Siis oikeesti

Olimme omassa pihassa tuon melkein neljä veen kanssa. Sit siinä oli viereisessä rivarissa asuvan suurperheen lapsi. Ovat jotenkin "outoja" mutta tämä lapsi joka täyttää pian 6v yllytti tyttöä puhumaan " haluatko pillua? Sano sun äitille,että se on kusipää. Sano nyt. Sit kaikkia ihme riehumisjuttuja. Moneen kertaan en sanoin tuolle tytölle,että älä yllytä xxxx tollaiseen tyhmyyden. Nauroi mulle päin naamaa. Kun kävin kotona hakemassa juotavaa,oli sillä välillä yllyttänyt tuon jo lisäämään.
Kun sitten sain tarpeekseni ja sanoin että xxxx lähtee nyt kotiin. Niin tää sano et juokse karkuun. Luoja.
En sitten saanut tyttöä ja leluja raahattua rappuun niin tyttö karkas kiikkulautaan ja eikös tää riiviö ollut jo lujaa vauhtia toisessa päässä keinuttamassa.
Selitin omalle tytölle asian,etten ollut hänelle vihainen vaan tälle isommalle,joka yllytti tyttöäni tyhmyyksiin.
Naapurissa asuu meidän tytön ikäinen poika. Hänen äitinsä kanssa mietitty tuota perhettä. Lapsia taitaa olla kahdeksan 6-8 pienimmätkin ja 3 v ilman valvontaa tossa pihalla vielä 21 aikaan tää 5v ollut kerran 22.30 . Perheen äiti kulkee kesät talvet samanlaisessa hameessa ja takissa. Koskaan en ole nähnyt vanhempia puistossa lasten kanssa siinä rivarin " etupihalla" isä karjunut lapsilleen. Etupiha on pihakatua. Eli vapaa kulku ja väkisinkin. Näkee kuulee.
Jos kun lapseni käyttäytyisi noin niin ei paljon pihalle olisi asiaa,ja mistä tuon ikäinen oppii tuollaista. Kielenkäyttöä?

Kiitos että sain oksentaa tänne. Eipä tule lähelle meidän tyttöä enään.
 
Öö...no joo vuokrataloja joo. Mutta,10/11 vuonna valmistuneet asunnot. Asuu paljon lapsiperheitä tässä lähiöissä. MUTTA ei mun mielestä mikään slummi. 3 tarhaa 2 ala-astetta. Siwa sale grilli-kioski. Haluttua aluetta . Toki en heidän taloudellista tilannetta tiedä,enkä kyllä halua olla missään tekemissä.
 
Olisin mä omalle lapsellekin ollut vihainen.

Ihan perseestähän tuo toisen lapsen käytös oli, mutta ei mun oman lapsenkaan tarvitse kaivoon heti hypätä, jos joku käskee. Jos muut on tolloja, ei itse silti tarvitse olla tollo.

Kuulostaa kyllä kovin huolestuttavalta 6 v lapsen käytökseltä. Mitä lie kotonaan nähnyt ja kuullut...
 
sanna 40v.
Alkuperäinen kirjoittaja lörppö;26449143:
Öö...no joo vuokrataloja joo. Mutta,10/11 vuonna valmistuneet asunnot. Asuu paljon lapsiperheitä tässä lähiöissä. MUTTA ei mun mielestä mikään slummi. 3 tarhaa 2 ala-astetta. Siwa sale grilli-kioski. Haluttua aluetta . Toki en heidän taloudellista tilannetta tiedä,enkä kyllä halua olla missään tekemissä.
mitä sitten vaikka olisi valmistunut eilen jos kyseessä on vuokraslunmmi?Ja mitä koulujen määrällä on tekemistä asian kanssa?Yleensä se viestii että paljon asukkaita = köyhää sakkia.

Nauti lähiöstäsi...
 
"Kipa"
Miksi jotkut olettavat kaupungin/kunnan vuokra-asuntojen olevan slummissa? Tämä on pieni paikkakunta ja kyllä täällä kunnan vuokratalot on ihan tavallisten ihmisten asuinpaikkoja.
 
totuus on että
[QUOTE="Kipa";26449228]Miksi jotkut olettavat kaupungin/kunnan vuokra-asuntojen olevan slummissa? Tämä on pieni paikkakunta ja kyllä täällä kunnan vuokratalot on ihan tavallisten ihmisten asuinpaikkoja.[/QUOTE]

Pikkukunta eikä varaa omaan kotiin?Aika köyhää eli merkki siitä että kunnassa on luottotietonsa menettäneitä pummeja jos pitää kaupungin rakennuttaa suoja-asuntoja eli kaupungin vuokraluukkuja.Mitä enemmän alueella kaupungin roskaa,sitä enemmän idiootteja.
 
iuiu
Alkuperäinen kirjoittaja totuus on että;26449300:
Pikkukunta eikä varaa omaan kotiin?Aika köyhää eli merkki siitä että kunnassa on luottotietonsa menettäneitä pummeja jos pitää kaupungin rakennuttaa suoja-asuntoja eli kaupungin vuokraluukkuja.Mitä enemmän alueella kaupungin roskaa,sitä enemmän idiootteja.
Höpö höpö. Itse muistan, tai pikemminkin en muista, että kotikaupungissani nuo kaupungin vuokara-asunnot olisivat olleet mitenkään erotettu muusta asutuksesta.
Täällä helsingissä kukaan täysjärkinen ei muuta lähellekään kaupungin vuokra-asuntoja, mutta ei tuolla kotikaupungissani ko. alueet tai edes talot/kadulla liikkuvat ihmiset erotu mitenkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lörppö;26449090:
Kun kävin kotona hakemassa juotavaa,oli sillä välillä yllyttänyt tuon jo lisäämään.
öh?
nyt en parhaalla yritykselläkään ymmärrä mitä tapahtui, mutta erikoisena pidän sitä, että kun sinun lapsesi ei totellut sinua vaan juoksi karkuun, niin sinä selitit tytöllesi, että tytössä ei vikaa, vaan naapurin kakarassa.
 
Onpas tänne tullut ihania vastauksia ap:lle. :O

Enpä minäkään antaisi lasteni olla missään tekemisissä tuollaisten lasten kanssa. Hyh.
 
No puuttumatta siihen onko tää slummi vai ei,mietin tota ton käytöstä ja muutenkin koko perhettä.
Olin tietysti hieman vihainen omallekkin,mutta sain mielestäni viestini paremmin perille esittämällä asian noin. Sanoin myös että tyttöni käytös oli huonoa. Mielestäni omani koki asian " sallittavaksi" kun isompikin tekee niin.
Mutta niin tai näin eniten jäin juuri miettimään,juurikin minkälaista mahtaa näiden lasten elämä olla sen oven takana. Mielestäni kaikki ei kunnossa,koska "haluatko pillua" tai " oot kusipää" tai tuliko sulla kuset housuihin" mistä tollaisia kuulee.

Niin ja viä tästä alueesta on mun mielestä reippaasti yli puolet on omistusasuntoja. Mekin asuttiin ennen omistusasunnossa,mutta ei ollut varaa asua siinä yksin maksavana. Niin ja tää lähiö on Tampereella.
 
"Kipa"
Alkuperäinen kirjoittaja totuus on että;26449300:
Pikkukunta eikä varaa omaan kotiin?Aika köyhää eli merkki siitä että kunnassa on luottotietonsa menettäneitä pummeja jos pitää kaupungin rakennuttaa suoja-asuntoja eli kaupungin vuokraluukkuja.Mitä enemmän alueella kaupungin roskaa,sitä enemmän idiootteja.
Älä nyt jauha paskaa. Ei todellakaan ole monella kyse siitä etteikö olisi varaa, mutta kaikki eivät halua ostaa omaa asuntoa tai taloa. Tiedän erään myyneen talonsa pois ja muuttaneen vuokrakaksioon koska piti taloa liian isona yksinäiselle ihmiselle.

Että mitä hemmetin suoja-asuntoja!?! Sä olet kyllä totaalisen pihalla todellisesta elämästä. Ja mitä kaupungin roskaa!?! Täällä maalaiskunnassa??
 
"vieras"
Aika paha käsitys joillain kaupungin vuokra-asunnoista. En tiedä tilanteesta Helsingissä, mutta kyllä niissä ihan normaalia sakkia elää ainakin meillä päin. On tietysti jonkin verran levottomuuksiakin, kun asunnoissa asuu alkoholisoituneita, nuoria opiskelijoita, maahanmuuttajia jne. Mutta onhan niitä omistusasunnoissakin. Suurin osa on varmaan kuitenkin ihan "normaaleja" perheitä. Paljon talonrakentajia (lapsiperheitä), jotka asuvat tilapäisesti rakennusajan vuokralla. Opiskelijaperheitä, yksinhuoltajia, tai isompia perheitä joista esim. toinen vanhemmista työttömänä. Myös ihan työssäkäyviä perheitä. Ja ainakin meillä päin jokaisessa kaupunginosassa on kaupungilla vuokra-asuntoja, joten asuipa miten "hienolla" asuinalueella tahansa, niin korttelin tai parin päässä voi olla vuokra-kasarmi.
 

Yhteistyössä