Siis mulla niin ärsyttää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentaa

Vieras
Ollaan miehen kans yleensä aina kotona kahdestaan ja siis lapsi, meillä ei käy juuri ketään kylässä koska ollaan ainoa pariskunta kaveriporukasta joilla on lapsi. kaverit tekee juttuja porukalla (johon mekin aina ennen kuuluttiin), saunoo,istuu iltaa tms.. Me ei lapsen syntymän jälkeen olla miehen kanssa oltu yhdessä kavereille koskaan vielä. 1 kerran ollaan baarisas käyty yhdessä. Nyt sitten taas olis tämmöinen illanistujaiset kaverilla, ja haluttas mennä ihan hirveesti. Miehen kans nykyää yhtä tappelua tämä yhdessä oleminen (johtuu ainasesta kotona olemisesta). Olis kiva viikonloppuisin istua iltaa et kaverit tulis meille, mutta ei onnistu kun kuitenkin pitää "hyssytellä" lapsen takia. Ja lapsi todella herkkä uninen.
Nyt sitten ajateltiin miehen kanssa tehdä yhdessä hauskaa ja mennä sinne saunomaan. Mutta yllättys yllätys eipäs saatu lapsenlikkaa. Kaksi mummolaa ihan naapurissa , toisessa vanha koira joka valvottaa ei voinut viedä, toisen luona lapsi ei ole koskaan edes ollut yötä riitojen takia. päivisn kyllä käydään jne mut mummo ei ole koskaan katsonut lastamme edes hetkeä. Kummia pyydettiin mutta puhelimessa kuulosti nini vaikealle, eikähän se hänen asia olekaan katsoa.
Tekis vain niin hyvää pieni breikki tästä kaikesta. Viettää sitä laatuaikaa yhdessä. Yksi kaveri ehdotti et hakekaa leffa ja herkkua, no mitäs erikoista tuossa, joka viikonloppu tehdään niin.
Minua ahdistaa niin paljon kun ei koskaan saada tehdä mitään yhdessä. Ei koskaan. Ja TIEDÄN että itse lapsemme haluttiin jne. ja rakastetaankin sitä enemmän kuin mitään mutta kyllä nyt joskus edes sen yhden illan haluaisi olla miehen kanssa kahdestaan, tai yhdessä pitämässä hauskaa ja rentoutumassa.
No...elämä on...eikai sitä muutakaan voi kun taas yksi leffa ilta pitää...huhoh....
välissä tuntuu että jos erottais, niin sais toinen välissä hengähtää yksinkin. siis ettö olis yhteishuoltajuus...kaikkea sitä miettii kun oikein väsähtää.

ja vielä kun minä olen hoitovapaalla ja mies töissä meillä ei käy ketään päivisn. Ollaan lapsen kanssa ihan kotona. Me käydään joskus kavereilla mutta ei he ymmärrä kun pitää lapsen perässä mennä..
On niin masentava olo taas.

Ja lapsi ei nuku edes päiväunie että sais sitä omaa aikaa päivällä. Nukkuu kahdet puol tuntia kerrallaan. Yksin kyllä päästään käymään että toinen on lapsen kanssa mutta ei koskaan yhdessä.

saisitkohan kavereita vaikka vauvauinnista tai jostain kerhosta? ja ei kai se koira koko yötä hauku?
onko se ainoa syy mikseivät voi auttaa?

eipä meilläkään paljoa ole yhteistä aikaa, vanhimmat lapset ovat 3 vuotta ja 3 kertaa ovat olleet yöhoidossa. :/

Vauvauintia ei meijän pienellä paikkakunnalla ole. Eikä sen puoliin kerhojakaan....yks on kävin siellö jo. Kaikilla omat "porukat" siellä enkä minä sitten kehtaa tunkea niihin mukaan. Olen aika hiljainen uusissa piireissä. Käytiin 3 kertaa lapsen kanssa istumassa siellä 2 tuntia kerralaan, oltiin siis koko ajan kahdestaan kukaan ei tullut juttelemaan. Parille yritin siinä kahvia ottaessani jotain keskustelun tynkää aloittaa mutta ei. Ja joka niillä 3 kerralla kävi sama homma.

niin ja ei se koiran haukku ole se vaan vanha koira-->ulkoiluttaa pitää pari kertaa yöllä ja se ulisee jne. Ja äiti ei jaksa sitten hoitaa vielä siihen vauvaa, edes yhtä yötä... päivisnkin heillä vahtiminen ollut todella nihkeää..

Alkuperäinen kirjoittaja tältä:
palstalta ei kannata tuollasta kysyä.lapsi ei saisi olla koskaan hoidossa.

:D :whistle:

Mutta ap, pyydä rohkeasti sitä apua! Viet sinne valvottavaan koiramummolaan vaikka, eiköhän se lapsikin siitä selviä ja ties vaikka menisi miten hyvin. Tai sitten toiseen mummolaan sitten, sanot, että nyt tuon sen lapsen. Jos siis haluavat ottaa. Rohkeasti vain!

kannattaa vähän muistutella äitiä ja anoppia siitä, millaista heillä oli kun lapset olivat pieniä.. ehkäpä kun vähän vääntää rautalankaa niin tajuavat että saattaisitte tarvita pientä hengähdystaukoa.

tosin onkos sekään sitten kivaa, että tietää että joku ottaa lapsen "väkisin" hoitoon, kun ei kehtaa kieltäytyäkkään..
ovatko muuten olleet innoissaan lapsenlapsesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No jos ei ole rahasta kiinni niin tilatkaa MLL hoitaja. Tai sitten etsit toisen äidin joka on samanlaisessa tilanteessa ja hoidatte toistenne lapsia.

ei kai sieltä yö hoitajaa saa. että siis muutenkin pääsis johki ku päivällä.....vaikka hotelliin yöks. se se olisikin ihanaa

Oisko sit ihan poissuljettu mahdollisuus kutsua joskus niitä ystäviä teille istumaan iltaa, ja mahdollisesti vaikka saunomaan?
Saisitte edes jotain sisältöä niiden kotiseinien sisällä olemiseen?

Myö kun harvoin myöskään päästään yhdessä minnekkään, niin ollaan sit järjestetty istujaisia, saunailtoja ja karaokelauluiltoja ym. tänne meille.
Eihän se tietenkään samanlaista ole, mutta kuitenkin jotain. Ja aamulla on mukava herätä, kun ei oo kankkunen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja masentaa:
No...elämä on...eikai sitä muutakaan voi kun taas yksi leffa ilta pitää...huhoh....
välissä tuntuu että jos erottais, niin sais toinen välissä hengähtää yksinkin. siis ettö olis yhteishuoltajuus...kaikkea sitä miettii kun oikein väsähtää.

ja vielä kun minä olen hoitovapaalla ja mies töissä meillä ei käy ketään päivisn. Ollaan lapsen kanssa ihan kotona. Me käydään joskus kavereilla mutta ei he ymmärrä kun pitää lapsen perässä mennä..

Ja lapsi ei nuku edes päiväunie että sais sitä omaa aikaa päivällä. Nukkuu kahdet puol tuntia kerrallaan. Yksin kyllä päästään käymään että toinen on lapsen kanssa mutta ei koskaan yhdessä.

Ymmärrän sua täysin, meillä ihan sama elämäntilanne! :hug: Me ei olla oltu kertaakaan yhdessä ulkona vauvan syntymän jälkeen ja meillä ei ole edes mummolaa kuin 180 km päässä, kaverit lapsettomia. Leffaillat ne on meilläkin ainoa piristys mut ei nekään nyt niin kovin piristäviä ole kun ei oo muita vaihtoehtoja. Ois kyl kiva kun ois samanhenkisiä kaveriperheitä, mutta se on helpommin sanottu kuin ehty. Valitettavasti en osaa sua kyl auttaa. Ihmiset tällä palstalla neuvoo menemään vaikkapa kerhoon tutustumaan muihin, olen kokeillut huonolla menestyksellä. Kun ollaan tällaisia ei-niin-keskivertoihmisiä niin ei niitä samanhenkisiä äitiystäviä ole löytynyt: jos ystäviä on ilman lapsiakin löytynyt rajallinen määrä niin ei tuo lapsen saanti sitä helpota :) (Enkä kaipaa tähän kenenkään näsäviisaita kommentteja, näin nyt meidän elämä vaan on) Ja toi sun yhteishuoltajuusida on ollut meidänkin huulilla ironiamielessä...

Ootko sä mistä päin Suomea? Me asutaan Kouvolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:
kannattaa vähän muistutella äitiä ja anoppia siitä, millaista heillä oli kun lapset olivat pieniä.. ehkäpä kun vähän vääntää rautalankaa niin tajuavat että saattaisitte tarvita pientä hengähdystaukoa.

tosin onkos sekään sitten kivaa, että tietää että joku ottaa lapsen "väkisin" hoitoon, kun ei kehtaa kieltäytyäkkään..
ovatko muuten olleet innoissaan lapsenlapsesta?

meillä äiti sanonut kun minun siskolla on 3pientä ja hän on ihan loppu, niin että "en ymmärrä miten sisko ei pärjää kun pärjäsihän hänkin/hekin silloin kun te olitte pieniä" siis vertaa koko ajan siihen. siskokaan ei sinne vie lapsiaan. Sisko asuu toisella paikkakunnalla enkä todella kehtaisi hänelle enää edes kysyä. Olen äitilleni sanonut että "meillä menee hieman huonosti mieheni kanssa, hän vain nauara "ilkeästi" että voi teitä nykyajan nuoria heti kun vähän riitaa niin menee huonosti" eli ei siis ymmärrä ei yhtään.
Minun vanhemmat ovat innoissaan, he tykkäävät lapsesta ja olla lapsen kanssa että lapsi käy siellä meidän kanssa mutta myös lähtee meidän kanssa. jos joskus olen kysynyt että kävisin kampaajalla päivällä ei ole oikein ottanut tai sitten soittaa 1 tunnin päästä meneekö vielä kauan, pitäisi käydä kaupassa tms. molemmat isä ja äiti eläkkeellä eli ei kiirettä mihinkään. Uskon että vähän on sitäkin että koira hyvä tekosyy...
Kerran sanoi suoraan että yöksi ei ota jos ei ole pakko. niin nolo koskaan oikeastaan kysyäkään.

Voisittekos kuvitella menevänne perheenä johonkin, vaikka kylpylään tms.?
Olishan sekin vaihtelua! Olisitte miehen kanssa jossain, poissa kotoa,yhdessä, vaikka lapsi olisikin mukana.
Ja noita mll:n hoitajia kannattaa kysyä tai laittaa kaupan ilmoitustaululle lappu, jos joku opiskelija tyttö tulis lapsenlikaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Oisko sit ihan poissuljettu mahdollisuus kutsua joskus niitä ystäviä teille istumaan iltaa, ja mahdollisesti vaikka saunomaan?

Myö kun harvoin myöskään päästään yhdessä minnekkään, niin ollaan sit järjestetty istujaisia, saunailtoja ja karaokelauluiltoja ym. tänne meille.
Eihän se tietenkään samanlaista ole, mutta kuitenkin jotain. Ja aamulla on mukava herätä, kun ei oo kankkunen ;)

sepä se, kun ei ne halua tulla;( ollaan joskus kysytty mutta aina jotain muuta.... eivät halua "hyssytellä"....

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Alkuperäinen kirjoittaja masentaa:

Ymmärrän sua täysin, meillä ihan sama elämäntilanne! :hug: Me ei olla oltu kertaakaan yhdessä ulkona vauvan syntymän jälkeen ja meillä ei ole edes mummolaa kuin 180 km päässä, kaverit lapsettomia. Leffaillat ne on meilläkin ainoa piristys mut ei nekään nyt niin kovin piristäviä ole kun ei oo muita vaihtoehtoja. Ois kyl kiva kun ois samanhenkisiä kaveriperheitä, mutta se on helpommin sanottu kuin ehty. Valitettavasti en osaa sua kyl auttaa. Ihmiset tällä palstalla neuvoo menemään vaikkapa kerhoon tutustumaan muihin, olen kokeillut huonolla menestyksellä. Kun ollaan tällaisia ei-niin-keskivertoihmisiä niin ei niitä samanhenkisiä äitiystäviä ole löytynyt: jos ystäviä on ilman lapsiakin löytynyt rajallinen määrä niin ei tuo lapsen saanti sitä helpota :) (Enkä kaipaa tähän kenenkään näsäviisaita kommentteja, näin nyt meidän elämä vaan on) Ja toi sun yhteishuoltajuusida on ollut meidänkin huulilla ironiamielessä...

Ootko sä mistä päin Suomea? Me asutaan Kouvolassa.

Todella paljon korkeammalta ollaan....Läheltä Rovaniemeä mutta silti kaukaa rovaniemeltä.en halua paikkakuntaa sanoa kun jos joku "tuttu" palstaa niin ei tunnista.
Joo ei piristä leffa-illat ei. ..

Alkuperäinen kirjoittaja Sulevi Peltolan tukka:
Olishan sekin vaihtelua! Olisitte miehen kanssa jossain, poissa kotoa,yhdessä, vaikka lapsi olisikin mukana.
Ja noita mll:n hoitajia kannattaa kysyä tai laittaa kaupan ilmoitustaululle lappu, jos joku opiskelija tyttö tulis lapsenlikaksi!

olen aika arka luottamaan näihin "tyttöihin"...enkä ehkä halua ketään tuiki tuntematonta kotiimme hääräämään. Ja tuo kylpylää mietitty mutta rahatilanne ei anna myöten ylimääräisiä. Ja mökillemenoaki mietitty.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sepä se, kun ei ne halua tulla;( ollaan joskus kysytty mutta aina jotain muuta.... eivät halua "hyssytellä"....

Millainen lapsi on, jos "joutuu" valvomaan? Muuttuuko kiukkuiseksi ja sun aika menis vaan lapsen kanssa, vai leikkisikö tavallisesti, jos antaisitte valvoa, ellei metelissä nuku? Saisitte niitä kavereita kylään, kun ei tarttis hyssytellä?

olen aika arka luottamaan näihin "tyttöihin"...enkä ehkä halua ketään tuiki tuntematonta kotiimme hääräämään. Ja tuo kylpylää mietitty mutta rahatilanne ei anna myöten ylimääräisiä. Ja mökillemenoaki mietitty.
Kai lapsen kanssa nyt mökille voi mennä?
Olisi edes vaihtelua teille, vaikkette ihan kahden keskistä aikaa saisikaan.
Ja noita lapsenlikkoja pitäis ottaa tutustumaan niin, että alkuun on itse kotona. Ei heti ekalla kertaa voi outoa yksin jättääkään!

Millainen lapsi on, jos "joutuu" valvomaan? Muuttuuko kiukkuiseksi ja sun aika menis vaan lapsen kanssa, vai leikkisikö tavallisesti, jos antaisitte valvoa, ellei metelissä nuku? Saisitte niitä kavereita kylään, kun ei tarttis hyssytellä?

Kyllä kiukustuu. Enkä halua mitään huutomeininkiä just nukkumaan menoa ennen. Kun aina rauhoitutaan ensin.

Kuulostaa vähän siltä, että ei ole haluakaan mitään tehdä, missä itse pitää nähdä vaivaa. PItäisi vain saada itse lapsensa muualle. Ymmärrän, että isovanhemmat eivät ymmärrä, koska ennen kyllä pystyi lasten kanssa viettää iltaa, meilläkin oli lapsena vieraita ja siinä lapset menivät sivussa. Ei heistä tarvitse päänumeroa tehdä. Jos ei nuku niin ei nuku. Tai voi viettää normaalia elämää, jos haluaa. Yhden lapsen kanssa on kyllä tosi helppoa vielä kyläilyt puolin ja toisin.

Jos ei ole valmis kantamaan vastuuta, niin ei tosiaan kannata lapsia tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa vähän siltä, että ei ole haluakaan mitään tehdä, missä itse pitää nähdä vaivaa. PItäisi vain saada itse lapsensa muualle. Ymmärrän, että isovanhemmat eivät ymmärrä, koska ennen kyllä pystyi lasten kanssa viettää iltaa, meilläkin oli lapsena vieraita ja siinä lapset menivät sivussa. Ei heistä tarvitse päänumeroa tehdä. Jos ei nuku niin ei nuku. Tai voi viettää normaalia elämää, jos haluaa. Yhden lapsen kanssa on kyllä tosi helppoa vielä kyläilyt puolin ja toisin.

Jos ei ole valmis kantamaan vastuuta, niin ei tosiaan kannata lapsia tehdä.

kyllä kyllä.....

Jos järjestäisitte illanvieton kotonanne kavereille sen verran alkuillasta, että ehtisitte istua iltaa ennen lapsen nukkumaanmenoaikaa? Siinä vaiheessa kun lapsi menee nukkumaan, voisi se porukka lähteä vaikka baariin, mutta lapsella olisi unirauha ja tekin olisitte saaneet seuraa =)

Yhteistyössä