siis mulla palaa pinna tuon 4veen kanssa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee

Vieras
kai mä olen tehnyt monessakin asiassa väärin kasvatuksessa.. annan usein periksi kun en vaan jaksa tätä tahtojen taistelua ja kiukkuamista :/
sitten taas mulla menee hermo ja huudan tytölle..
mutta ei se auta, sanoo sitten nätisti tai huutaa, ei tottele!
Esim. ollaan nyt monta päivää yritetty saada tämä jääräpäämme siivoamaan sotkunsa huoneesta. se on oikeasti ihan kamalassa kunnossa!! minä pidän näppini erossa huoneesta, taatusti en enää mene siivoamaan sitä. ei ole saanut tyttö sitten mitään muutakaan tehdä, mikäli huomataan että tekee jotakin muuta. mutta mitään ei ole huoneessaan tehnyt siivoamisen hyväksi :(

Keinot alkaa oleen vähissä.. pitäisikö vaan kerätä lelut jätesäkkiin pois? mutta on myös 6v. isosisko jonka leluja ne ovat myös ja hän kyllä nätisti siivoaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika pieneltä vaadit liikoja mielestäni. Mene auttaan tyttöäs siivouksessa niin häntäkin luultavasti innostaa enemmän ;)

täh?! siis tuo tyttöjän käyttää hyväkseen kaikki mahdollisuudet laiskotella. osaa niin paljon muutakin, niin taatusti osaa laittaa tavaroita paikoilleen. 4vee on jo aika iso.
ne kerrat kun olen mennyt auttamaan, likka kattoo vierestä kun mä siivoan.. :(
karhunpalvelus siis

meillä tyttö 3,5v. osaa siivota, jos huvittaa. mutta ei mielestäni kannata huutaa, tai yleensä käskeä montaa kertaa, se ei ainakaa tuo muuta ku pahan mielen kaikille. ehkä joku kiva asia mitä tapahtuu siivoamisen jälkeen kannustaisi? esim. joku kiva leikki sitten ku on siivonnut tai kiva satu, joka luetaan. myös se auttaa, jos hän siivoaa joku kerta, niin kannattaa vaik antaa halaus ja kehua kuinka hienosti sinä siivosit! ootpa reipas tyttö! joskus menen tyttöni avuksi, ja jaan hommat. sinä siivoat esim.nuo pehmolelut niin minä siivoan legot tms. tämäkin on meillä auttanu.toivottavasti näistä oli jotain hyötyä.

Joo, onnistuu kaikista parhaiten, kun itte menee kertomaan, että laitapas nyt tuo tuonne ja tuo tuonne. Ellei halua muutoin osallistua, niin ainakin tuo sanallinen opastaminen suht. tarpeen (ainakin meillä) Muutoin jää leikkimään ja haaveilemaan ja siivoaa koko viikon saamatta mitään aikaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hermot menee:
Esim. ollaan nyt monta päivää yritetty saada tämä jääräpäämme siivoamaan sotkunsa huoneesta. se on oikeasti ihan kamalassa kunnossa!! minä pidän näppini erossa huoneesta, taatusti en enää mene siivoamaan sitä.

Vika on kyllä juuri siinä että lapsi tietää ettei mitään tarvitse tehdä jos saatte tuohon tuhraantumaan MONTA PÄIVÄÄ! Kyllä se rangaistus pitää antaa heti jos lapsi ei tottele. Ilmoitat laittavasi leluja jäähylle jos lapsi ei ala niitä siivota, ja jos menee kiukkuamiseksi, niin lapsi jäähylle.

Ja kyllä tuon ikäisen kanssa pitää vielä siivota. Voit sanoa että kerää sinä nuo Legot, minä kerään nukenvaatteet. Tai että kerätään kirjat yhdessä, tuo sinä minulle kirjoja niin minä laitan ne hyllyyn jne. Ei saa antaa lapselle tilaisuutta vain katsella kun aikuinen siivoaa. Ja lopuksi positiivista palautetta: kehuja, tarra, etukäteen luvattu yhteinen lukuhetki tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika pieneltä vaadit liikoja mielestäni. Mene auttaan tyttöäs siivouksessa niin häntäkin luultavasti innostaa enemmän ;)

täh?! siis tuo tyttöjän käyttää hyväkseen kaikki mahdollisuudet laiskotella. osaa niin paljon muutakin, niin taatusti osaa laittaa tavaroita paikoilleen. 4vee on jo aika iso.
ne kerrat kun olen mennyt auttamaan, likka kattoo vierestä kun mä siivoan.. :(
karhunpalvelus siis

Niin, oot tainnut tehdä sen karhunpalveluksen lapselle kun oot antanut periks.

Et vaadi liikoja. Meillä 4v8kk poika ja hermot menee monta kertaa kaikenlaiseen uhmailuun, mutta se täytyy sanoa että nykyisin pitää kyllä esimerkillisesti huolta huoneensa siisteydestä. Ja aina siivoaa välittömästi, jos tekee leikkejä johonkin muualle taloon kuin omaan huoneeseen. Ja omastakin huoneesta siis siivoaa aina kun lopettaa leikin. Paljon jankattu ja periksiantamattomuutta vaatinut, mutta se palkitaan nyt.

Jospa palkitaan tämä muukin uhmailun kestäminen sitten jossain kohtaa. :)

Meillä 4 v siivoaa,mutta tekee sen hyvällä mielellä:en koskaan pakota enkä varsinkaan huuda vaan leikin varjolla sen saa mukavaksi puuhaksi ja hommat hoituu.
Huutaminen ei todellakaan auta vaan saa siivoamisen tuntumaan vastenmieliseltä lopunelämäänsä.