D
dsfghjk
Vieras
Tai kun talvella oli kovempia pakkasia niin sekin oli ilmastonmuutosta ja maailmanlopunmerkki!
Onkohan nyt menny vähän yli???
Onkohan nyt menny vähän yli???
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja <vieras:No, onhan se ilmasto muuttunut ja muuttuu lisää
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Alkuperäinen kirjoittaja <vieras:No, onhan se ilmasto muuttunut ja muuttuu lisää
Mä muuten just mietin tätä kun juttelin isoisoäitini kanssa, hän sanoi että hänen lapsuudessa talvet oli just tommosia kuin viime talvi ja kesät tämmösiä.
Siis talvella kunnolla lunta ja pakkasta, kesällä hellettä ja ukkosta.
Alkuperäinen kirjoittaja <vieras:Mummos muistelee varmaan vuotta 1914 kun oli viimeksi näin lämmintä
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Kyllähän sitä itsekin muistelee, että silloin kun minä olin lapsi, kesät olivat aurinkoisia, pitkiä, lämpimiä ja aina vaan uitiin - talvet olivat lumisia. Ja mun lapsuus oli 80-luvulla Etelä-Suomessa. :xmas: Aika kultaa muistot.
Mutta onhan ilmasto muuttunut ja muuttuu aina.
Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Kyllähän sitä itsekin muistelee, että silloin kun minä olin lapsi, kesät olivat aurinkoisia, pitkiä, lämpimiä ja aina vaan uitiin - talvet olivat lumisia. Ja mun lapsuus oli 80-luvulla Etelä-Suomessa. :xmas: Aika kultaa muistot.
Mutta onhan ilmasto muuttunut ja muuttuu aina.
No nimenomaan, jokainen muista akuinka lapsen aoli aina niin lämmintä kesällä ja talvella hurjasti lunta ja pakkasta. Jos tilastollisesti on todettu, että kuuminta 75 vuoteen ja talvi oli kovin 100 vuoteen, niin siinä ei mummojen muistelut auta. Ja se mihin pitäisi kiinnittää huomiota on, että niitä ennätyksiä rikotaan niin usein ja peräkkäisinä vuosina.
Mummos muistelee 30-luvun kelejä jolloin oli vielä lämpimämpää kuin nyt.Alkuperäinen kirjoittaja minä:En muuten usko kun on syntyny vuonna 1923Alkuperäinen kirjoittaja <vieras:Mummos muistelee varmaan vuotta 1914 kun oli viimeksi näin lämmintäei tuosta vuodesta 1914 paljon muista
Mut siis yleisesti kunnon talvi ja kunnon kesä, ei hän niin tarkkaan lumen määrää tai lämpötilaa muista et oliko ennen 25 vai 35 astetta plussaa vai miinusta
Alkuperäinen kirjoittaja nauttii helteistä...:mut eihän se tarkota ettei oo ollu lämmintä jollei oo ollu yli ennätyksen. Nuo uutisissa vouhottaa nyt jostain 76vuoden takasesta ennätyksestä, mut onhan niitä lämpimiä ilmoja ilma ennätystä.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:mä en ymmärrä miten näitä lämpöennätyksiä mitataan kun meillä mittari on näyttänyt +36C sunnuntaina käväsi +40 asteessa..
eihän tästä kovin montaa vuotta kun oli samanlaista hellettä monta viikkoa
viime talvi oli just sellanen talvi minkälainen suomen talven kuuluu olla paljon lunta ja pakkasta
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja hmm:mä en ymmärrä miten näitä lämpöennätyksiä mitataan kun meillä mittari on näyttänyt +36C sunnuntaina käväsi +40 asteessa..
eihän tästä kovin montaa vuotta kun oli samanlaista hellettä monta viikkoa
viime talvi oli just sellanen talvi minkälainen suomen talven kuuluu olla paljon lunta ja pakkasta
No ei ainakaan teidän mittarilla, joka on osan ajasta auringossa.