siis tupakoitsijat ei voi olla yhtä fiksuja kuin he jotka ei polta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "matami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"matami"

Vieras
kuka fiksu edes aloittaa polttamisen? ei siihen nimittäin ole mitään järkevää syytä.

en myöskään voi käsittää sitä että rööki menee kaikilla tuntemillani ihmisillä lasten terveyden edelle, oikeesti vedetään röökii ku työnnetään rattaita lapsi tietysti naama äitiin/(iskään päin) päin lähes siis sama ku työntäisivät röökin sen lapsen suuhun, joo-o opetetaan pienestä pitäen röökiin.

inhottaa käydäkkin sellasissa paikoissa missä äiti polttaa,sinne parvekkeellehan on mentävä vaikka se lapsi jäis yksin itkemään! ovi on tietysti niin että sauhut tulee sisälle, tosi älykästä toimintaa. :kieh:

sit jos rahat on vähissä ni eka huolen aihe on että röökiikään ei voi ostaa, VOI EI. kauheeta totä todella järkevää, kuka sitä edes haluaa ostaa,älytöntä.

Samaa mieltä. Miten voi olla niin kamalan vaikeeta yhden tupakan polton lopettaminen?? Se käy paljon helpommin kun tupakointi. Vie vähemmän rahaa ja kuluttaa vähemmän voimia, kun ei tarvi jatkuvaan ravata kessulla.

Itse poltin aikoinaan lähemmäs 10 vuotta ja kyllä täytyy sanoa että olen ollut tyhmä kun en aikasemmin tajunnut suoda itselleni tervettä elämää.

Voin sanoa ihan rehellisesti, käsi sydämellä, että lopetettuani, en ole HETKEÄKÄÄN kaivannut tupakkaa.

Aloitin tupakoinnin joskus 13-14vuotiaana, koska ihastuin luokkamme kovikseen joka poltti ja tupakalle livahtamiset ja pummaamiset oli paras tapa jonka keksin lähelle pääsemiseksi.

En polta rattaita työntäessäni, en todellakaan.
En jätä parvekkeen ovea auki jos menen tupakalle enkä tosiaankaan ota lasta mukaan ulos edes kesällä.
Mulla ei ole mitään pakkoa mennä tupakoimaan varsinkaan jos lapsi jää itkemään. En muutenkaan yleensä edes polta lapsen hereilläoloaikana. Jos lapsella sattuu olemaan vaikeaa nukkumisen kanssa (esim nukkuu vain viereen tms) olen helposti montakin päivää polttamatta, en halua mennä lapseni lähelle tupakalta haisevana.

Ja jos rahat on vähissä niin ensin ostetaan maitoa, sitten ruokaa ja (tietty laskut jos niitä on) jos sattuu kiinnostamaan/muistamaan niin ehkä sitä tupakkaa.

En oo koskaan polttanut lapseni lähellä, tai mennyt tupakalle niin, että vauva olisi jäänyt hereille yksin. Sama se varmaan käynkö paskalla vai röökillä kun vauva nukkuu. Olen yliopistosta valmistunut maisteri, en koe olevani tyhmä. Rahat eivät ole vielä koskaan elämäni aikana olleet niin tiukalla, että tarvitsisi miettiä mihin on kaupassa varaa. Ei oo motivaatiota lopettaa, koska ainut ketä vahingoitan on minä itte. Jumpal tietty kulkis happi paremmin, mut ei oo vielä mulle tarpeeksi motivoiva asia. Raskaus ja imetys on ollut ainoita mikä sai lopettaam.

[QUOTE="matami";22584675]kuka fiksu edes aloittaa polttamisen? ei siihen nimittäin ole mitään järkevää syytä.

en myöskään voi käsittää sitä että rööki menee kaikilla tuntemillani ihmisillä lasten terveyden edelle, oikeesti vedetään röökii ku työnnetään rattaita lapsi tietysti naama äitiin/(iskään päin) päin lähes siis sama ku työntäisivät röökin sen lapsen suuhun, joo-o opetetaan pienestä pitäen röökiin.

inhottaa käydäkkin sellasissa paikoissa missä äiti polttaa,sinne parvekkeellehan on mentävä vaikka se lapsi jäis yksin itkemään! ovi on tietysti niin että sauhut tulee sisälle, tosi älykästä toimintaa. :kieh:

sit jos rahat on vähissä ni eka huolen aihe on että röökiikään ei voi ostaa, VOI EI. kauheeta totä todella järkevää, kuka sitä edes haluaa ostaa,älytöntä.[/QUOTE]

Kukkahattuniponipomatami eiköhän ne röökaajatkin ajattele ja rakasta lastaan niinkuin sinäkin!!!! löysää vähän pipoa.

mutta silloinkin ihmettelin että miten voi olla niin hirveä hinku siihen tupakkaan,että esim kaupan sisäpuolella laitetaan se tupakka jo suuhun että varmasti keritään sesytyttää hieman ennen ku ulos pääsee, tuulikaapissa. Ja sit se ku lapsi sylissä pitää polttaa ja kärryjä työntäessä. Itseäni ainakin olisi hävettänyt moinen käytös.
Kaveri on sellainen että n viiden min välein pitää käydä tupakalla ja lapsi huutaa oven takana. Vetelee myös autossa lapsen aikana.

Itse n koskaan tehnyt näin. En edes kaupungilla kävellessäni, yksin, polttanut tupakkaa. Poltin periaatteessa vain kotona ja siis ulkona, en ikinä ole polttanut sisällä enkä autossa.

Lopetin oitis kun aloin odottamaan vauvaa ja sen jälkeen on lopetus pitänyt.

Oikeasti tupakasta on helppo päästä eroon jos vain haluaa. Se ei ole mistään muusta kiinni. Eikä siihen tarvita mitään apuaineita. Näin on!

[QUOTE="Anne";22584716]Aloitin tupakoinnin joskus 13-14vuotiaana, koska ihastuin luokkamme kovikseen joka poltti ja tupakalle livahtamiset ja pummaamiset oli paras tapa jonka keksin lähelle pääsemiseksi.

En polta rattaita työntäessäni, en todellakaan.
En jätä parvekkeen ovea auki jos menen tupakalle enkä tosiaankaan ota lasta mukaan ulos edes kesällä.
Mulla ei ole mitään pakkoa mennä tupakoimaan varsinkaan jos lapsi jää itkemään. En muutenkaan yleensä edes polta lapsen hereilläoloaikana. Jos lapsella sattuu olemaan vaikeaa nukkumisen kanssa (esim nukkuu vain viereen tms) olen helposti montakin päivää polttamatta, en halua mennä lapseni lähelle tupakalta haisevana.

Ja jos rahat on vähissä niin ensin ostetaan maitoa, sitten ruokaa ja (tietty laskut jos niitä on) jos sattuu kiinnostamaan/muistamaan niin ehkä sitä tupakkaa.[/QUOTE]

Tuo on hienoa jos tupakka on se mistä ensimmäisenä luovutaan. Kaupan kassalla työskennellessäni näen valitettavan usein juuri päinvastaista... äiti maksaa ostoksia Visa Electronilla jossa ei riitä saldo. Sitten yksitellen vähennetään ostoksia... lastenruokapurkkeja pois tai Tuttelia mutta yllätys yllätys, tupakka-aski kyllä jää hihnalle. Joskus jopa oluet.

Niinpä.. selitä se nyt teini-ikäiselle joka luulee olevansa aikuinen. Minua säälittää suunnattomasti työkaverini joka sairastaa syöpää. Hoidoilla se saadaan kuriin aina muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan jonka jälkeen aloitetaan rankat hoidot uudestaan. Leikata ei voida, on sellaisessa paikassa. Ihminen on todella kärsineen näköinen mutta tupakkaa vetää entiseen malliin!

Moni on aloittanut tupakoinnin penikkana, joskus teini-iässä. Ei se tee ihmisestä vähemmän fiksua.

Yhtä lailla voi sanoa, ne, jotka juo itsensä humalaan, on vähemmän fiksuja, kuin ne, jotka ei. Tai sama syömisestä... Joka syö terveellisesti on fiksumpi kuin se, joka ei. Mä voin keksiä lukemattomia fiksuuden määritelmiä - ja lopputuloksena on, ettei kukaan ole yhtään toista fiksumpi.

Eiköhän jätetä nämä typerät OMAT määritelmät ihan omaan arvoonsa. Jokainen kun tietysti määrittelee nuo asiat sen mukaan, että itse pääsee loistamaan ;).

Heikko itsetunto? No, kehutaas nyt sitten sua, ap.... Olet sä sitten fiksu ihminen, kun et polta. Aivan taatusti fiksumpi, kuin kaikki jotka polttaa. Kyllä kaikki tupakoitsijat on tyhmiä. Hyi. Kuinka kukaan voi olla niin tyhmä.

Helpottiko? :) Nyt sä voit tuntea olosi paremmaksi, kuin naapurin hyvinkoulutettu, kaunis ja upeavartaloinen Lissu, jolla on hyvä duuni, ihana perhe ja koti - ja rahaa kuin roskaa. Mutta perskules kun Lissu polttaa. On se sitten tyhmä.

Ai niin, mä en polta. Onpas ihanaa olla fiksu :D

ketjun aloitus osoittaa jo älykkyyden puutoksen, joten vähän paha lähteä toisen älykkyyttä arvioimaan kun oma on jo tuolla tasolla ettei ymmärrä ihmisiä / elämää sen vertaa.

Vissiin kaikki teiniäidit on myös idiootteja, kuten myös yli 40v+ äidit, kuinka monta esimerkkiä tähän pitää vetää ennenkuin tälläinen provooja ja sen fanilauma ymmärtää että kun lähdet yleistämään, teet itsestäsi totaalisen idiootin, vaikka asia olisi kuinka hyvä.

[QUOTE="Vieras";22584957]Moni on aloittanut tupakoinnin penikkana, joskus teini-iässä. Ei se tee ihmisestä vähemmän fiksua.

Yhtä lailla voi sanoa, ne, jotka juo itsensä humalaan, on vähemmän fiksuja, kuin ne, jotka ei. Tai sama syömisestä... Joka syö terveellisesti on fiksumpi kuin se, joka ei. Mä voin keksiä lukemattomia fiksuuden määritelmiä - ja lopputuloksena on, ettei kukaan ole yhtään toista fiksumpi.

Eiköhän jätetä nämä typerät OMAT määritelmät ihan omaan arvoonsa. Jokainen kun tietysti määrittelee nuo asiat sen mukaan, että itse pääsee loistamaan ;).

Heikko itsetunto? No, kehutaas nyt sitten sua, ap.... Olet sä sitten fiksu ihminen, kun et polta. Aivan taatusti fiksumpi, kuin kaikki jotka polttaa. Kyllä kaikki tupakoitsijat on tyhmiä. Hyi. Kuinka kukaan voi olla niin tyhmä.

Helpottiko? :) Nyt sä voit tuntea olosi paremmaksi, kuin naapurin hyvinkoulutettu, kaunis ja upeavartaloinen Lissu, jolla on hyvä duuni, ihana perhe ja koti - ja rahaa kuin roskaa. Mutta perskules kun Lissu polttaa. On se sitten tyhmä.

Ai niin, mä en polta. Onpas ihanaa olla fiksu :D[/QUOTE]

Tupakointi, lihavuus sekä alkoholin juominen ei mielestäni ole ihan vertailukelpoisia keskenään. Tupakointi on näistä ainoa jolla et vaaranna ainoastaan omaasi vaan myös lähellä olevan terveyden. Esim. bussikatoksen alla tupakoiva pakottaa kaikki muutkin hengittämään tupakansavua. Eikä kaikki henkilöt noudata kieltoja.

Kyllä kirjoituksesi osoitti selvästi koulutustasosi.

Minusta ihmiset saavat polttaa niin kauan kuin siitä ei ole muille haittaa, eli viimeistään siinä vaiheessa kun on lapsi tulossa on syytä lopettaa lopullisesti, ei pelkästään oman tupakoinnin haitallisuuden vuoksi vaan siksi että tuon tavan lapset kopioivat helposti itselleen. Ja perheet joissa ei riitä rahat lasten menoihin ja silti poltetaan tupakkaa, pistävät vihaksi.

Olen polttanut 4 vuotta mutta lopetin. Aloitin 14-vuotiaana ja lopetin 18-vuotiaana, ei siinä ollut enää mitään siistiä kun oli luvallista polttaa :D Ja olin kyllä alun alkaenkin päättänyt että tupakointi on väliaikaista ja että lopetan viimeistään 20-vuotiaana. Vanhempani eivät polta joten ei tuntunut tarpeelliselta koko touhu. Mieheni poltti kauemmin ja hänkin lopetti tuosta vaan. Nyt ollaan oltu monta vuotta ilman tupakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jioöjio;22585004:
Tupakointi, lihavuus sekä alkoholin juominen ei mielestäni ole ihan vertailukelpoisia keskenään. Tupakointi on näistä ainoa jolla et vaaranna ainoastaan omaasi vaan myös lähellä olevan terveyden. Esim. bussikatoksen alla tupakoiva pakottaa kaikki muutkin hengittämään tupakansavua. Eikä kaikki henkilöt noudata kieltoja.

Kyllä kirjoituksesi osoitti selvästi koulutustasosi.

Osuiko?

Alkoholi aiheuttaa muuten todella paljon vahinkoa myös sivullisille. Rattijuoppous, väkivaltarikokset, kännissä aiheutetut tulipalot jne. jne. Ja usein on niin, että lihava äiti = lihava perhe. Ja tämä kierrehän saattaa periytyä monta sukupolveakin. Eli pieleen meni. Kyllä nuo kaikki voivat aiheuttaa haittoja ja vaaraa myös sivullisille. Alkoholin käyttö tappaa sivullisia jopa enemmän kuin tupakka.

Sä et ajatellut nyt laajemmalti asiaa, mikä on hyvin tavallista alemman koulutustason omaaville ihmisille. Kirjoituksesi osoittaa siis selvästi koulutustasosi :D

Ystävällisesti: YTT

[QUOTE="Vieras";22585159]Osuiko?

Alkoholi aiheuttaa muuten todella paljon vahinkoa myös sivullisille. Rattijuoppous, väkivaltarikokset, kännissä aiheutetut tulipalot jne. jne. Ja usein on niin, että lihava äiti = lihava perhe. Ja tämä kierrehän saattaa periytyä monta sukupolveakin. Eli pieleen meni. Kyllä nuo kaikki voivat aiheuttaa haittoja ja vaaraa myös sivullisille. Alkoholin käyttö tappaa sivullisia jopa enemmän kuin tupakka.

Sä et ajatellut nyt laajemmalti asiaa, mikä on hyvin tavallista alemman koulutustason omaaville ihmisille. Kirjoituksesi osoittaa siis selvästi koulutustasosi :D

Ystävällisesti: YTT[/QUOTE]

Sinä et kyllä ymmärtänyt lukemaasi, tuossa puhuttii humalaan juomisesta, ei alkoholismista. Minä juon itseni välillä humalaan enkä silti ole aiheuttanut kenellekään vahinkoa enkä ajanut kännissä.

Tämän ketjun tupakoijille.. Saatoin isäni juuri hautaan keuhkosyövän takia. Myös isän tupakoiva veli, ja tupakoiva setä kuolivat keuhkosyöpään, toinen tupakoiva setä kuoli kurkunpään syöpään. Miettikää mitä itsellenne teette..

Tuo on hienoa jos tupakka on se mistä ensimmäisenä luovutaan. Kaupan kassalla työskennellessäni näen valitettavan usein juuri päinvastaista... äiti maksaa ostoksia Visa Electronilla jossa ei riitä saldo. Sitten yksitellen vähennetään ostoksia... lastenruokapurkkeja pois tai Tuttelia mutta yllätys yllätys, tupakka-aski kyllä jää hihnalle. Joskus jopa oluet.

Kamalaa!

[QUOTE="Vieras";22585159]Osuiko?

Ystävällisesti: YTT[/QUOTE]

Minä olen kärsinyt vanhempieni sisätiloissa tupakoinnista koko lapsuuteni. En tiedä onko astmallani mitään tekemistä sen kanssa mutta kyllä minä siitä heitä syytän.
Käyttivät toki alkoholiakin mutta siitä en minulle ole aiheutunut terveyshaittaa.
Ja koulutukseni on yo-merkonomi.

[QUOTE="vieras";22585211]Tämän ketjun tupakoijille.. Saatoin isäni juuri hautaan keuhkosyövän takia. Myös isän tupakoiva veli, ja tupakoiva setä kuolivat keuhkosyöpään, toinen tupakoiva setä kuoli kurkunpään syöpään. Miettikää mitä itsellenne teette..[/QUOTE]

Joo ja 40-vuotiaana ei ole kiva hoidattaa itseään omilla lapsillaan, kun ei jaksa mennä kauppaan tai edes suihkuun happirilkastimen kanssa, kun on saanut keuhkoahtaumataudin. Tuhoutuneita keuhkorakkuloita ei saa takaisin, eli se ei parane. Sen ensimmäinen merkki on se kuuluisa "tupakkayskä". On vielä yleisempi kuin syöpä tupakoivilla. Juu juu, aina löytyy niitä supermummoja ja -pappoja, jotka on ikänsä polttaneet ja niiiiin terveitä, mutta ne harvassa, etkä juuri sinä tupakoiva ehkä kuulu heihin onnekkaisiin.