Siis miten olisi viisasta toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meillä tyttö 5 v. ja poika 2 v. Naapurissa asuu tyttö pian 4 v. ovat Iraanista ja puhuvat omaa kieltään tytölle. Tää naapurin lapsi käy myös päiväkodissa mutta silti ei osaa puhua suomea vielä vaikka koko ikänsä täällä asunut!

No nää naapurit ovat sellaisia mielistelijöitä, yrittävä antaa suklaata meidän lapsille kun ollaan pihalla yhdessä jne.
Siis muo suunnattomasti ottaa päähän kun ne yrittää jotta meidän tyttö olisi joku opettaja heidän lapselleen. Sit tän tytön 4 v. isä vahtaa koko ajan vieressä kun lapset leikkii ja suojelee lastaan.
Jos meidän 2 v. osuu lapiolla tän tytön käteen santalaatikolla niin kyllä sanotaan heti varo, oi oi sattuuko sinuun.

Mites pitäisi olla?

aluksi hyvää äippä päivää!
anna lasten leikkiö toistensa kanssa, kulttuurin kohtaaminen on lapsille rikkaus, ehkä iskä kokee isäksi tulemisen vain niin uutena että haluaa olla lapsensa vierellä. tuntemani iranilaiset ovat vieraanvaraisia ja ystävällisiä se saattaa suomalaisista tuntua tunkeilevaiselta. mutta asiasta voi aina keskustella.

No meidän tyttö viihtyy hyvin tän naapurin lapsen seurassa. Itse olen aina mukana ulkona kun meillä on 2 v. poika. No tää naapurin tyttö saa neuvoja ja rohkeutta kun voi leikkiä vanhemman kanssa ja ennen kaikkea kulla suomea.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 08:48 vieras kirjoitti:
No meidän tyttö viihtyy hyvin tän naapurin lapsen seurassa. Itse olen aina mukana ulkona kun meillä on 2 v. poika. No tää naapurin tyttö saa neuvoja ja rohkeutta kun voi leikkiä vanhemman kanssa ja ennen kaikkea kulla suomea.

No siinä tapauksessahan ongelma on SINUN ei lapsen...Mitä arvelit sillä voittavasi jos viet omat lapses toiseen puistoon?

No eikös se ole niin kun leikkii pienemmän kanssa joka ei osaa juuri mitään, ei edes pyöräillä.
Tää tyttö tulee jollain lasten moottoripyörällä pihaan ja meidän tyttö kulkee sen likan perässä no tietysti nää vanhemmat ja tää tyttö nauttivat kun joku kulkee perässä.
Sanoinkin tytölleni, että miksi sinun pitää hänen perässään kulkea anna hänen tulla sinun luoksesi. Niin kyllä sen jälkeen meidän tyttö tuli surulliseksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:02 vieras kirjoitti:
No eikös se ole niin kun leikkii pienemmän kanssa joka ei osaa juuri mitään, ei edes pyöräillä.
Niin menee itse takapakkia, ei mitään kehitystä parempaan, kuin leikkisi ikäisensä kanssa joka osaa puhua jne. Siis tää piti lisätä!

Tää tyttö tulee jollain lasten moottoripyörällä pihaan ja meidän tyttö kulkee sen likan perässä no tietysti nää vanhemmat ja tää tyttö nauttivat kun joku kulkee perässä.
Sanoinkin tytölleni, että miksi sinun pitää hänen perässään kulkea anna hänen tulla sinun luoksesi. Niin kyllä sen jälkeen meidän tyttö tuli surulliseksi.

Mä oon varmaan vaan tyhmä, mutta en tajua, mikä tässä on ongelma? Anna lasten leikkiä keskenään. Just viikolla oli kavereiden kanssa puhetta, että outoa, tää nykylasten vieralu"kulttuuri".. Äidit sopii keskenään, koska lapsille sopii leikkiä keskenään, silloin kun minä olin lapsi =) mentiin vaan pimpottaan toisen ovikelloa. Kaikki oli niin paljon helpompaa :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:02 vieras kirjoitti:

tytölläs ei ilmeisesti sit muita kavereita ole?Sinuna kyllä antaisin leikkiä tyttöjen keskenään,kuulostelet jos omasi alkaa kovasti kärsiä(mitä ilmeisesti ajattelet :headwall: ),niin sitten rajoitat leikkejä.
Taitaa olla paha asenneongelma sulla itelläsi noita ulkomaalaisia kohtaan,tarkistapa sitä ja mieti,mikä oikeesti tässä on se ongelma :flower: !!!

Kai se on parempi, että on kaveri kuin ei kaveria lainkaan. Miksi ihmeessä lapsesi ottaisi takapakkia sen takia, että leikkii 'vähemmän osaavan' kanssa. Tuolla ajatusmallilla et voisi antaa hänen leikkiä edes oman pienempäsi kanssa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:07 MeMyselfandIrene kirjoitti:
Mä oon varmaan vaan tyhmä, mutta en tajua, mikä tässä on ongelma? Anna lasten leikkiä keskenään. Just viikolla oli kavereiden kanssa puhetta, että outoa, tää nykylasten vieralu"kulttuuri".. Äidit sopii keskenään, koska lapsille sopii leikkiä keskenään, silloin kun minä olin lapsi =) mentiin vaan pimpottaan toisen ovikelloa. Kaikki oli niin paljon helpompaa :D

Kyllä minä sovin vielä 4 vuotiaalle treffit puistoon tai pihalle, mutta 5v ja siitä ylös päin sopivat lapset keskenään (tosin monesti toisen lapsen vanhemmat soittaa meille ja kysyy että olenko tietoinen et meijän 7v tuli heille :o )

Yhteistyössä