Siivous..

  • Viestiketjun aloittaja neuroottinen
  • Ensimmäinen viesti
neuroottinen
Kuinka tarkkoja olette kotinne suhteen? Kuinka usein siivoatte? Osallistuuko mies/lapset myös vai jääkö kaikki itsellesi? Stressaatko jos joku vähän vieraampi tulossa käymään ja keittiössä tiskit ja eteisessä kengät epäjärjestyksessä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja neuroottinen:
Kuinka tarkkoja olette kotinne suhteen? Kuinka usein siivoatte? Osallistuuko mies/lapset myös vai jääkö kaikki itsellesi? Stressaatko jos joku vähän vieraampi tulossa käymään ja keittiössä tiskit ja eteisessä kengät epäjärjestyksessä...
olen tarkka, mutta silti aina kaaos. siivoan päivittäin vähän, pari kolme kertaa viikossa paremmin, jolloin myös lapset siivoavat. stressaan jos on sekaista ja vieraita tulossa.

 
tossuliini
Mulla on nytkin imuri tuossa lattialla odottamassa että mitä sen kanssa tekisi, imuroisko vai ottaisko pölyt mopilla pois, olis ehkä helpompi jälkimmäinen vaihtoehto mutta eteisen matto on pakko imuroida niin taidan ottaa sitten samalla muutkin vaikkei yhtään inspiroisi.
 
Siivoan kerran viikossa. Nyt on tullut tehtyä pientä hiljaista suursiivousta, kun ei meinaa aika kulua millään. Esikoista odottelen ja kolme päivää yli lasketun ajan. Ikkunoita pestessä - kohta loppuu siivouskohteetkin jo. :)
 
Aika tarkka, mutta nyt kun koiralla karvanlähtö aika, niin karvoja on jokapaikassa :/ Päivittäin imuroin ja tavarat on suht hyvin paikoillaan aina. Kerran viikossa sitten viikosiivous, eli matot ja petivaatteet ulos, imurointi, pölyjen pyyhintä ja lattioiden pesu.Yleensä siivoan yksin, pojat vähän auttelee, lähinnä laittavat omia tavaroitaan paikoilleen ja kantavat petivaatteita ja mattoja apuna. Tiskivuoria meillä ei kerry ja kengätkin on aina järjestyksessä.
 
Meillä ei ole tarkkoja siivous päiviä. Ei ole kämppä aina tiptop, muttei meillä nyt paskastakaan ole. Enimmäkseen tämä "sotku" on lasten leikkien jäljiltä. Ja meillä myös mies osallistuu siivoukseen nopeemmin sitä kaksistaan siivoo. Paitsi tietenkin kun mies lähtee opiskelee niin varmaan minä sit hoidan enemmän tätä kotia :) kerran viikossa kunnolla putsataan
 

Yhteistyössä