siitä vauvan lumeen hautaamis-tapauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinkkuna vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sinkkuna vielä

Vieras
Mulla on yksi miespuolinen uusi tuttavuus tässä vireillä. Hän on nyt ulkomailla työreissullaan ja messessä kuulumisia välillä vaihdellaan.
No, kysyin, että onko Suomen uutisia kuullut? No, kertoi, että oli lukenut sen vauvan lumeen hautaamisen. (tämä on todella järkyttävä uutinen)
no, hän tuumasi, että jos hänen lapselleen joku niin tekis, hän olisi valmis istumaan elinkautisen sen puolesta, eli valmis tappamaan tekijän.

Nyt olen "kauhusta kankeena", onko tää mies sittenkään "se oikea"minulle?
Toki tapaus oli aivan kauhea, mutta että alkaisi moista tekemään...

Ehkä aika "ronskisti" ilmaisi asian, jos olet hänelle vielä uusi tuttavuus. Mutta peesailen kyllä häntä. Tohon tapaan varmasti ajattelee suurin osa iseistä/äideistä, etenkin jos lasta ei olisi hengissä löydetty. Hyvä mies varmastikin!!

Kyllä munkin mies sanoisi samat sanat...ja pitäähän miehen olla valmis tekemään mitä vain perheensä puolesta. Sanoista tekoihin meneminen on kuitenkin aika eri juttu, eli vaikka näin sanoisi, niin todellisuudessa ehkä vain leipois turpaan oikein olan takaa - tappoon ei silti moni ryhtyis. Silti mun mielestä juuri oikein sanottu: MIES sitä olla pitää eikä hiiri!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo mieshän on juuri hyvö, taitaa lapsiasiat olla tärkeitä ja arvostaa perhettä :)

Jep, arvostaa tosiaankin. Lähtee lusimaan ja jättää perheen oman onnen nojaan. Tosi ajattelevainen mies.

no tuota minäkin ajattelin, lapsikin ku elävänä kuitenki löytyi. Mitä hyötyä on isästä, joka vankilassa sit istuu....

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Tuo mieshän on juuri hyvö, taitaa lapsiasiat olla tärkeitä ja arvostaa perhettä :)

Jep, arvostaa tosiaankin. Lähtee lusimaan ja jättää perheen oman onnen nojaan. Tosi ajattelevainen mies.

no tuota minäkin ajattelin, lapsikin ku elävänä kuitenki löytyi. Mitä hyötyä on isästä, joka vankilassa sit istuu....

No tuskin kovin moni toista ihmistä OIKEASTI lähtee hengiltä ottamaan tuommoisen asian takia. Tuo miehen sanoma ajatus on vain se ensimmäinen mielleyhtymä.

^ Näin just.

Oon sitäpaitsi ihan varma, että tuo oli jonkun toisen lapsen (tai muuten täyttä ymmärrystä vailla olevan) tekosia.

Tappaisiko oikesti siinäkin tapauksessa, että tekijä on lapsi? Tai mättäisi turpaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Näin minäkin sen olen ajatellut. Jos yhtä minun lastani joku satuttaisi niin miksi minä hylkäisin vaimon ja kaksi muuta lasta? Minusta minä tekisin todella vaikeassa tilanteessa todella väärin muuta perhettä kohtaan. Vaikka se kovin ritarillisesta naisesta sillä sekunnilla tuntuisikin niin ehkä arki tulisi aika nopeasti vastaan. Vahon leskenä ei ole kovin mukava olla, varsinkaan lasten kanssa. Olen mainittua elämää seurannut aika läheltä.

Kyllä mä ainakin naisena arvostan :) Ja sanojahan nuo on, onhan sitä vastaavaa tullut itsekin tokaistua joissain tilanteissa mutta teot on jäänyt tekemättä.

tarkoitin lähinnä äskeisellä sitä, että vauvan kohtalo kiinnosti noinkin paljon miestä, kun noin kovin sanoin tuomitsi. Hän on hyvä mies, on välinpitämättömiäkin ihmisiä joita ei edes kiinnosta. Se on huono piirre ihmisissä.

no olen eri mieltä muiden vastaajien kanssa. mun mieltä ei kyllä ilahduttaisi jos mies reagoisi noin. kertoisi negatiivista miehen ajatuskulusta ja järkyttävien asioiden kohtaamiskyvystä ja niistä selvitymisestä. en oikein pidä vaikka vitsillä tokaisisikin, en siis usko, että vastaajien miehet ryhtyisivät sanoista tekoihin jos oikea tilanne tulisi mutta silti mun mielestä kypsymättömän ihmisen "heitto".

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
no olen eri mieltä muiden vastaajien kanssa. mun mieltä ei kyllä ilahduttaisi jos mies reagoisi noin. kertoisi negatiivista miehen ajatuskulusta ja järkyttävien asioiden kohtaamiskyvystä ja niistä selvitymisestä. en oikein pidä vaikka vitsillä tokaisisikin, en siis usko, että vastaajien miehet ryhtyisivät sanoista tekoihin jos oikea tilanne tulisi mutta silti mun mielestä kypsymättömän ihmisen "heitto".

Peesi

No eikös se ole jonkinlainen "kielikuva" siitä, miten asiaan suhtautuu. Tuskin kukaan ihan sananmukaisesti tappaisi, vaikka niin sanoo. Minusta reaktio kertoo siitä, että lapsi on todella tärkeä ja ei tahdo lapselle tapahtuvan mitään pahaa.

Voisin mäkin olla valmis tappamaan sellaisen joka koittaisi tappaa mun lapsen :/
Mutta en löisi lyötyä.. Jos vaikka itsepuolustukseksi ( henkeni tai vauvan hengen ) löisin jotakuta vaikka tappaakseni ja hän ei kuolisi niin en alkaisi kuitenkaan enää lyömään lisää vaan soittaisin poliisit tai lähtisin karkuun riippuen tilanteesta.

Enkä ole tappanut tai pahoinpidellyt ketään :-D Yhtä yläaste tappelua lukuunottamatta jota en aloittanut!!
Eli hulluutena en sitä pidä että voisin tappaa ihmisen joka koittaa tappaa mun lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariia:
No eikös se ole jonkinlainen "kielikuva" siitä, miten asiaan suhtautuu. Tuskin kukaan ihan sananmukaisesti tappaisi, vaikka niin sanoo. Minusta reaktio kertoo siitä, että lapsi on todella tärkeä ja ei tahdo lapselle tapahtuvan mitään pahaa.

näin minäkin sen näkisin.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Voisin mäkin olla valmis tappamaan sellaisen joka koittaisi tappaa mun lapsen :/
Mutta en löisi lyötyä.. Jos vaikka itsepuolustukseksi ( henkeni tai vauvan hengen ) löisin jotakuta vaikka tappaakseni ja hän ei kuolisi niin en alkaisi kuitenkaan enää lyömään lisää vaan soittaisin poliisit tai lähtisin karkuun riippuen tilanteesta.

Voisitko tappaa toisen suht pienen lapsen?

Voisitko tappaa toisen suht pienen lapsen?

No en tietenkään. tutkijoiden mukaan kyseessä on joku hullu.

No en tietenkään. tutkijoiden mukaan kyseessä on joku hullu.

no eikös sen sano ihan terve järki, että ei kukaan ihan terve ihminen hautaa vauvaa lumeen tuntikausiksi.ei siihen tutkijoita tarvita tuota tajutakseen.
se millainen "hullu" tai ymmärtämättömyys on kyseeesä, varmaan selviää huomenna sitten.