Siis onko näin? Sairauspäivärahasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Opiskelin ja sain työmarkkinatukea opiskeluajalta. Opiskelu loppui kesäkuun alussa. Ja pääsin heti kahdeksi viikoksi töihin kesäkuun alussa. Työt loppui ja jäin työttömäksi. Ehdin olla työttömänä 5 pv ja sitten jäin sairaslomalle, kun käsi murtunut. Sairasloma kestää elokuun puoliväliin.

No kelan sivuilta katoin, että jos ei ole työtuloja tiettyyn summaan saakka vuodessa en saa sairauspäivärahaa.

Hakemus tehty, mutta päätös ei vielä ole tullut. Voi hieno homma jos joutuu elää pyhällä hengellä. Alkaa rahat loppua.

kyllä työtönkin sa sairauspäivärahaa. Ainkin minä olen saanut. Pitää vaan viedä viimeisen puolenvuoden tulot.
Käytännössä sairaspäiväraha tulee elmaan hiukan enemmän, koska maksetaan myös lauantailta, työttömyysoäiväraha vain arkipäiviltä

Alkuperäinen kirjoittaja -s-:
Kannattiko hakea sairaspäivärahaa, eikö ois sama ollut olla työttömänä kotona. Kun ei se kuitenkaan suurempi ois summaltaan varmaankaan ollut.

Töitä ois ollu sitten jo taas elokuun alussa enkä olisi voinu mennä. Ja koska mun päälle ajettiin niin totta kai haen korvauksia kelalta ja vakuutusyhtiöltä

Yhteistyössä