Siivousgallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiskirätti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiskirätti"

Vieras
Galluppia nyt etenkin teille, joilla on useampi kuin yksi lapsi. Toki muutkin saa vastata :) Eli onko siivoustottumuksenne ja siihen liittyvät käsitykset muuttuneet lasten tulon myötä? Missä tilanteissa "pesetätte" lastenne kädet, entä omanne? Kuinka usein siivoatte kotona, vaihdatte käsipyyhkeet ja muut pyyhkeet? Pesette ovenkahvat, kaukosäätimet ja tietokoneen näpääimistöt sun muut vai pesettekö useammin? Entä kuinka usein pesette vessan varsinkin te, joilla vaippaikäisiä talossa?

Mulla ilmeisesti perheemme sairastaminen ja siihen väsyminen on tehnyt nyt vähän tepposia ja minusta on tullut vähän pöpökammoinen :(( Esikoisemme on siis sairastanut enemmän ja vähemmän 7kk putkeen (kuumetta, kuumeflunssaa, kovaa yskää jne, aina kuitenkin kuumetta n.viikko kerralla). Siihen päälle on sairastettu muukin perhe influenssat sun muut eskarilaisen päiväkotituliaiset päälle niin, että jossain vaiheessa tuntui ettei tervettä päivää tässä talossa enää nähdäkään... Itse olen aina ollut kovastikin "järki-ihminen" kaikkien sairastelujen ja pöpöjen suhteen enkä ole hysterisoitunut niistä koskaan enkä ole oikein semmoista ymmärtänytkään...

Lapset, samoin aikuiset pesee aina kotiin tullessa kädet saippualla.
Siivotaan kerran viikossa paremmin (matot ulos, imurointi, lattioiden/pölyjen pyyhintä ja wc:n pesu) Sitten imuroidaan tarpeen tullen viikolla kerran pari.
Käsipyyhkeet vaihdetaan kerran tai pari viikossa.
Koko talvena vain yksi flunssa/kuumetauti ollut meillä. >kopkop<

Kädet pestään kun tullaan kotiin. Sitten ihan normaalia siivous, imuroniti, lattiat pyyhitään, wc:n pesu, pölyjen pyyhintä yms. 1 krt/vko ja imurointia lisää tarvittessa. En pyyhi kaukosäätimiä tai ovenkahvoja oikeastaan koskaan. Pyyhkeet vaihdetaan 1 krt/vko. Ihan normaalia menoa meillä.

meillä pestään kädet ainakotiin tullessa, ennen kuin syödään ja myös kun mennään kylään, ja jos reissussa syödään jotain niin sitä ennen laitetaan käsidesiä :) vessa pyyhin päivittäin rinkat yms..perusteellisempi siivous keran viikkoon, imuroidaan jokapäivä luutuaminen(tarpeen vaatiessa useammin) yms kerran viikossa. käsipyyhkeet vaihdetaan noin 1-2 pv välein.

noo mää olin lapsi 60/70 luvulla. meillä ei ollut sisävessaa eikä vesijohtoa. käsiä pestiin silloin kun ne olivat näkyvästi likaiset. enpäs juurikaan ollut sairas, kuin eivät muutkaan. esim näitä rankkoja flunssia eikä mahatautia ainakaan minussa ollut.

niin mäkin olin lapsi 70 luvulla ja normaalit taudit tuli käytyä läpi..nuo flunssat sun muut taitavat olla rankempia nyt, kuin silloin ennen..mutta maailma muuttuu, onhan moni muukin asia erilailla kuin "ennenvanhaan"

Siis ei meillä pestä ja puunata lattioita ku kerta kuulle! Silloin siis wc, lattiat, pölyt, yms. Oven kahvat 2 kertaa vuoteen samalla ku muukin suursiivous tehdään. Sairaana ollaan noin pari kertaa vuoteen eikä kyllä omasta meilestä hukuta p###aan:) Päivittäin tietty kerätään lelut ja tavarat järjestetään ja keittiö siivotaan jotta pystytään toimimaan.