapsi pääsisi meille ja siihen suostuttiin erittäin auliisti, perusteluna se, ettäa olemme lapselle tuttu perhe, joten lapsen on parasta asua meillä.

Toivon sinulle, Pikku Mii, ja veljellesi kaikkea hyvää ja toivottavasti asiat ratkeaa pikimmiten parhain päin!

(Kyrsii välillä, kun koko Suomi tuntuu pysähtyvän heinäkuun ajaksi, kaikki virastot toimii minimiteholla, vaikka niillä olisi niinkin tärkeä funktio kuin lastensuojelu... ei ne lasten kaltoinkohtelutapaukset taatusti vähene kesälomien aikana, päinvastoin! Argh!!)