Siis onko nykyään joku 3,3-kiloinen vauva hirmu pieni?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
tinni
meidän neuvola täti justiinsa sanoi että tänä vuonna on syntynyt ainakin tällä alueella todella pieniä vauvoja. että on ollu vain kaksi yli 4kg vauvaa ja nekin juuri ja juuri yli.

mulle siis povattu iso tästä kolmosesta. edelliset 3690 39+ viikoilla (sokeri vauva) ja 4450 42+ viikoilla (ei sokeri).

mielestäni ap:n vauva on ihan normi kokoinen.
 
Tiki
No, meillä poika oli 4340 g (rv 40+3), eikä ollut sokerivauva. Kyllä hänen vierellään kiloa pienemmät näyttivät tosi tosi pieniltä, vaikka ihan normaalikokoisia ovat kummatkin. Riippuu siis mihin vertaa :). Meille kätilö sanoi, että hienosti näyttää istukka toimineen, kun hyvin on kasvanut eli taitavat kätilöt sanoa kaikille jotain positiivisia, oli sitten iso tai pieni vauva. Meidän kaveripiirissä kaikki täysiaikaiset lapset ovat olleet yli 3,5 kg, mutta kyllä silti ap:n vauva on mun mielestä ihan normaalikokoinen.
 
joo
No oon ihmetellyt sitä, että esim. amerikassa on ihan normaalia synnyttää alle 3kiloinen vauva, siellä jo 3,5kg painava vauva on aika jättiläinen... Ja täällä suomessa taas on vauva pieni jos painoa on himpunkaan verran alle kolme kiloa.
 
Keskimitat vastasyntyneellähän on 3,5kg/50cm. Kuinkahan moni juuri sen kokoisena syntyykään.. :whistle:

Mutta mä oon ihmetellyt noissa jenkkilän synnytysdokkareissa kun on hurjan iso vastasyntynyt lääkärin mielestä kun on joku 3,2kg kirppu :eek: Onko siellä keskimitat alle 3kg?? :|
 
----
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Keskimitat vastasyntyneellähän on 3,5kg/50cm. Kuinkahan moni juuri sen kokoisena syntyykään.. :whistle:

Mutta mä oon ihmetellyt noissa jenkkilän synnytysdokkareissa kun on hurjan iso vastasyntynyt lääkärin mielestä kun on joku 3,2kg kirppu :eek: Onko siellä keskimitat alle 3kg?? :|
niin, eiköhän 3,3 kiloa ole yhtä normaali kuin 3,7 kiloa, ihan keskiarvoa lähellä kuitenkin, toiset on pienempiä ja toiset isompia.
 
erikoista
jännä juttu kun vastasyntynyt pitää olla iso, mut lihava iso aikuinen on huono asia siis tarkoitan että 3500g ja 50cm on ihanne eikä se 4kg vauvalla ja aikuisenakin olisi hyvä olla normaalipainoinen.
 

Yhteistyössä