siis voiko tää olla totta,onks muilla ollu näin "huono" tuuri

meillä poika iältään 3kk7pv ja nyt tuntuu että on amupahoinvointia taas ja muutaman kerran huimannu(ellei johdu siitä että juon vettä aina tyhjään mahaan)
en kyllä ollu suunnitellu tätä.ajateltiin että aikaisintaan 2v. päästä yritetään seuraavaa :/

en oo testiä uskaltanu tehdä enkä tiedä uskallankokaan.jospa vaan oddottais että menkat pian alkais?

ollaan tasan kaks kertaa puuhailtu eikä kummallakaan kerralla mies ole päästäny "veitikoita" sisään vaikka kyllähän sitä sanotaan että ne "touhutipat" ajaa saman asian kuin nuo siittiötkin.
kumille oon ns. allerginen,aina kamala kutina kuminkäytön jälkeen ja pillereitä en voi imetyksen takia käyttää.

hirveää jos nyt sattui vahinko! :headwall:
 
en haluu moralisoida enkä mitään mut keskeytetty yhdyntä ei todellakaan oo ehkäsykeino ja pitäshän aikuisten ihmisten tietää et jos puuhailee ilman ehkäsyä niin lapsi voi saada alkunsa. eikös kierukkaa voi käyttää imetyksenki aikana? et kai niitä ehkäsyvaihtoehtoja on kumiallergiselle imettävällekki. ja eikö neuvolassa tullu puheeksi ehkäsy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja liplap:
Minipillereitä voi käyttää imetyksenkin aikana. Jos et ole jo raskaana, niin kipikapi neuvolasta hakemaan reseptiä! Sinuna kyllä tekisin sen testin.

neuvolassa ettei MITÄÄN pillereitä saa käyttää imetyksen aikana ja kierukoita oon kokeillu eikä sopineet.jäi siis vaihtoehdot aika vähiin.

mutta niinhän sitä sanotaan että tyhmästä päästä kärsii ja meikäläinen on siitä hyvä esimerrki :ashamed:
 
ööh, kyllä mulle vaan minipillerit kirjotettiin imetysaikana ja sanottiin että niitä voi napsia ihan rauhassa, niissä hormonimäärä on niin pieni mitä mahdollisesti äidinmaitoon erittyy.

Tohtori.fi sivuilla:

"Minipillerit eivät vaikuta maidon eritykseen eivätkä laatuun. Pieniä määriä vaikuttavaa ainetta kuitenkin erittyy äidinmaitoon. Imeväisen saama keltarauhashormonin määrä vuorokaudessa on 0,01 - 0,05 mikrog/kg, mutta sen ei ole havaittu muodostavan lapseen kohdistuvaa riskiä. Minipillereitä pidetään turvallisena valintana imettävän äidin ehkäisyksi siinä vaiheessa kun ehkäisyn tarve syntyy."
 
Cerazetteä mäkin söin, mulla sanottiin jo ennen synnytystä neuvolassa et jälkitarkastuksessa sitten keskustellaan ehkäisyn tarpeesta. Mutta tosiaan, toi merkki on ainkain sellanen jota imettävät käyttää. :)

Ap:n kannattaa mun mielestä kysyä asiaa vaikka joltain muulta vielä kuin neuvolasta (varmistuakseen ammattilaisen taholta et niitä saa käyttää), ja sen jälkeen ottaa neuvolaan yhteys että saahan niitä joitain pillereitä syödä... :whistle:
 
:attn: Minulla kaksi lasta ja molempien jälkeen olen imetysaikana Cerazetteja syönyt :D eikä noista ole vaikutusta lapsiin ollut. :D Nyt odottelen kolmatta vauvaamme viikolla 33+2 ja edelleen jälkitarkastuksessa pillerit haluan.
 
Voi että,mikä neuvola sulla,tuonhan pitäisi tietää kaikki neuvolan tädit,että minipillereitä saa napsia,vaikka imettää,kummaa toimintaa! :eek:

Nyt kyllä kannattais tehdä se testi,että saat varmuuden asiaan ja saatte miettiä mitä meinaatte raskauden suhteen tehdä. Niin ja jos et ole raskaana niin saisitte sitten nuo ehkäisy asiat kuntoon! Sitä kyllä ei kannata ollaan missään sängy hommissa olla,jos ei ole ehkäisyä tai ei halua lasta,ei kannata ottaa sitä riskiä!

Niin ja kannattaa hakea vaikka netistä noita eri ehkäisy tapoja,jotka sopii kun imettää,niin saat sitten neuvolassa tai lääkärilles sanoa,että tää vois olla sulle sopiva! :) Ei kyllä muutenkaan kannata kaikkee neuvolan juttuja uskoo,täytyy vähän maalaisjärkeäkin käyttää! ;)

Mut toivon,että uskaltaisit sen testin tehdä! Parempi nyt,kun sitten vaikka kuukauden kuluttua!
 
Jeps, mulle myös Cerazette-resepti ja eka boxi annettiin jälkitarkastuksessa. En sitten tosin niitä pillereitä syönytkään, kun lueskelin kaikenmaailman sivuvaikutuksista, joista ihmiset on kärsineet. Ja kun se seksi ei sitten sujunutkaan synnytyksen jälkeen pitkiin aikoihin, vaikka halua ja yritystäkin oli. Ja kun alkoi jotenkuten sujua reilun puolen vuoden jälkeen, olimme tulleet siihen tulokseen, että kakkonen saa tulla sitten kun/jos on tullakseen.
 
Tätähän sinä et halua kuulla, mutta raskaaksi tuleminen ei ole koskaan huonoa tuuria tai lapsi vahinko. Ne ovat suuria lahjoja ja ihmeitä. Itse olen ensimmäisen kerran raskaana 5,5 vuotta kestäneiden hedelmöityshoitojen jälkeen, joten ymmärrystä ei oikein riitä, kun joku valittaa tulleensa raskaaksi. Ja tee se testi. Pitäis uskaltaa, jos kerran isompiakin riskejä ottaa, kuten suojaamaton yhdyntä.
 
En nyt todellakaan kehoittaisi luottamaan siihen että se "vahinko" ei voi tapahtua "vain"kahdesta kerrasta jos takapakkiakin vielä on käytetty :saint:
Me päätimme miehen kanssa toisen lapsen syntymän jälkeen että ehkäisyä ei aloiteta,koska kolmas oli toiveissa,mutta kahta ensimmäistä olimme joutuneet yrittämään,ei nyt mahdottoman pitkään,mutta toista vuotta kumpaakin aikanaan. Oletin ettei se kolmas sieltä varmaan sen nopeammin tule. toisin kävi, poika oli 2kk kun huomasin olevani raskaana uudelleen, täysimetin eikä menkat olleet alkaneet. Minulle se ei tosin ollut ikävä yllätys,mutta yllätys kuitenkin koska en todellakaan kuvitellut tulevani niin nopeasti raskaaksi.
Toivotaan nyt että selviät säikähdyksellä ellei vauva ole tervetullut tässä vaiheessa,mutta tee se testi kuitenkin, tehtävähän se kumminkin on jos menkkoja ei ala kuulumaan. Kaiketi kuukautisesi olivatkin jo alkaneet, jos niitä nyt odottelet kuuluvaksi? Elleivät olleet, saatat joutua niitä odottelemaan pitkäänkin vielä vaikket raskaana olisikaan,varsinkin jos täysimettelet. Ja yhdyn edellisiin, minipillereitä voit varmasti käyttää, ja kierukankin varmasti voi jo laitattaa kun synnytyksestä on tuonkin verran aikaa. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä