siivousta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äityli75

Jäsen
07.06.2004
186
0
16
vihdoinkin poika päiväunilla ja tyttö kaverin luona..täytys alkaa siivota mutta kun ei millään jaksas..mitä te kotiäidit teette kun on vihdoin hiljanen hetki.Minä siivoan..oonkohan ihan hullu? Eikö olis parempaakin tekemistä?? Onko muilla vajaa 2-vuotiaita lapsia jotka vaatii koko ajan äidin huomiota 100%?joskohan pian alkais leikkiä myös itekseen... :D

Meikkis ottaa imurin esiin heti aamulla, kun poika 2v on hereillä ja pojalle pölyhuiska käteen, oikeestaan ei hää sillä mitään pölyjä pyyhi kuhan ajankuluks vaan touhuilee. 2 koiraa talossa, tosin vain öisin, päivisin pihalla ,niin on pakko imuroida karvat pois.
Sitten, kun poika menee päikkäreille niin otan mopin käteen (en joka páivä) ja pesen lattiat, kun en tykkää jos joku kävelee vielä märillä lattioilla jättäen jalanjälkiä.
Sen jälkeen yleensä kirjoittelen kirjeitä, luen postin/kirjaa, silittelen, tosin nykyään tulee otettua tirsat kun poika on päikkäreillä, kun kuntoni ei ole vielä hyvä (leikattu kuukausi sitten).
Mutta yleisesti teen silloin kun poika nukku jotain omaa, mihin voi keskittyä ilman , että tarvii vahtia tuota pientä kokoajan

Olen työssäkäyvä mamma, joten mun ainoat hiljaset hetket on iltaisin klo 21 jälkeen, kun lapset on untenmailla. Sillon en kyllä rupee siivoomaan :D . Mies (joka on nyt ollut lasten kanssa kotona) siivoaa usein perjantaisin tai sitten siivotaan yhdessä joku aamupäivä viikonloppuna tai pe-iltana ja silloin muksut mesoaa mukana... Ne hiljaiset hetket käytän tehokkaasti vain olemalla tai miehen kanssa vaikka saunomalla... =)

Kotiäitinä mä olin kyllä paheellisesti aina rätti kourassa, kun lapset oli päikkäreillä (joskin meillä ei kyllä koskaan ole 3 lasta nukkuneet samaan aikaan, kun keskimmäinenkin lopetti päikkärit jo 1,5v).

Yhteistyössä