Siis voi luoja millanen bussikusi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Hyppäsin päätepysäkiltä bussi kyytiin, bussissa istu ennestään yks matkustaja.
Kuljetta oli polvillaan keskiovien kohdalla ja rukoili perse pystyssä allahia. Välillä aina pomppas kädet pystyssä seisomaan ja taas polvistu rukoilemaan.
Ukko oli ihan suomalainen, vaalea pitkä parta ja joku virkattu pitsimyssy päässä. Sit palas vähän ennen bussin lähtöä paikalleen ja kuulutti kovaääniseensä, hyvää iltaa hyvät matkustajat, voitte pikkuhiljaa alkaa viritellä selkänojianne pystyasentoon ja kiinnittäkää turvavyönne, bussi lähtee minuutin päästä. Muutaman pysäkin päästä toisti taas kuulutuksensa, esitteli itsensä, toivotti taas uudet matkustajat tervetulleiksi, kertoi oletetun ohitusajan pasilan asemalle ja arvioidun ajan, milloin ollaan päätepysäkillä.
Ei tainut olla kaikki ihan kohdallaan tolla kuskilla, hauska veto kyllä muuten. Saas nähdä soittaako moni matkustaja huomenna hsl:lle ja valittaa kuskista. Itse olisin tosta rukoilusta kyllä huomenna saattanut soittaakin, mutta noiden kuulutustensa takia en sit viitsikkään.
Rukoilut olis kyllä voinut hoitaa bussin kääntöpaikalla ovet kiinni ilman matkustajia....nyt oli siis ajanut pysäkille rukoilemaan.

[QUOTE="tiina";23613973]Hyppäsin päätepysäkiltä bussi kyytiin, bussissa istu ennestään yks matkustaja.
Kuljetta oli polvillaan keskiovien kohdalla ja rukoili perse pystyssä allahia. Välillä aina pomppas kädet pystyssä seisomaan ja taas polvistu rukoilemaan.
Ukko oli ihan suomalainen, vaalea pitkä parta ja joku virkattu pitsimyssy päässä. Sit palas vähän ennen bussin lähtöä paikalleen ja kuulutti kovaääniseensä, hyvää iltaa hyvät matkustajat, voitte pikkuhiljaa alkaa viritellä selkänojianne pystyasentoon ja kiinnittäkää turvavyönne, bussi lähtee minuutin päästä. Muutaman pysäkin päästä toisti taas kuulutuksensa, esitteli itsensä, toivotti taas uudet matkustajat tervetulleiksi, kertoi oletetun ohitusajan pasilan asemalle ja arvioidun ajan, milloin ollaan päätepysäkillä.
Ei tainut olla kaikki ihan kohdallaan tolla kuskilla, hauska veto kyllä muuten. Saas nähdä soittaako moni matkustaja huomenna hsl:lle ja valittaa kuskista. Itse olisin tosta rukoilusta kyllä huomenna saattanut soittaakin, mutta noiden kuulutustensa takia en sit viitsikkään.
Rukoilut olis kyllä voinut hoitaa bussin kääntöpaikalla ovet kiinni ilman matkustajia....nyt oli siis ajanut pysäkille rukoilemaan.[/QUOTE]

siis bussikuski, ei bussikusi.

Mulle on tullu muutama ihminen sanomaan, että rukoilee mun puolesta, ja että jeesus pelastaa mutkin, jos vaan otan hänet sydämeeni. Pahin on, kun ne siunaksia toivottelee!Mietin, hakisinko lähestymiskieltoa, tai jos jonkin rikosilmotuksen vois tehdä kunnianloukkauksesta. Helvetin törkeetä.

mä oon kuullu urbaania legendaa tällaisesta muslimikuskista joka kuuluttaa vähän väliä, ei hitto, mikä linja?? haluun mennä kokeileen olis hauskaa :)

on tuo sata kertaa parempaa palvelua kuin mitä yleensä hsl voi odottaa..

[QUOTE="vieras";23614176]mä oon kuullu urbaania legendaa tällaisesta muslimikuskista joka kuuluttaa vähän väliä, ei hitto, mikä linja?? haluun mennä kokeileen olis hauskaa :)

on tuo sata kertaa parempaa palvelua kuin mitä yleensä hsl voi odottaa..[/QUOTE]

vielä nostan jos ap ois paikalla!

[QUOTE="vieras";23614176]mä oon kuullu urbaania legendaa tällaisesta muslimikuskista joka kuuluttaa vähän väliä, ei hitto, mikä linja?? haluun mennä kokeileen olis hauskaa :)

on tuo sata kertaa parempaa palvelua kuin mitä yleensä hsl voi odottaa..[/QUOTE]

linja 59 lähti pajamäestä herttoniemeen.

Mies tossa heitti et ainakin 58 ajais tollanen kuuluttaja :D

Olimme tyttäreni kanssa ihan mykkyrässä, kun hän höpötti tiedotuksiaan matkan aikana. Hauska mies, ja ajoi hyvin. Pitänee laittaa myönteistä palautetta hänestä.

[QUOTE="tiina";23614321]19.31 lähtee pajamäestä. Mee kattoo onko huomenna sama kuski.[/QUOTE]

kiitos!! täytyy alkaa ahkerammin käyttää tuota 59 :D eiköhän siihen jossain välissä törmää!

[QUOTE="vieras";23614348]kiitos!! täytyy alkaa ahkerammin käyttää tuota 59 :D eiköhän siihen jossain välissä törmää![/QUOTE]
jaa, en tiedä onko vakituinen 59:n kuski. Kuljen päivittäin tolla linjalla töihin ja ekaa kertaa ko hörhöön törmäsin.

[QUOTE="tiina";23614360]jaa, en tiedä onko vakituinen 59:n kuski. Kuljen päivittäin tolla linjalla töihin ja ekaa kertaa ko hörhöön törmäsin.[/QUOTE]

heh, no luulin tätä tosiaan vaan urbaaniksi legendaksi kun kuulin ekan kerran, mutta eiköhän se joltain 59/58 tai vastaavalta linjalta löydy, eikös nuo yleensä aja aika samanlaisia linjoja..

[QUOTE="vieras";23614348]kiitos!! täytyy alkaa ahkerammin käyttää tuota 59 :D eiköhän siihen jossain välissä törmää![/QUOTE]

Ajaa tosiaan kuulemma usein lauantaisin linjaa 58 ja saattaa ajaa vielä joitain muitakin.

käsittääkseni muslimin on rukoiltava tiettyyn aikaan, ei siis voi odottaa työpäivän päättymistä tai bussireitin käännöskohtaa. itse ottaisin rukoilun ja kuulutukset huumorilla :) jos ap:n elämä on noin vakavaa ja ilotonta niin en voi sanoa kuin että voi voi.

Yhteistyössä