Siivoatko lapsen kaverin vierailua varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 930
19 190
113
Me ei asuta kerrostaloalueella joten meille ei tulla ihan noin vaan rimputtelemaan ovikelloa, ei tää ei päde ehkä kerrostaloasujiin.
Meille pitää soittaa tai laittaa viestiä jolloin voi laittaa tulon vaikka tunnin päähän ->ehtii siivota.
Eikä tää päde semmoisiin joiden koti on aina tiptop ja valmiit milloin tahansa vaikka kenen tulla. :rolleyes:

Mun yks tuttu vaan ihmetteli kun sanoin meneväni siivoamaan lapseni kaverin tuloa varten (muksu näkee kavereita n.joka toinen päivä). Oli äimänä "Mitä, siivoatko sä LAPSEN tuloa varten?"

Mä itse tykkäsin lapsena käydä siistissä kodissa. Ja sen verran ulkokultainen olen että en halua että tuon kaverit päivittelee kotonaan että "siellä Matin/Maijan kotona oli vaatteet hujan hajan, vessanpöntössä jarrutusjäljet jne." :D

Viimeksi muokattu:
Ja noita on kätevä saada siivoamaan oma huoneensakin jos tietävät että kaveri tulee.

En siivoamalla siivoile juuri koskaan, koska "suursiivouksen" (perussiivous) hoitaa siivooja.
Tietysti siinä välissä hoidan tiskit joka päivä ja laitan tavaroita kaappiin jne. Lapsi huolehtii oman huoneensa siivouksesta ja vie roskat päivittäin.
Tänään ajattelin vähän imuroida kun keittiön lattialla tarttui kaikenlaista murua jalkapohjaan.
En siivoile lapsen kaverin takia. Ellen jotain pientä, jos tulee yöksi.

Viimeksi muokattu:
Suosittelen muillekin. Ei se niin paljon maksa. Tulee sitä turhempaankin rahaa laitettua.
Mäkin olen haaveillut joskus siivoajasta. Vaikka ensin pitäisi kaikki tavarat saada paikalleen itse. :D
Mutta en meinaa esim.lasiovien laseja saada puhtaaksi (harmaat jäljet jää vaikka pyyhin ties millä konsteilla) ja olisi ihana kun joku saisi tän kämpän joskus oikeasti puhtaaksi.

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Mäkin olen haaveillut joskus siivoajasta. Vaikka ensin pitäisi kaikki tavarat saada paikalleen itse. :D
Mutta en meinaa esim.lasiovien laseja saada puhtaaksi (harmaat jäljet jää vaikka pyyhin ties millä konsteilla) ja olisi ihana kun joku saisi tän kämpän joskus oikeasti puhtaaksi.
Mä tykkään itse siivota, niin olisi vaikea kuvitella tänne joku vieras huushollaamaan.
Harmaat jäljet lasissa: suihkaus ikunanpesuainetta ja kuivaksi mikrokuituliinalla, toimisko?

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Juu, minäkin aina vähän siistin paikkoja ennen siivoojan tuloa..hehheh.
Tilasin siivoojan aikoinaan kun en pystyny itte siivoomaan, mutta on jääny putki päälle enkä enää halua luopua.

• Tykkää
Reactions: Echo ja HopeaToffee
Kyllä mä vähän "oikaisen" paikkoja. Mut en mitään täystuunausta tee.

Lapset siisti huoneitaan "oman tasoiseen" kuntoon. Ei ehkä vastaa mun käsitettä siististä mutta en natsi-mutsi tuossa halua olla. Huone on kuitenkin vierailun jäljiltä samassa "kaaoksessa". Toki leikit pitää sit kerätä pois

Mä tykkään itse siivota, niin olisi vaikea kuvitella tänne joku vieras huushollaamaan.
Harmaat jäljet lasissa: suihkaus ikunanpesuainetta ja kuivaksi mikrokuituliinalla, toimisko?
Yritetty on, tuo mikrokuituliina on tosi hyvä ja sen kans olen kokeillut melkein joka merkkiä ikkunanpesuainetta ja jopa Lasolia, mut niin kirkkaaksi en saa kuin muilla.

8714789282107.jpg

Yritetty on, tuo mikrokuituliina on tosi hyvä ja sen kans olen kokeillut melkein joka merkkiä ikkunanpesuainetta ja jopa Lasolia, mut niin kirkkaaksi en saa kuin muilla.

Se on se kotitalousvähennys, mikä täytyy hyödyntää... Ei ole käytetty koskaan itse, mutta moni ihmettelee, miksei. No, eipä vaan ole niin kiire mihinkään--- ja itse haluan sen tehdä niin kauan kuin pystyn, ehdottomasti!
---Noi on niitä eturistiriitoja tai toisaalta saavutettuja etuja - miten missäkin...
Ei tulis mieleenkään siivota lastenhuonetta, enkä siivonnut silloin, kun olivat pieniä - ainoastaan, jos vauva oli tulossa kylään, luutusin lattiat ja keräsin pikkuesineet pois pienen ulottuvilta.. Niin ahtaasti ei ole asuttu koskaan, et tarvis --- mutta onpa oppineet llapset myös itse siivoamaan. Se on vapautta, et saa valita, mitä kaikkea sietää...!
Odottavia äitejä olen aina auttanut siivoushommissa ja imetysaikana kans. Se on mun mielestä hirmutärkeä homma, kun saa sen tehtyä niin, ettei häiritse ketään:-)

• Tykkää
Reactions: päätön

Yhteistyössä