Siis onko ihan hullu idea... Rattaista ja lapsen iästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Essi81

Aktiivinen jäsen
18.06.2004
7 816
0
36
Siis meillä ei ole tarvittu rattaita n. kahteen vuoteen enää. Ne myytiin poiskin vuosi sitten. Neiti kun on ollut aina kova kävelemään... niin ei olla sitten tarvittu. Nyt neiti siis 3,5v mutta mulla tää laihari menossa... Ja ei sitten päästä oikeen pitkälle lenkille kun ei neiti sitten kumminkaan vauhdilla jaksa kuin hetken kävellä... ihan niinku lenkki mielessä.

Nyt olenkin palannut ajatukseen että jos ostaisi jotkut kevyet rattaat jotta pääsisin lenkkeilemään ja neidin ja koiran kanssa... kun lomallekkin kaksi jäädään.

Pyörä neidillä on mutta se ajaminen on niin rajallista vielä tai sitten ei kauaa jaksa kumminkaan.

Eli onko siis aivan hullu idea ostaa rattaita enää noin isolle lapselle... joka ei niitä siis oikeestaan tarvitse mutta mun oman kävelyn kannalta ne olisi kuitenkin hyvät....

Osta vaan jotkut halvat, voihan lapsi silti kävellä silloin, kun teille molemmille sopii ja silloin kun veto loppuu tai haluat kovemman tahdin niin kyytiin vaan. Ei yhtään tyhmä ajatus, kun kerran omaa hyvinvointiasi ajattelet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ostaisi. Opeta tyttöä pyöräilemään niin jos se siitä luonnistuisi paremmin :)

Kyllä se pyörällä osaa ajaa... Mutta se jaksaminen siihen ajamiseen on niin rajallinen. Että sitten taas neiti kävelee ja minä raijjaan pyörää itse.

Ja sitten on meillä pyörä johon neidin saan kyytiin... mutta sitten taas koira.

Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Saako halvalla lenkkeilyyn sopivia rattaita..???

Perus kävelyyn kaiketi ei tarvitse olla uuden karheet juoksurattaat. Kyllä mä ennen ainakin pystyin kävellessä työntää ihan perus briioja. Ajattelin nyt ihan käytettynä jotain perus matkiksia.

Mä ostaisisin lenkkeilyyn jotkut vanhat kunnon maasturit. Klinkkanoilla matkarattailla saa vain hartiat kipeiksi. Ja meillä tosiaan on vielä 3 ja 4 vuotiaatkin istunut lenkkieni ajan rattaissa, mutta mun ei ole tarvinut erikseen rattaita ostaa, kun olen lenkkeillyt aina.

Mä maksoin juu jokuaika sitten vahoista yhdistelmistä kirppailla 15 euoa. Ne olis varmaan just sopivat tarkoitukseesi. Mä siis ostin ne, koska mei oltiin shopattu vähän paljon ja mulla vaan meni hermo, mä en jaksanu roudata tavaroita, joten melkein 2, vuotias sai vaunut :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mä ostaisisin lenkkeilyyn jotkut vanhat kunnon maasturit. Klinkkanoilla matkarattailla saa vain hartiat kipeiksi. Ja meillä tosiaan on vielä 3 ja 4 vuotiaatkin istunut lenkkieni ajan rattaissa, mutta mun ei ole tarvinut erikseen rattaita ostaa, kun olen lenkkeillyt aina.

Niin, mä olen aina kävellyt sitten yksin jos olen... tai koiran kanssa vaan. Nyt kumminkin kun neiti jää lomalle päikystä ja mä olen päättänyt tehä itselleni remontin niin rattaat tullut uudestaan mieleeni...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
polkupyörää mäkin suosittelen, mulla samanikäinen tyttö ja tykkää pyöräillä :)

No tähän asiaan olen kommentoinut jo... Vasta aloittanut pyöräilyn joten ei ole taidot ja jaksaminen lenkkeilyä ajateltuna siinä muodossa. Myöhempää syksyllä varmasti vasta.

Meillä on koira ja huonosti kävelevä lapsi. Lapsi polkee fillarilla ja koira on fleksissä ja lapsen fillarissa on koiran nahkainen remmi, josta vedän. Näin meillä päästään hyvin ylämäet ja pidemmät lenkit.
Lisäksi on juoksurattaat. Olisko vielä biltemassa sellaisia?

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä maksoin juu jokuaika sitten vahoista yhdistelmistä kirppailla 15 euoa. Ne olis varmaan just sopivat tarkoitukseesi. Mä siis ostin ne, koska mei oltiin shopattu vähän paljon ja mulla vaan meni hermo, mä en jaksanu roudata tavaroita, joten melkein 2, vuotias sai vaunut :laugh:

No en mä enää isoja yhdistelmiä kyllä osta nurkkiin... Ihan kevyet saa ajaa nyt asiansa sen hetken kun niitä tarvitaan...

:D

Osta ihmeessä. Kyllä mekin ollaan välillä poikaa viety rattaissa, kun 6 kilsan lenkillä käydään. Ei siinä, etteikö lapsi jaksaisi kävellä, mutta aina ei olis aikaa kävellä sitä 2-3 tuntia. Mutta ap, älä osta matkarattaita, niitä ei todellakaan ole hyvä työntää pitkiämatkoja ja lapsellekin mukavempi istua jousitetuissa rattaissa. yhditelmätkin vähän huonot, kun alkavat isomman lapsen kanssa olemaan turhan raskaat. Nuo brio ponyt vois kyllä ajaa asiansa tossa tarkoituksessa!

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotuksia:
Meillä on koira ja huonosti kävelevä lapsi. Lapsi polkee fillarilla ja koira on fleksissä ja lapsen fillarissa on koiran nahkainen remmi, josta vedän. Näin meillä päästään hyvin ylämäet ja pidemmät lenkit.
Lisäksi on juoksurattaat. Olisko vielä biltemassa sellaisia?

No joo... toi on tietty vaihtis vetää sitten pyörää kun ei enää jaksa... mutta onhan seki hullun näköstä vetää tuommosta 16" pyörää perässään
:laugh: Vaikkakin siis varteen otettava idea kyllä... Mä vaan nään sen jotenki kolmipyörään jne. Voisi kyllä harkita :)

Täytyy katsastaa biltema.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Osta ihmeessä. Kyllä mekin ollaan välillä poikaa viety rattaissa, kun 6 kilsan lenkillä käydään. Ei siinä, etteikö lapsi jaksaisi kävellä, mutta aina ei olis aikaa kävellä sitä 2-3 tuntia. Mutta ap, älä osta matkarattaita, niitä ei todellakaan ole hyvä työntää pitkiämatkoja ja lapsellekin mukavempi istua jousitetuissa rattaissa. yhditelmätkin vähän huonot, kun alkavat isomman lapsen kanssa olemaan turhan raskaat. Nuo brio ponyt vois kyllä ajaa asiansa tossa tarkoituksessa!

Hitsi kun oikeen harmittaa... helppo olla nyt jälkiviisas mutta kun brio ponyt just möin vuosi sitten pois... Mutta näin kyllä kadulla musta oranssit ponyt ja ihastuin heti auton ikkunan läpi :) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
69 egee maksaa ne Bilteman rattaat, mä olen harkinnut ostavani sellaiset kuopukselle (2 v 4 kk) lenkkeilyrattaiksi.

No noi täytyy kyll ihan tsekata :) Hobbaria kattelin kans... mutta siellä ei oikeen... mulla ei tommosesta carenan matkarattaasta ole mitään kokemusta. Ne pyörät kyllä tuntuu tosi hepposilta.

voithan pyöräillä itse ja lapsi kyytiin?
tai voit hankkia sellaisen työntöaisan pyörään, niin saat itse määrätä vauhdin ja työntämisestä saat vähän vastustakin. ja siten oppii polkemaan kovaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii harmaana:
voithan pyöräillä itse ja lapsi kyytiin?
tai voit hankkia sellaisen työntöaisan pyörään, niin saat itse määrätä vauhdin ja työntämisestä saat vähän vastustakin. ja siten oppii polkemaan kovaa :)

Miten tähän yhtälöön sopii se koira?

Yhteistyössä