Siittiö vasta-aineet, hoitona IVF vai ICSI ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milli81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milli81

Jäsen
13.02.2009
354
0
16
Hei!

Olen löytänyt jotain tietoja siitä että siittiö vasta-aineet vaikuttaisivat myös siittiön kykyyn hedelmöittää munasolu.

Löytyykö palstalta ketään jolla olisi kokemuksia vasta-aineiden vaikutuksista?
Onko munasolut hedelmöittyneet IVF? onko ICSI tuonut parempaa tulosta?

Meillä yksi syy lapsettomuuteen oli miehen vasta-aineet siittiöissä (mulla lisäksi endo). Ensin tehtiin 4 inssiä, tuloksetta. IVF:ssä muistaakseni lähes kaikki munasolut hedelmöittyi ja suurin osa myös jakautui normaalisti. Tuoresiirrosta ei tullut plussaa mutta PASista sitten kyllä, nyt 3kk ikäinen poika.

Mekin mietittiin eka että pitäiskö ottaa suoraan ICSI mutta onneksi hedelmöittyivät hyvin IVF:lläkin!

Sekin mitä tyyppiä vasta-aineet on vaikuttaa myös. Meillä miehellä vasta-aineet oli sitä tyyppiä, jolloin suoraan suositelllaan ICSIä. Vasta-aineet estävät siittiöiden liikkumisen. Meillä on noista tutkimuksista jo sen verran aikaa, etten tarkemmin muista :ashamed:

Meillä siis miehen tulosten takia mentiin suoraan ICSI hoitoon. Minulla lievä PCO ja se hiukan vaikeuttanut hormoonihoitoja. Reakoin liian voimakkaasti. Toisen ICSI-hoidon tuloksena saatiin onneksi sen verran alkioita, että meillä on nyt 2 vuotias ja 6kk ikäiset kaksoset (kaikki PAS-lapsia) :heart:

Onnea tulevaisuutenne ja hoitoihinne!

Kiitos myös Hipkukalle vastauksesta..

Löysin verkkoklinikan palstalta hieman selvennystä noihin vasta-aine juttuihin!

Miehen siittiöiden vasta-aineita voidaan poistaa lähinnä laboratorio menetelmin, eli siemennesteen pesulla. Tämä on tehokasta IgG tyypin vasta-aineisiin, muttei IgA tyypin.

Meillä kaikki vasta-aineet IgG tyyppisiä, joten pesun pitäisi toimia hyvin..

Heip,
meillä vasta-aineita ja takertuvuutta. Tiistaisen punktion jälkeen soluja 11 joista viiteen tehosi normi IVF ja kuuteen tehtiin ICSI. Tuloksena kuitenkin se, että (lääkäri itse totesi) että meidän solut toimivat paremmin tuolla normi OVF:llä. Ja loppusaalis olisi ollut parempi jos olisi jätetty (riskillä) tuo ICSI tekemättä. ELi meillä näin. :o

Hei,
Meillä myös vasta-aineita ja takertuvuutta ja punktio oli eilen. Kypsistä soluista (12) neljään oli yritetty IVF ja loppuihin ICSI ja lopputuloksena 6 hedelmöittyi ICSI:llä, IVF ei toiminut meillä.

Yhteistyössä