Siivoojan palkkaaminen yksityistalouteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raasepori alue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raasepori alue

Vieras
Osaakohan kukaan auttaa minua :)

Eli mummo soitti sitten eilen ja toivoi vain yhtä asiaa joululahjaksi,että joku siivoaisi hänen kotinsa
(olisi ollut unelmakohde Sillä Siistiin mutta kun en löytänyt onko koskaan alkamassa,jopa mummo itsekin olisi toivonut tuohon pääsevän meidän ilmoittamina )

No nyt hän kuitenkin toivoo meiltä lahjaksi siivousta
mutta ensin istut autossa jokusen tunnin että menet sinne + bensakin maksaa,ei kiitos :(
hankin mahdollisesti lapsenvahdin koko päiväksi kotiini (maksullinen )
sillä ajomatka on pitkä ja sitä asuntoa ei siivota edes kahden ihmisen voimin muutamassa tunnissa,
ja mummo vanha joten ei hänestä ole minkään auttajaksi,
hengästyy jo yhden roskapussinkin viennistä ja ottaa tunnin unet,
(lattia ei edes näkyvissä, tiskivuori on iso ja jos uuden kahvimukin hän tarvitsee se otetaan tiskialtaasta a huuhdotaan vähän sillä puhdasta kaapissa ei enään ole,
mummo on joutunut nukkumaan sohvalla kun omaan sänkyyn ei pääse tavaramäärän läpi )
Eli siinä vähän perustietoa ;)

Eli nyt mietinkin miten paljon siivoojat (noin hinta ) maksaa?
Ja mitä nämä siivoojat siivoaa,
eli joskus vaan olen lukenut että asiakkaan täytyy itse noukkia tavarat pois edestä ym jotta siivooja vaan voi siiivota paljaat pinnat?
Mutta kun mummo tarvitsee juuri siihen apuja että ne kamat saataisi vaikka komeroon laitettua lattioilta ym.

Toivon saavani asiallisia vastauksi :)

Parista kympistä per tunti lähtee hinnoittelu plus muut mahdolliset kulut. Eiköhän tuokin keikka ole neuvoteltavissa jonkun firman kanssa, mutta varmaan menee joulun jälkeiseen aikaan, että ottavat koko päivä keikan.
Aikaa saa varmaan varata ainakin sen 8 tunti kertaa kaksi siivoojaa. Löytyisikö suvusta talkoo henkeä? Tulisi varmaan halvemmaksi.

siksihän minä täällä kyselen kun onko meilläkään mitään järkeä maksaa kokopäiväksi lapsenvahtia omaan kotiimme,istumme 3h yhteen suuntaan autossa jotta pääsemme siivoamaan,se bensakaan kun ei halpaa :(

Muita sukulaisia kun ei ole tai asuu ulkomaille ja ovat siis vanhoja ihmisiä nämä muutkin sukulaiset.

Eli sitä mietimme jos maksamme suoraan siivoojalle sen meidän bensarahan ja lastenhoitorahan niin taitaa aika samoihin jäädä ;)

Hinta tietoni on vanhentunutta. Googlailin ja löysin muutaman hinnaston. Kertasiivouksista laskuttavat 30-45 euroa tunnilta plus aineista ja välineistä. Jos kaksi siivoojaa tekee 8 tuntia töitä, niin se on 16 tuntia kertaa 40 euroa eli 240 euroa plus aineet, välineet ja kilometrit.

Kiitos sinulle,enhän minä mitään hinnastoja eilen löytänyt kun koitin etsiä :(

Eli tuollakin hinnalla vielä voin siivoojan palkata mummolle,maksaa se MLL hoitajakin muistaakseni 8? tunti ja matkakulut niille vielä sekä meidän matkat,
eli aika samoihin jäädään hinnan kanssa mennäänkö väsyttämään itsemme tuonne vai laitetaanko rahaa tiskiin jotta saadaan siivooja :)

Googlesta löysin että samalla paikkakunnalla olisi muutama siivooja joten koitan jomman kumman saada sinne,ei tulisi sitten niin paljon matkakulu korvauksia :)

Itsekin vähän epäilen ettei sitä kyllä jouluksi saada mutta eihän kysyminen mitään maksa (kuin puhelun verran) ;)

Entä onkohan siitä kellään tietoa että voinko laittaa tämän kotitalousvähennyksiin,vai meneekö mummon kotitalousvähennyksiin?

Tuli mieleeni että tietääkö joku toimiiko mahdollisesti tuolla suunnilla mitään työttämät yhdistystä tai vastaavaa josta voisi myös kysellä apuja siivoukseen?

Tarkista myös, saisiko siitä hinnasta verovähennystä, se kotitalusvähennys on omien vanhempien siivouksesta mielestäni mahdollista saata, mutta isovanhemmista en ole varma.

Ja jos edes ei saa ennen joulua, mutta kun olisi päivä sovittuna jonka mummo saisi konkreettisena lahjana tiedä, se olisi varmasti hyvä lahja.

Yhteistyössä