Siis onno huono ihminen/äiti/vanhempi jos,

• Viestiketjun aloittaja Huono äiti
  • Ensimmäinen viesti
Huono äiti
tekee ruokaa lapsilleen vaikka siitä valmiiksi pakatusta jauhelihasta? Siis siitä mitä myydään "kylmähyllyissä" eri valmistajilt.

Mä oon jotenkin ajatellut että kaikki niin tekee ja siitä tehdäön sitä "kotiruokaa", mutta ilmeisesti se siis lasketaankin einekseksi ja melkein valmisruoaksi?

Siis mitä ruokaa, tai mistä sitä ruokaa pitäisi tehdä jotta olisi kunnon vanhempi?

"mimmi"
Mun mielestä eines on valmisruokaa esim. lihapullat, maksalaatikko, nugetit ym. mitä tarvii vaan lämmittää ja tarjota. Ja en ole huono äiti vaikka usein tarjoan eineksiä lapsille :)

lucifer
hassua että joku käsittää kyseisen tuotteen einekseksi. aika pahasti on jo käsitteet kadoksissa tuossa tapauksessa.

Sivistyssanakirja: eines
eines

esim. Einekset teollisesti tehtyjä valmisruokia tai puolivalmisteita. Laatikot, salaatit, pitsat, torttutaikinat ym. einekset.
Linkitä eines

eines

substantiivi
Kaupassa myytävä , sellaisenaan tai lämmitettynä nautittava valmisruoka , myös puolivalmis kypsentämistä vaativa ruoka. Einekset ovat tarjolla joko kuumana tai kylmätuotteena.
Taivutus:
yksikön genetiivi eineksen
yksikön partitiivi einestä
yksikön illatiivi einekseen
monikon genetiivi einesten eineksien
monikon partitiivi eineksiä
monikon illatiivi eineksiin

Liittyvät sanat: eineskeittiö.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";27269692]ei tässä nyt jeesus kyllä auta yhtään, se oli kalamiehiä se (jos siis satuihin uskoo). ja joo, oli tooosi hauska vitsi tiiän... ;)[/QUOTE]

Repesin ihan täysin :LOL::LOL: Onkohan mulla univelkaa vai meinaako jo hulluus iskeä:D

[QUOTE="tiu";27269689]jos jaulihan ostaa lihakaupasta irtomyynnistä, onko se silloinkin eines? Vai pitääkö liha kotona itse jauhaa?[/QUOTE]

Eikös tuo ihan samoin ole jauhettua lihaa.

Eli siis jauheliha on eines, joka pistetään sellaisena uuniin ja syödään? Mä kun ainakin tuppaan tekemään ruokaa siitä jauhelihasta. Harmi että olenkin tuhlannut aikaani ihan turhaan.

Huono äiti
No tää tuli mun tietooni tänään puistossa, kun sanoin lapselle että "mennään kotiin syömään siellämon niitä lihapullia"
Eräs äiti-ihminen sitten kysyi että, "ai, jotain valmis einespulliako?" Johon sanoin että " ei, kun eilen tein itse"
No tää äiti-ihminen sitten kysyi että " jaa, sepä kiva. Mistä sä ostit lihaa, kun tuossa meidän lähikaupassa ei ole, käytiinkö pidemmällä kaupassa" häntä kun harmittaa että pitää lähteä niin pitkälle kauppaan.
Mä siinä hetken yritin ymmärtää mitä se sanoi ja vastasin " ihan tosta meidän kaupasta ostin, oisko nyt ollu Atrian vai kenen?"

Ja hän sitten totesi että " jaa, no mutta onhan ne sitten ihan eineskamaa"

Kaikkea sitä oppii.

Huono äiti
[QUOTE="vieras";27269865]kaupasta ostetussa jauhelihassa on vain 5 % lihaa, muu on teurasjätettä joten olet huono äiti.[/QUOTE]

Okei, no eletään sitten sen kanssa ;) ei varmaan ole tuo edes ainut asia joka msuta sellaisen tekee. Ajatella, meillä kun syödään kyllä joskus ihan niitä eineksiäkin ( siis niitä mitä mäkin jopa lasken eineksiksi)

Yhteistyössä