Siis onko väärin pyytää miestä katkomaan sukuunsa välit kokonaan?vai onko mun vain siedettävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puran
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puran

Vieras
tilanne on vaikea,nyt olen raskaana ja pelkäsin tämän menevän kesken tämän viimeisimän stressin takia.oli kovat kivut ja vauva ilmeisesti vaistosi ettei äitillä ole kaikki ok.

miehen äiti veli ja muu lähisuku sanovat minulle ettei mies rakasta minua vaan on vain lasten takia minun kanssa,jatkuvasti samaa kyräilyä ja haukkumista mua kohtaan,haukkuvat minua ja tehneet sosilmoituksen että mies hoitaa kodin ja minä olen pataluha etten tee mitään yms lapset kärsii ja ovat paskasissa.
ja tähän lisätä etteivät näe lapsia kuin kerran vuodessa ja nyt ei varmaan enää sitäkään.

ilmoitus oli aiheeton sillä mies on viikot töissä eripaikkakunnalla joten kuka täällä hoitaa kodin tekee ruuat jos minä :O'
mies sanoi itsekin ettei pidä paikkaansa ja osallistuu tottakai viikonloppuisin kodin askareisiin että minun ei tarvi tehdä oikeastaan mikään,mikä minusta on reilua kun olen kuitenkin raskaana,hoidan lapset ja elukat kotona miehen poissa ollessa.

uusimpana juttuna on alkanut äidin "mikäliepano" soittamaan ja uhkailemaan minun vika kun mies ei vastaa puhelimeensa yms.ei siis mies halua vastata vaan pistää usein äänettömälle ettei tarvi puhua kellekään,jopa siis viikolla siellä poissa ollessaan.minulle toki vastaa aina kun soitan tai laitan viestin.
ja lisäksi laittavat ihmeellisiä juttuja että mies salaa asioita en tiedä niistä puoliakaan,hänellä on uusi nainen yms.kaikkea tuollaista.
ja tämä tilanne todella on alkanut raastamaan minua joka muodossa.

sitä miettinyt nyt jos pistän miehen valitsemaan välit poikki kokonaan jos haluaa minun kanssa olla tai sitten ottaa sukunsa kainaloon ja pakkaa tavaransa tästä asunnosta.

älkää takertuko kirjoitusvirheisiin ja sellaisiin on sekavaa kun on mieleni sekava jaksa selata läpi=(

Mun mielestä pitäis olla sun miehelle itsestäänselvää pitää sun puolia. Sen täytyis itse jo ymmärtää laittaa sukulaissuhteet jäähylle. En sano tätä pahalla, mutta aika tohvelisankarilta vaikuttaa sun mies, jos pitää puhelinta äänettömällä ettei tarvitsisi vastata.
Kumma tyyppi kun sallii tuollaisen. Voimia!

Ensimmäiseksi tuli mieleen, että vaihda puhelinnumerosi ja muuta salaiseksi. Näin säästyt sukulaisten soitteluilta.

Oletko puhunut miehesi kanssa? Mitä mieltä hän on tilanteesta? Ratkaisu kannattaa miettiä yhdessä. Et voi yksipuolisesti kieltää miestäsi pitämästä yhteyttä, jos mies ei ole samaa mieltä kanssasi. Kielto voi muuttua negatiiviseksi asiaksi, joka häiritsee teidän suhdetta. Sopikaa yhdessä pelisäännöt ja ilmoittakaa ne myös sukulaisille (esim että sinuun ei saa olla yhteydessä).

En osaa sanoa onko väärin vaatia miestä katkaisemaan välit, mutta mun mielestä tuollaisessa tilanteessa se olis hyvin ymmärrettävää! Kovasti voimia sinulle, on varmasti ihan kamala tilanne! Miten sun mies suhtautuu noihin juttuihin? Sanooko vanhemmilleen/suvulleen vastaan tai siis puolustaako sinua heille?

[QUOTE="pop";22718729]Ensimmäiseksi tuli mieleen, että vaihda puhelinnumerosi ja muuta salaiseksi. Näin säästyt sukulaisten soitteluilta.

Oletko puhunut miehesi kanssa? Mitä mieltä hän on tilanteesta? Ratkaisu kannattaa miettiä yhdessä. Et voi yksipuolisesti kieltää miestäsi pitämästä yhteyttä, jos mies ei ole samaa mieltä kanssasi. Kielto voi muuttua negatiiviseksi asiaksi, joka häiritsee teidän suhdetta. Sopikaa yhdessä pelisäännöt ja ilmoittakaa ne myös sukulaisille (esim että sinuun ei saa olla yhteydessä).[/QUOTE]

Olen jutellut.
mies on suoraan sanonut heille että lopettaa jättää meidät rauhaan yms.mutta suku kääntää sen asian niin että minä olen pakottanut hänet sanomaan.
eli vaihtoehtona on enää tuo numerot vaihtoon yms.
yhden kerran se tehtiin ja silloin oli sukusoittanut poliisit katsomaan onko kaikki ok ja alkoivat painostamaa sitä kautta ja ajelivat tänne ovien taakse uhkailemaan että syy on minun kun mies ei halua olla tekemisissä.
silloin annoimme numeron että se tänne tulo loppui ja sama jatkui sanallisessa haukkumismuodossa.

nythän se on selvitetty että poliisit eivät saa sanoa muutakuin että kaikki on ok ja aikuinen ihminen haluaa olla rauhassa.
ja minä haen itse lähestymiskieltoa sukuun eli ei ole oikeutta tulla meidän ovelle eikö pidä paikkaansa?

[QUOTE="hehe";22718747]:laugh: :laugh: :laugh:

no varmaan vaistosi sikiö joo... :D[/QUOTE]

kylläpä tuo lääkäri oli sitä mieltä ettei paha stressi tee hyvää 30 viikkoiselle kuten itsekin,sen verran voimakkaasti tuli tuo viimeisin yhteen otto että hermoromahdus oli lähellä.
joten mene nauramaan sille lääkärille ihan rauhassa.

No kyllä miehen kuuluu puolustaa sinua. jos mieheni edes kuulisi sukunsa sanovan tuollaisia asioita minusta, kyllä hän katkaisisi välit-
voi olla että miehesi kuitenkin salaa jotain, kun suku on noin kovin kimpussasi...

Olen jutellut.
mies on suoraan sanonut heille että lopettaa jättää meidät rauhaan yms.mutta suku kääntää sen asian niin että minä olen pakottanut hänet sanomaan.
yhden kerran se tehtiin ja silloin oli sukusoittanut poliisit katsomaan onko kaikki ok ja alkoivat painostamaa sitä kautta ja ajelivat tänne ovien taakse uhkailemaan että syy on minun kun mies ei halua olla tekemisissä.
silloin annoimme numeron että se tänne tulo loppui ja sama jatkui sanallisessa haukkumismuodossa.

nythän se on selvitetty että poliisit eivät saa sanoa muutakuin että kaikki on ok ja aikuinen ihminen haluaa olla rauhassa.
ja minä haen itse lähestymiskieltoa sukuun eli ei ole oikeutta tulla meidän ovelle eikö pidä paikkaansa?

Mä laittaisin tuossa tilanteessa taas numerot vaihtoon ja hakisin lähestymiskieltoa. Helppo toki mun on täältä huudella. Ja mä oisin niin "kauhea" että pakottaisin katkaisemaan välit tuollaiseen sakkiin. Oma perhe tai suku. Saisi valita.

Onpa tosi kamala tilanne! Mies viikot poissa ja sinä siellä yksin ihan kaistapäisten sukulaisten armoilla. Eipä tuossa taida auttaa muu kuin pistää välit kokonaan poikki, ei vastata puhelimeen eikä päästää niitä sisään. Onko miehen työpaikkakunnalle muutto mahdollinen? Voimia sinulle!

[QUOTE="vieras";22718765]No kyllä miehen kuuluu puolustaa sinua. jos mieheni edes kuulisi sukunsa sanovan tuollaisia asioita minusta, kyllä hän katkaisisi välit-
voi olla että miehesi kuitenkin salaa jotain, kun suku on noin kovin kimpussasi...[/QUOTE]

suku hyökkäsi silloin kimppuun kun sanoin muuttavani töiden perässä 500 kilometrin päähän,miehelle sanoin saa jäädä tai tulla mukaan itse pääättää.ja tottakai sitten tuli perheensä mukana ja sai itsekin töitä joten lähtö oli molempien mielestä hyvä juttu.
sen jälkeen alkoi se olen riistänyt hänet suvulta yms.paska.

Olen jutellut.

Numero vaihtoon ja salaiseksi, ja sanot miehelle että jos haluaa pitää sukuunsa yhteyttä, mutta sinun ei ole pakko pitää.
jos ei häiriköinti lopu, otat kaikki häirkkö puhelut ja viestit talteen ja hankit lähestymiskiellon. silloin suku ei saa pitää yhteyttä millään tavalla, kolmesta rikkeestä saa vankeutta.

[QUOTE="vieras";22718765]No kyllä miehen kuuluu puolustaa sinua. jos mieheni edes kuulisi sukunsa sanovan tuollaisia asioita minusta, kyllä hän katkaisisi välit-
voi olla että miehesi kuitenkin salaa jotain, kun suku on noin kovin kimpussasi...[/QUOTE]

hän puolustaa kyllä,mutta viikot poissa meidän luota ja kas joku hänen juoppohullu äitinsä onkin mun oven takana minä yksin täällä lasten kanssa niin mahtavaa.asuisin edes korkeamalla kuin maantasalla.
yhden kerran ottanut hänen äitinsä kanssa yhteen siis ihan käsirysylla kun työnsi mut alas rappusia tai oikeastaan koitti tipahdin muutaman askelman.syynä oli silloin se että lapsia en päästänyt hänen luokseen kun oli humalassa kun vierailtiin kotopuolessa yksi kesä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22718791:
Numero vaihtoon ja salaiseksi, ja sanot miehelle että jos haluaa pitää sukuunsa yhteyttä, mutta sinun ei ole pakko pitää.
jos ei häiriköinti lopu, otat kaikki häirkkö puhelut ja viestit talteen ja hankit lähestymiskiellon. silloin suku ei saa pitää yhteyttä millään tavalla, kolmesta rikkeestä saa vankeutta.

ai saa.kiitos tuosta tiedosta!
en ehtinyt sitä vielä kunnolla selvittää soitin oikeustoimistoon ja aikaa sovin sinne että asia lähtee eteenpäin ja paikanpäällä jutellaan tarkemin.

hän puolustaa kyllä,mutta viikot poissa meidän luota ja kas joku hänen juoppohullu äitinsä onkin mun oven takana minä yksin täällä lasten kanssa niin mahtavaa.asuisin edes korkeamalla kuin maantasalla.
yhden kerran ottanut hänen äitinsä kanssa yhteen siis ihan käsirysylla kun työnsi mut alas rappusia tai oikeastaan koitti tipahdin muutaman askelman.syynä oli silloin se että lapsia en päästänyt hänen luokseen kun oli humalassa kun vierailtiin kotopuolessa yksi kesä.

Jos tulee humalassa oven taakse riehumaan soita heti poliisille.

en ehtinyt sitä vielä kunnolla selvittää soitin oikeustoimistoon ja aikaa sovin sinne että asia lähtee eteenpäin ja paikanpäällä jutellaan tarkemin.

Hienoa! Saat ihan kunnolliset neuvot ja ohjeet. Toivottavasti sukulaisillekin menee perille, että ovat menneet hiukan liian pitkälle...

Oletteko koskaan kysyneet mikä heidän tavoitteensa on, kun käyttäytyvät noi? Ja uskovatko saavuttavansa haluamansa kyseisellä käytöksellä. Vaikka eipä tuokaan kysymys kaikkia herätä ajattelemaan :/

Minä kutsuisin suvun koolle ja keskustelisin asiat läpi aikuisten ihmisten tapaan. Taustalla on selvästi epäselvyyksiä puolin ja toisin.

Toisten osapuolien haukkuminen ja kyräily on lapsellista ja on parasta lopettaa. Lapsiakin on joukossa ja eritoten heille olisi hyvä,e ttä välit pysyisivät.

Joulun kunniaksi sopikaa asiat ja lopettakaa moinen penikkamainen tappelu.

Miks ne niin haluaa sun miehen omistaa? Onko sun miehes niille jotenkin erityisen rakas
vai mikä siinä on että ne niin pelkää sun vievän sen??

Mutta juu, jaksuja, juoppohullut sukulaiset on jotain aivan käsittämättömän
ikävää, tiedän. Kaikki tekstarit talteen ja poliisille, äänitä kaikki puhelut.

[QUOTE="Tiina";22718875]Minä kutsuisin suvun koolle ja keskustelisin asiat läpi aikuisten ihmisten tapaan. Taustalla on selvästi epäselvyyksiä puolin ja toisin.

Toisten osapuolien haukkuminen ja kyräily on lapsellista ja on parasta lopettaa. Lapsiakin on joukossa ja eritoten heille olisi hyvä,e ttä välit pysyisivät.

Joulun kunniaksi sopikaa asiat ja lopettakaa moinen penikkamainen tappelu.[/QUOTE]

Tuota se että yritin sopia ja sanoa että lopettaa niin ei ole tehonnut.
Se että miehen äiti keksi ruveta soittamaan mun pojalle ja haukkumaan mua hänelle oli aivan liikaa.
minä en sovi sen suvun kanssa enää mitään vaan se on loppu nyt.jos he eivät osaa lopettaa tuollaista niin teen siihen osaltani lopun lähestymiskiellolla.

Tuota se että yritin sopia ja sanoa että lopettaa niin ei ole tehonnut.
Se että miehen äiti keksi ruveta soittamaan mun pojalle ja haukkumaan mua hänelle oli aivan liikaa.
minä en sovi sen suvun kanssa enää mitään vaan se on loppu nyt.jos he eivät osaa lopettaa tuollaista niin teen siihen osaltani lopun lähestymiskiellolla.

Minä yrittäisin vielä kerran. Kutsuisin kahville ja keskustelisin asiat selväksi. En usko, että he ihan noin kaistapäisiä ovat. Olen 100% varma, että olet jollain tavalla osasyyllinen tilanteeseen. Jotain epäselvyyksiä asiassa on.

jos eivät tule paikalle tai haistattelevat, niin anna sitten olla,mutta käännä vielä kerran toinen poski, Joulun ja lasten kunniaksi.

[QUOTE="Mimmi";22718913]Miks ne niin haluaa sun miehen omistaa? Onko sun miehes niille jotenkin erityisen rakas
vai mikä siinä on että ne niin pelkää sun vievän sen??

Mutta juu, jaksuja, juoppohullut sukulaiset on jotain aivan käsittämättömän
ikävää, tiedän. Kaikki tekstarit talteen ja poliisille, äänitä kaikki puhelut.[/QUOTE]

siis juuri tuo että miehen pitäisi olla vain heidän kanssaan,rientää sinne juhliin ja kavereiden kanssa rilluttelemaan kun soitto tulee.
ennen muuttoa oli se että poika kuskasi ja hyysäsi äitiään ainakun käsky kävi,silloin kun alettiin olemaan niin siihen tuli muutosta ja huomasin että äitinsä ei tästä pitänyt.siihen astiset tyttöystävät olivat nielleet mukisematta "anopin" käskyt ja komennukset mutta minä en.sanoin että me olemme yhdessä ja etsii itselleen uuden käskyläisen.
toinen veli oli minulla ja miehellä sijoitettuna hänen äitinsä alko ja muiden ongelmien takia puolivuotta kunnes siirtyi toiselle sukulaisella ja lopulta palautettiin sinne kotiin.

Yhteistyössä