Siitepölyallergiaoireita lääkityksestä huolimatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"omppu"

Vieras
Niin, onko?

Meiän poika on nyt reippaat pari viikkoa Histeciä. Lääkitys on kyllä auttanut, mutta silti poika oirehtii edelleen. Nenä valuu toisinaan, korvien taustat on auki ja iltaisin pojalla on monesti kuivaa yskää, aamulla herättyään myös. Mutta poika jaksaa hyvin päivät. Annos on puolikas Histec aamuisin, pojalla ikää 5.5v. Viime keväänä pojalla oli vielä Aerius käytössä, mutta siitä ei ollut vuosi sitten enää mitään apua, poikaa yskitti niin kovasti, ettei se oikein jaksanutkaan mitään :/ Zyrteciin vaihdettiin kesän alussa ja oireet jäi siihen satunnaista pärskimistä lukuun ottamatta.

Mites teillä muilla? Mä en nyt oikein tiedä että pitäiskö näihin oireisiin tyytyä vai olisiko oletuksena mahdollista olla, ettei lapsi oireilisi lainkaan.

Harvemmin sitä oireettomaksi tulee, auttaa helpottamaan oireita.

Onko testattu mille on allerginen, siedätyshoito on yksi vaihtoehto. Kesällä oireet voi hävitä, kun pahimmat aiheuttajatkin häviävät.

Ota yhteyttä hoitavaa lääkäriin, ei kaikki lääkeet sovi.

Meillä samanikäinen, taipeet ja muut ihottumalle herkät kohdat nyt ihottumalla, ja poika on kiukkuinen kuin ampiainen. nenä vuotaa vain ihan vähän. Olen antanut Aeriusta mutta eipä se ole vaikuttanut joten en tiedä mitä tämä edes on.

[QUOTE="vieras";23651890]Harvemmin sitä oireettomaksi tulee, auttaa helpottamaan oireita.

Onko testattu mille on allerginen, siedätyshoito on yksi vaihtoehto. Kesällä oireet voi hävitä, kun pahimmat aiheuttajatkin häviävät.[/QUOTE]

On testattu kaikki mahdollinen, mutta testeissä ei näkynyt kuin lievä allergia koiralle. Sillekin on kyllä tosi voimakkaasti allerginen, alkaa henkeä ahdistaa koirakodissa. Siitepölyt ei tosiaan näkynyt mitkään, mutta joka kevät oireet tulee, keskellä kesää helpottaa hetkeksi ja sitten alkaa uudestaan ja kestää syksyyn..

Itse olen erittäin pahasti allerginen ja mulla allergialääkkeet juurikin lievittää oireita, mutta ei poista niitä. Eli riippuu ihan tilanteesta... Voi olla mahdollista, ettei oireita saa kokonaan poistettua.

Voi johtua myös ihan katupölystä se oireilu ja siihen ei lääkitys oikein auta ainakaan minulla. Se hienojakoinen pöly kulkeutuessaan silmiin ja sieraimiin, saa oirehtimaan, vaikka olisi millainen lääkitys päällä. kyllähän se on ihan järkeenkin käypää, että vaikka olisi miten lääkitty, niin joku mekaaninen kutittelu pistää aivastuttamaan ihan samoin, sillä logiikalla se katupölykin pistää silmät ja sieraimet kutiamaan tähän aikaan. Allergialääkkeet taas hillitsee niitä välittäjäaineita vapautumasta jotka vapautuu allergisoivien kasvien tai eläinten takia. ne auttavat yleensä säännöllisesti käytettynä siihen vaivaan, vaikka pahimpaan aikaan oireita silti voi tulla.

Joo, ei ne lääkkeet ikävä kyllä kaikkia oireita vie pois. Pojallani on erittäin paha koivuallergia, Cetiritsin (esim. Heinix) auttaa melko hyvin, kun taas Loratadinin syöminen on sama kuin vetelisi sokeripillereitä. Joskus sanoi ottaneensa niitä kolme samana päivänä (on jo siis murkku) ja edelleen yhtä huono olo. Kielsin tietenkin ehdottomasti ottamasta montaa päivässä ja vaihdettiin samantien lääkettä. Nenäsumutetta ei suostu käyttämään, silmätipoista puhumattakaan. Vaikka nuo tehoaisivat varmaan hyvin nimenomaan pojallani jonka silmät melkein muurautuvat umpeen ja pärskiminen on jatkuvaa.

Kuulostaa siltä että poikasi on allerginen sekä puiden siitepölylle että heinille. Miksi ette syö Zyrtecia jos siitä oli apua viime kesänäkin?

Kannattaa käydä lääkärissä uudelleen ja pyytää pillereiden lisäksi nenäsumutteita/silmätippoja/rasvoja jne ja hengenahdistukseen myös lääkkeet ehdottomasti.
Itellä kans kovat allergiaoireet, mutta kun hoitaa oireita pillereiden lisäksi myös paikallisesti, niin oireet ovat lähes olemattomia :)

Yhteistyössä