Siitepölyallergiset! Joko syötte lääkkeitä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä syöny allergialääkkeitä varmaan helmikuulta asti ku aamulla aina aivastutti jo silloon. Saa nähdä koska pitää ottaa nenäsuihke ja silmätipat käyttöön.

Viime keväänähän mun piti käyttää inhalaatiolääkkeitä koivun siitepölyn takia koska hengitys oli niin vaikiaa. Toinen noista kuuriluonteisesti ja toinen tarvittaessa ku ahdistaa.

No tänään vietin parisen tuntia saman katon alla kahden kissan kans ja tuli tuollaanen hengenahdistus ku viime keväänä. Lisäksi piti välillä yskiä ja ääni meni välillä kähiäksi. Olis kyllä tarvinnu lääkettä, mutta mistäpä sitä yhtäkkiä taikoo. Raitis pihailma sitte autto vähitellen. Ikinä ennemmin en oo reagoinu kissoohin noin ja noiden samojen kissojen kans oon ennenki ollu tekemisis. Ny tuntuu viä vähä kurkus ja rintalastan kohdalla.

Pitää kyllä soittaa tk:seen onko noiden inhalaatioiden reseptit muutettu e-resepteiksi niin saa vain hakia ne varmuuden vuoksi jo touko-kesäkuuta varte jos tilanne menee samaan ku viime keväänä.

Mä otin tänään ekan Heinixin, kun nenä tuntui valuvan. En kyllä tiedä johtuiko allergiasta vai mistä, mutta eipä kai noista allergialääkkeistä haittaakaan ole ja kai näin huhtikuussa jo alkaa olla aika aloitella niitä. :)

Joo, pari viikoa ovat menneet antihitaminit ja astmaan Pulmicort. Hiekkapölyvaihe on jo ihan täysillä päällä kaupungissa, hyvä kun nuo lääkkeet riittävät. Siitepölyä onkin huomattavan vähän vielä ilmassa, mutta eiköhän se kohta sieltä röyhähdä päälle.

Ei vielä! Raskaus vuonna 2010 vähensi mun allergiaoireet ihan minimiin, ja jännityksellä odotan saanko edelleen nauttia tästä ihanuudesta tänäkin vuonna. Yleensä huhtikuu on ollut mun helvetillisin kuukausi, ja nyt ei mitään vieläkään! Yleensä alkanut siis ongelmat maaliskuun lopulla, viimeiset kolme vuotta en ole tarvinnut antihistamiineja enkä piippuja :)

Tänään hain apteekista ekan paketin kun on parina aamuna aivastuttanut. En vaan viittisi vielä aloittaa kun koen että ne väsyttävät mutta pakko kai se on.

Mikä lääke teillä on käytössä? Mulla oli aiemmin setiritsiiniä mutta viime keväänä vaihdoin loratadiinin ja se ei ehkä väsytä ihan niin paljoa. Tai oon miettinyt sitäkin että ehkä se väsymys ei johdukaan allergialääkkeistä vaan itse allergiasta ja/tai keväästä ylipäänsä.

Yhteistyössä