siivooja kotiin, onko kokemusta kenelläkään?

Olen ajatellut ottaa kotiimme ainakin yhden kerran siivoojan... :eek:
Olisi niiin ihanaa kun joku kuunaisi kunnolla nurkat kun itsellä ei nyt mistään löydy virtaa (pojat 2v ja 4kk).
En vaan sit oikein kehtais "tunnustaa" asiaa esim. äidilleni ja mummolleni, kun molemmilla on ollu monta lasta eikä ikinä mitään siivoojia ole käyttäneet, "ei silloin vaan tullut mieleenkään" "kyllä silti oli nurkat puhtaana vaikka mukuloita oli tusina". Voisin kuvitella että tällaisia kommentteja tulee. Asun pikkupaikkakunnalla, joten varmaan tällaiset asiat kantautuu sit kuitenkin niiden korviin. Ja kai meidän jossain pitäis olla pois jaloista sen siivouksen ajan.

Onko kokemuksia siivoojista? Mitä kannattaa kysyä/sopia etukäteen?

Ei ole hlökohtaisesti kokemusta, mutta muutamalla tutulla on ja sanovat, että todella hyvä juttu. Itsekin olen suunnitellut hankkivan siivoojan. Minulla on 6 lasta ja molemmat olemme päivät töissä. Sitten iltaisin on vielä harkkoihin kuskaamiset ja kotityöt pitäisi ehtiä tekemään, välillä on todella väsynyt. Vaikka meillä lapset auttavat siivoamisessa, mutta olisi se mukava tulla kotiin kun kaikki olisi tiptop.

Vieraana
Meillä on nyt käynyt muutaman kerran. Muitten mielipide ei minua hetkauta, mutta miestä piti vähän "taivutella" ajatukseen :D
Me sovittiin siivoojan kanssa (katselmus) minkätasoinen siivous tehdään, mitä tehdään jne. Siitä saatiin hinta ja aika.
Tulevat (2 naista aina kerralla) juuri vähän ennen kuin lähden töihin (en anna avainta).
Mikään ei tosiaan voita sitä tunnetta, kun tulee esim. pe töistä ja koti on puhdas!!!! Voi suoraa alkaa vkl viettoon ja viettää "laatuaikaa" lasten kanssa.
Kyllähän se maksaa, mutta milloin vapaa-aika ei maksaisi?

tutuu
Kuinka kallista suurinpiirtein sit on? olen ymmärtänyt että kunnan siivousapu otetaan tapauskohtasesti. esim. jos on 6 lasta, apu tulee varmasti. mut jos yks tai kaks ni mietitään. vai???

Kerron siivoojan näkökulmasta tämän asian. Ensimmäisellä kerralla kartoitetaan mitä tehdään eli kuinka suuri siivous. Mä teen tuntihinnalla eli arvioin kuinka kauan menee. Toisinaan kun siivoan niin on lapset ja vanhempia kotona, toisinaan jättävät rauhassa siivoamaan tai sitten avain odottaa sovitussa paikassa. Eläkeläiset ovat tietty aina kotona koska siinät ulee myös sitä sosiaalista puolta hoidettua siivouksen lomassa.Toki aina voi siivouksen tilata kertakohtaisesti vain siksi kerraksi. Tämä näkökulma siis yrittäjän vinkkelistä, noista kunnan puolesta tehtävistä hommista en osaa sitten sanoa mitään.
kiireellä kirjoitin niin voi olla vähän tökeröä teksitä. Sori.

Meillä on käynyt siivooja 4kk ajan. He käyvät kerran viikossa ja tekevät 3h töitä. Tuossa ajassa he ehtivät tehdä kaiken tarpeellisen lattioiden pesusta tasojen pyyhintään. En ihan tarkasti muista tuntiveloitusta, se taisi olla jotain 26 euroa. Meillä on 106 neliötä.
Olen ollut todella tyytyväinen vaikka kallistahan tuo on :\| Itse en ole joutunut kuin pari kertaa imuroimaan, kun on ollut vieraita tulossa. Ensin ajattelimme siivoojan palkkaamista väliaikaiseksi ratkaisuksi, mutta en tiedä miten ja koska raaskisimme tästä luksuksesta luopua :)

En ottais vierasta ihmistä huusholliani siivoamaan.

Tosin mulla vain 2 lasta ja molemmat jo suht isojakin.Pidän sellaista perussiisteyttä yllä jatkuvasti, se ei stressaa ja sitten suursiivoillaan miehen kanssa yhdessä kun siltä tuntuu.

Ymmärrän kyllä todella hyvin niitä perheitä joissa on paljon lapsia ja vanhemmat kiireisiä, että siivooja on enemmän kun tarpeeseen.

näin meillä
Meillä käy siivooja kerran viikossa, maksan hänelle 16 e/ tunti. Tosin hän tekee muutakin kuin siivoaa, esim. leipoo tai laittaa ruokaa pakkaseen. Kerrallaan hän viipyy viitisen tuntia. Itse hoitaa verot ja muut, saan palkat sitten kotitalousvähennyksiin verotuksessa.
Meillä on kaksi pientä lasta ja käyn töissä. Mulle on aivan yks hailee mitä mieltä muuta ovat tästä siivoojasta, mehän se maksetaan. Me ei juuri matkustella, ei törsätä viihteellä oloon tai viihde-elektroniikkaan tms, tämä on sitä minun arvostamaani elämänlaatua. Mies ehdotti siivoojaa kun aloin pohtia töihinpaluuta, ja jo vain se mulle sopi. ;)
Sen vielä sanoisin huomionani, että jos joku laittaa 1500 e vaikka johonkin kotiteatteriin, niin se ei oo mitään, mut jos laittaa saman summan siivoojan palkkaan, niin ai että sitä jaksetaan päivitellä ja paheksua...

Kumpa saisin itsestäni irti sen verran, että ottaisin selville lähimmän kodinsiivoojan. Olen haaveillut siivojasta jo monta vuotta. Mietityttää tämä rehellisyys puoli. Onko kenelläkään ikinä hävinnyt mitään? :eek:

Yhteistyössä