Siitäs sait saamarin kakkakasa. Olihan oikein miehen exälle?

samaa mieltä!
Eipä se lasten lukumäärä ole rakkauden mittari. Vai väitätkö, että lestadiolaisilla keskimäärin suurinta rakkautta? Toisekseen, tunteita on eritasoisia; ennen kiihkeän ja oikean tosirakkauden tuntemista voi pientä tykästymistäkin rakkaudeksi luulla.
Totta, kunnes se "tosirakkaus" jälleen kerran muuttaa kohdettaan, ja kaikki on taas entistä kiihkeämpää ja sitä TODELLISTA, ikuista, ja aah niin ylevää rakkautta uuden puolison kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä!;29783842:
Totta, kunnes se "tosirakkaus" jälleen kerran muuttaa kohdettaan, ja kaikki on taas entistä kiihkeämpää ja sitä TODELLISTA, ikuista, ja aah niin ylevää rakkautta uuden puolison kanssa.
Jaa. Ikävää, jos teillä noin. Minun aiemmat liittoni eivät olleet missään tekemisissä tunnepuolen kanssa niitä solmittaessa, joten minulle riittää tämä yksi ainoa todellisen Rakkauden liitto.
 
"Kaisla"
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29783786:
No mistä hän voi tietää tykkääkö minusta jos ei edes tunne minua?
Ja mieheni vihaa exäänsä kaikkien näiden tempausten takia. Mies on kyllä sinut eron ja naisen suhteen, mutta tällainen jatkuva paska pistää kyllä vihaamaan ihan ketä vain ihmistä.
Jokainen meistä muodostaa mielikuvan ja mielipiteen toisesta ihmisestä sen tiedon valossa mitä meillä hänestä on. Exä on kuullut lapsilta jotain (osaavat muuten joskus käyttää tällaisia tilanteita hyväksi) ja jos miehesi on ollut yhteydessä niin varmaan arvaa teidän yhdessä miettineet soiton aiheita jne. Vähän vaivaa se, että olette hakeneet lapsia salaa teille vierailulle (olisin itse raivoissani). Exä voi pitää sinua tämän idean alulle panijana jos hänen mielestään exmiehen tyyliin tämmöinen ei kuuluisi tms.

Exällä voi olla aivan väärä kuva sinusta ja sen takia haluaa ehkä "suojella" lapsiaan sinulta. Vanhemmat (eronneet tai eivät) kun eivät yleensä tykkää, että lapset on tekemisissä ikävien tai huonosti käyttäytyvien ihmisten kanssa.

Oli niin tai näin, käytös on tosi tyhmää exältä. Hänen pitäisi tehdä töitä sen eteen, että ottaa selvää millainen ihminen olet oikeasti eikä vain yrittää estää vierailuja. Ja sinun osuus on tietenkin ymmärtää tilanteessa vallalla oleva vainoharhasuus ja yrittää olla antamatta siihen aihetta. Eli käyttäytyä mahdollisimman normaalisti.
 
samaa mieltä!
Jaa. Ikävää, jos teillä noin. Minun aiemmat liittoni eivät olleet missään tekemisissä tunnepuolen kanssa niitä solmittaessa, joten minulle riittää tämä yksi ainoa todellisen Rakkauden liitto.
Meillä yhdessäoloa takana 14v, josta naimisissa reilu 12v. Lapsia on neljä.
Eli täysin erilainen elämänkulku kuin sinulla, ei kuitenkaan siksi väärä.
Olen onnellinen että olen saanut kaikki lapseni saman, rakkaan mieheni kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä!;29783877:
Meillä yhdessäoloa takana 14v, josta naimisissa reilu 12v. Lapsia on neljä.
Eli täysin erilainen elämänkulku kuin sinulla, ei kuitenkaan siksi väärä.
Olen onnellinen että olen saanut kaikki lapseni saman, rakkaan mieheni kanssa.
Mieluusti ottaisin tuollaisen elämänkulun kuin sinä. Jos vain olisi aikakone, menisin teini-itseni luo neuvomaan. Se tuntuu kulkevan suvussa, mutta toivon, että olen viimeinen sukuni jäsen, jonka itsetunto on murjottu niin pohjamutiin ja joka tuntee niin suurta muukalaisuutta omassa yhteisössään, että karkaa pois kotoa naidakseen miehen, jota kohtaan ei tunne mitään ja koko homma epäonnistuu mitä kauheimmin seurauksin.
 
ikävää
Mieluusti ottaisin tuollaisen elämänkulun kuin sinä. Jos vain olisi aikakone, menisin teini-itseni luo neuvomaan. Se tuntuu kulkevan suvussa, mutta toivon, että olen viimeinen sukuni jäsen, jonka itsetunto on murjottu niin pohjamutiin ja joka tuntee niin suurta muukalaisuutta omassa yhteisössään, että karkaa pois kotoa naidakseen miehen, jota kohtaan ei tunne mitään ja koko homma epäonnistuu mitä kauheimmin seurauksin.
Kuka sua on murjonut? Ainakin äitiäsi olet muistaakseni kehunut?
 
grow up
tapaamisasiat voi hoitaa ilman että on missään yhteydessä exään kunhan hommaa tapaamis sopimukset ja varsinkin jos on isot lapset ei sossua edes tarvita vaihto tilanteisiin.
omaa lapsellisuuttasi ap ja muut kaltaisesi jatkatte tota lapsellista v*ttuilua.
 
[QUOTE="viera";29783826]En kyllä kysynyt tuota :) Pakkohan siinä sun exässä on hyvää olla, ainakin on yhteiset lapset jne. ja sitten nykyinen ei millään voi sietää, mustamaalaa jne. Voisin kuvitella, että tervepäiselle miehelle ei ole tämäkään osa helppo vai oletko lähtenyt mukaan tuohon mustamaalaamiseen?[/QUOTE]

En ole mustamaalannut ja vaimoni pitää kaikista lapsistamme, joten ei ongelmaa. Uskoakseni kaikissa ihmisissä on jotain hyvää, mutta miten asia tähän liittyy. Ei minulla ole exääni kohtaan tunteita.
 
skeleton
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29783378:
En usko että on VIELÄ soittanut mihinkään, sen vuoksi nyt vastasinkin mitä vastasin ettei nyt niin teekkään... Jospa se jossain kohtaa oppis ettei kannata ryttyillä :D
Takas tulee joka kerta vähintäänkin yhtä paljon... Miksei oikeesti vaan voi antaa olla ja eläis sitä omaa elämäänsä, heidän erosta on kuiteskin oikeesti vuosikausia aikaa.
Silloin, kun on yhteisiä lapsia, on pakko pitää yhteyttä siihen toiseen vanhempaan, näissä kiistoissa on aina kaksi (vähintään...) osapuolta. Anteeksi nyt, mutta kirjoittelusi vaikutat kyllä stereotyyppiseltä hankalalta äitipuolelta.
Ei haluaisi uskoa, että tuollaisia on oikeasti olemassa.
Toivottavasti olet vain provo, sellainen milanna kakkonen jutut ja elämänkäänteetkin menee niin samoja ratoja hankalia exiä ja verkkokauppoja myöten.
 
pokkura
Tuo ap: n sekä Datan ja Astron tilanne on kai aika normaali uusperheessä. Exät on olevinaan unohdettu tunnepuolella, mutta nyxät ovat silti raivokkaan ärsyyntyneitä heidän tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Vanha rakkaus ei hevillä kuole, sen tietää exät ja nyxät ja kaikki. Vaikka paljon ois huonoa ja ikävää, on myös ollut ihanaa ja hyvää ja muistot niistä ei katoa, vaikka tapaamiset olisi ohi ja valokuvat poltettu. Lapset muistuttaa siitä olemassaolollaan.
 
[QUOTE="viera";29784092]Aivan kuin ajattelinkin :) Et uskalla vastata kysymykseeni nykyisesi nähden.[/QUOTE]

Uskalsin mutta et taida voida ajatella mahdollisuutta että puhuisin totta. Eivät kaikki jää haikailemaan vanhojen parisuhteiden perään. Minusta moinen toiminta on järjetöntä elämänlaadun alentamista.
 
"viera"
Uskalsin mutta et taida voida ajatella mahdollisuutta että puhuisin totta. Eivät kaikki jää haikailemaan vanhojen parisuhteiden perään. Minusta moinen toiminta on järjetöntä elämänlaadun alentamista.
Et edelleenkään ymmärtänyt :) Esim. jos mun mies mustamaalaisi ja alentaisi avoimesti entistä miestäni (jota ei luojan kiitos onneksi ole, kuten ei lapsia sinun, minun ja meidän suhteesta) olisin loukkaantunut enkä sietäisi sitä. Vaikka tunteita ei exään olisikaan.
 
asia-asia
[QUOTE="Pyhä yksinkertaisuus";29783379]Palstalla saamani kuvan perusteella minäkään en haluaisi lapsilleni aloittajan kaltaista äitipuolta...[/QUOTE]

Sama tuli mieleen, mutta ehkä hän oikeassa elämässä on fiksumpi, mitä antaa ymmärtää täällä, ehkä vetää sellaista palstablondin roolia. Toivottavasti.
 
vieeras
Entäs kun se vittumainen onkin se uusi akka? Minä en ollut ex-miehen kanssa tekemisissä kuin silloin harvoin kun se tapasi lastaan, mutta uusi akka oli niin mustasukkainen pienestä lapsesta että oli hävittänyt kaikki lapsen isälleen lähettämät kirjeet :O
 
Helleviskä
Entäs kun se vittumainen onkin se uusi akka? Minä en ollut ex-miehen kanssa tekemisissä kuin silloin harvoin kun se tapasi lastaan, mutta uusi akka oli niin mustasukkainen pienestä lapsesta että oli hävittänyt kaikki lapsen isälleen lähettämät kirjeet :O
Sellaisessa tilanteessa kannattaa kommunikoida vain sen isän kanssa suoraan. Tiedän kyllä, että on sellaisia nahjusmaisia miehiä, jotka tosiaan antavat tuollaisen tapahtua. Kokemusta on, minulla oli tuollainen ylimustasukkainen "äitipuoli".
 
[QUOTE="viera";29784138]Et edelleenkään ymmärtänyt :) Esim. jos mun mies mustamaalaisi ja alentaisi avoimesti entistä miestäni (jota ei luojan kiitos onneksi ole, kuten ei lapsia sinun, minun ja meidän suhteesta) olisin loukkaantunut enkä sietäisi sitä. Vaikka tunteita ei exään olisikaan.[/QUOTE]

Ihmisiä on erilaisia eivätkä kaikki tunne tavallasi. Ei minulla ole syytä loukkaantua niin pitkään kunhan ei lasten kuullen sitä tee.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Silloin, kun on yhteisiä lapsia, on pakko pitää yhteyttä siihen toiseen vanhempaan, näissä kiistoissa on aina kaksi (vähintään...) osapuolta. Anteeksi nyt, mutta kirjoittelusi vaikutat kyllä stereotyyppiseltä hankalalta äitipuolelta.
Ei haluaisi uskoa, että tuollaisia on oikeasti olemassa.
Toivottavasti olet vain provo, sellainen milanna kakkonen jutut ja elämänkäänteetkin menee niin samoja ratoja hankalia exiä ja verkkokauppoja myöten.
No ei se aina kyllä mene noin.. Onko niin vaikeaa kuvitella, että on olemassa erittäin hankalia ihmisiä? Mieheni haluaa vain nähdä lapsiaan. Jos se on provosoimista että tekee minun kanssani lapsia ja menee naimisiin, niin sovitaan sitten niin, että hän provosoi exäänsä :D
Meillä ei ole mitään kiistaa kenenkään kanssa, kaikki menis oikein mainiosti jos elettäis kaikki kuten tällaisessa tilanteessa kuuluu elää.

Ja tuosta lasten salaa hakemisesta. Jos 16-17 vuotias haluaa tavata isäänsä, niin mielestäni isä voi lapsen hakea vaikka hitto kaverin luota käymään isän luona jos äiti hankaloittaa muutoin tapaamisia. Kyllähän tuonikäinen nyt muutenkin menee ja tulee miten tykkää. Tässä tapauksessa ainoa hankala on se äiti :( Lapset on hänen juttuihinsa täysin syyttömiä ja samat tempaukset olis ihan ilman niitä lapsiakin, mutta nyt hänellä on ne lapset vain vallankäytön välineenä näissä tempauksissa, eipä ole onneksi kauan..

ja kun on melkein täysi-ikäisiä lapsia, niin ei todellakaan tarvitse välttämättä pitää yhtään mitään yhteyttä siihen toiseen vanhempaan, se teini osaa tulla ihan itsekkin isän luona käymään, ellei vain äiti tätä hankaloittaisi kaikin mahdollisin tavoin..
 
ja kun joku sanoi, että on siinä ihmisessä varmasti jotain hyvääkin kerran mies on sen kanssa ollut. Ihmiset muuttuvat, ihan oikeasti se ihminen jonka kanssa joskus olit, ei 10 vuoden päästä välttämättä ole lainkaan sama. Varsinkaan jos vielä ero siinä välissä.
Vähän tässä nyt kommentoin Datankin puolesta. Jos hänen exässään on jotain vialla, niin sitä vikaa ei välttämättä ollut silloin kun he on alkaneet seurustelemaan...
 

Yhteistyössä