Siis voi luoja mitä idiotismia, pari päivää ollut hellettä niin se on ilmastonmuutosta ja maailmanlopun ennettä...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dsfghjk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viime talvena oli kunmnon talvi pitkästä aikaa ja nyt kunnon kesä. Jos se on ilmastonmuutos niin muuttukoon rauhassa :)

Ilmastonmuutosta on juuri ne lämpimät, loskaiset talvet.
Tää totisesti on nyt sitä mitä kuuluu =)
 
Muistanpa senkin, että lapsuuden talvina, kun olin n. 5-vuotias, lunta oli paljon yli päänkorkeuden meidänkin pihan penkoissa. Nyt ne penkat yltävät vain tuohon napaan asti.
Niin on lumimäärä vähentynyt. Vai johtuisiko se jostain muusta...
 
Sehän sitä ilmastonmuutosta nimenomaan on kun sääolot muuttuu. Talvista tulee tosi kylmiä, aina vain kylmempiä ja kesistä aina vain lämpimämpiä, näinhän se menee. Ap ei ole nyt ihan perillä asiasta, kannattas lukea ja tutkia asiaa ennenkuin haukkuu ihmisiä
 
olikos nyt eilisen vai peräti tämän päivän hesarissa tilasto 1800 luvulta tähän päivään saakka noista lämpöennätyksistä. ennen 1900-luvun alkua viiva heitteli 21-31 asteen välillä, 1912 jälkeen 26-35 välillä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap lla ei kaikki kotona:
Sehän sitä ilmastonmuutosta nimenomaan on kun sääolot muuttuu. Talvista tulee tosi kylmiä, aina vain kylmempiä ja kesistä aina vain lämpimämpiä, näinhän se menee. Ap ei ole nyt ihan perillä asiasta, kannattas lukea ja tutkia asiaa ennenkuin haukkuu ihmisiä

Ilmasto muuttuu mukavaan suuntaan eli edistäkäämme muutosta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja möksö:
olikos nyt eilisen vai peräti tämän päivän hesarissa tilasto 1800 luvulta tähän päivään saakka noista lämpöennätyksistä. ennen 1900-luvun alkua viiva heitteli 21-31 asteen välillä, 1912 jälkeen 26-35 välillä

Missäköhän se viiva heitteli tuhat tai kakstuhatta vuotta sitten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja möksö:
olikos nyt eilisen vai peräti tämän päivän hesarissa tilasto 1800 luvulta tähän päivään saakka noista lämpöennätyksistä. ennen 1900-luvun alkua viiva heitteli 21-31 asteen välillä, 1912 jälkeen 26-35 välillä

Missäköhän se viiva heitteli tuhat tai kakstuhatta vuotta sitten?

no eipä sillon ollu varmaan lämpömittareita vielä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kyllähän sitä itsekin muistelee, että silloin kun minä olin lapsi, kesät olivat aurinkoisia, pitkiä, lämpimiä ja aina vaan uitiin - talvet olivat lumisia. Ja mun lapsuus oli 80-luvulla Etelä-Suomessa. :xmas: Aika kultaa muistot.

Mutta onhan ilmasto muuttunut ja muuttuu aina.
Mulla on samoja muistoja omasta lapsuudestani 60-luvulla. Mutta muistan kyllä erinomaisen hyvin kesiä 80-luvulta: kesä -86 oli heinäkuusta lähtien kuuma (odotin esikoista), kesä -87 oli kylmä ja sateinen (kerrankin olisin saanut olla koko kesän vapaalla, kun olin äitiyslomalla), kesä -88 oli inkkarikesä (hoitovapaani loppui 4.6 ja lähdin kotisairaanhoitoon töihin...voi helvetti sitä hellettä, kun vielä polkupyörällä liikkui mummon luota toisen luo). Varmasti 60-luvullakin oli kylmiä kesiä, niitä ei vaan enää muista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja möksö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja möksö:
olikos nyt eilisen vai peräti tämän päivän hesarissa tilasto 1800 luvulta tähän päivään saakka noista lämpöennätyksistä. ennen 1900-luvun alkua viiva heitteli 21-31 asteen välillä, 1912 jälkeen 26-35 välillä

Missäköhän se viiva heitteli tuhat tai kakstuhatta vuotta sitten?

no eipä sillon ollu varmaan lämpömittareita vielä..

Eipä kasvit tarvitse kasvaakseen lämpömittareita. Satoja vuosia sitten Suomessa kasvoi sellaisia kasveja joita nyt kasvaa lähimmillään Keski-Euroopassa.
 

Yhteistyössä