Siis multa tulee RÄKÄÄ silmästä? Onko mahdollista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Kauhee flunssa päällä, räkäistä nuhaa & yskää.
Pari tuntia sitten rupes toinen silmä kutisemaan, hieroskelin sitä aikani et mikä siinä nyt on, ajattelin et joku roska tai ripsarin hippu tms. menny silmään. Kävin poistamassa ripsaritkin.

Nyt kun oon hieroskellu silmää silmäluomen päältä, niin silmästä on 4 kertaa tullut jotain keltaista mömmöä. Ei siis mitään normaalia rähmää mitä silmästä tulee, vaan ihan keltaista rään näköistä eritettä. Ja sitä ei ole tullut sillä lailla vähän kuin rähmää tulee, vaan tyyliin viisinkertainen määrä, siis jopa sellaisia reilusti yli puolen sentin mittaisia klimppejä.

Mitä ihmettä??? :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Pari tuntia sitten rupes toinen silmä kutisemaan, hieroskelin sitä aikani et mikä siinä nyt on, ajattelin et joku roska tai ripsarin hippu tms. menny silmään. Kävin poistamassa ripsaritkin.

Nyt kun oon hieroskellu silmää silmäluomen päältä, niin silmästä on 4 kertaa tullut jotain keltaista mömmöä. Ei siis mitään normaalia rähmää mitä silmästä tulee, vaan ihan keltaista rään näköistä eritettä. Ja sitä ei ole tullut sillä lailla vähän kuin rähmää tulee, vaan tyyliin viisinkertainen määrä, siis jopa sellaisia reilusti yli puolen sentin mittaisia klimppejä.

Taitaapi pukata kunnon silmätulehduksen. Aamulla et saa silmää auki..

Alkuperäinen kirjoittaja Lettu:

Taitaapi pukata kunnon silmätulehduksen. Aamulla et saa silmää auki..

Meinaatko? Alko ihan noin yhtäkkiä vaan, ei ole silmä aikaisemmin kutissut tai mitään...
Voi ny helevetti, en yhtään jaksais mitään lisätulehduksia enää, on jo flunssa menossa, nielu- ja äänihuulten tulehdus ja puhekielto! Argh...

et ole koskaan kyynelkanavista kuullut?

Ne on voinu täyttyä räästä. Mun vauvalle kävi samoin, ja räkää tuli ulos kyynelkanavasta, kun varovasti hieroin kanavan läheltä :x

En oo antibiootilla, terkkari arveli että tää olis vaan virusperäistä tulehdusta ja käski kattella muutaman päivän että meneekö itsestään ohi. Antibiootin käski hakea ens viikolla jos ei parane.

Jos tää nyt on silmätulehdusta niin onko mitään ensiapua mitä voisin tehdä? Mitään antibioottejahan mulla ei oo, eikä silmätippoja tms. Mut meenkö vaan nukkumaan ja katon mitä aamulla tapahtuu, vai voinko tehdä jotain?

Ja jos tää on sitä räkää joka on mennyt kyynelkanaviin, niin kuuluuko sitä hieroskella sieltä pois vai ärtyykö silmä siitä vaan enemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Mun kummitytöllä tulee usein flunssan aikana. Aika iljettävää kuulemma on..

Joo ei mikään maailman kaunein näky (tai mukavin tunne muutenkaan) kun kattoo peiliin ja silmässä törröttää joku räkäklimppi :D

Alkuperäinen kirjoittaja aivan normaalia:
minullakin räkä tulee silmistä. nenätiehyet kulkee nenään. ei mitään hätää. mulla tuli pentunakin räkä silmistä.

Mitä asialle voi/pitää tehdä? Hieroskella räkää ulos vai antaa olla?

Alkuperäinen kirjoittaja aivan normaalia:
minullakin räkä tulee silmistä. nenätiehyet kulkee nenään. ei mitään hätää. mulla tuli pentunakin räkä silmistä.

Mitä asialle voi/pitää tehdä? Hieroskella räkää ulos vai antaa olla?

varovasti pois. parempi että tiehyet olis auki.

No ei se nyt ihan räkää kuitenkaan ole! Se on rähmää,jossa on paljon bakteereja,siksi se on keltaista ja paksua. Käy näyttämässä silmiäsi niin saat niihin antibioottitipat. Sitä ennen pese niitå juoksevan lämpimän veden kanssa niin että puhdistat ulkoa silmänurkkaan päin. Sama pöpö siellä kasvaa joka on nielussasikin flunssan aikana. Äläkä laita mitään meikkejä silmiisi tulehduksen aikana. Huomenna siis mars lääkäriin - yöllä ei siis tuon takia tarvii lähteä! Ja vedellä vaan putsaat,et hiero etkä hankaa niitä - saat vaan lisää ongelmia ja mahd.haavaumia aikaan. Ja puhtain käsin!

Yhteistyössä