Siis miten imetys voi laihduttaa näin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Raskauskiloja tuli 11 joista 6 jäi sairaalaan. Nyt synnytyksestä on 1,5kk ja kiloja on lähtenyt yhteensä 13, eli olen jo pari kiloa alle lähtöpainon. Olen ihan normaalipainoinen (bmi n. 22)

Syön oikeasti todella paljon ja herkuttelenkin suklaalla joka päivä eli en todellakaan tietoisesti laihduta.Onko muilla imetys laihduttanut näin tehokkaasti?

hmm. epäilen että sulta lähti myös sairaalan jälkeisinä viikkoina raskauskiloja luonnollisista syistä. esim verimäärän vähentyminen... kohdun pienentyminen, yms.

Toi on just se vaihe, jossa painonlasku tyssää. Ei ole mitään pelkoa, että painosi jatkaa laskua samaa tahtia. Useimmille tulee sen sijaan pari kiloa takaisin. Tän hehkutuksen oon vaan kuullu niin monta kertaa, että hieman jo naurattaa.

Joskus lähtee, joskus ei!
Mulla lähti tytön syntymän jälkeen ihan huimasti, vaikka vain osittaisimetin (ei siis tullut tarpeeksi maitoa). Söin valtavia määriä ruokaa ja herkuttelinkin ihan mukavasti. Paino tippui neljässä kuukaudessa noin 6 kg alle lähtäpainon (siis ennen raskautta ollut paino), ja raskaus toi mulle kiloja 25! ;) Toki osa jäi synnärille, mutta riitti noita kotiinkin asti kannettavaksi. Liki jo huolestuin, mutta sitten onneksi laihtuminen loppui. Painoindeksi oli lopulta 18.
Tuplien nkanssa ei sitten enää käynytkään yhtä hyvin....painoa ei tippunut imetyksen aikana juuri nimeksikään, nyt toki oon hyvässä kuosissa!

Mulla tuli raskaudessa + 15 kiloa, suurin osa jäi tietty laitokselle. Nyt 7 kk imetystä ja painan 51 kiloa... lähtöpaino ennen raskautta tais olla joku 54 kiloa.

En oo varmaan koskaan ollut näin laiha, laiha kylläkin, mutta saishan sitä painoa vähän lisää tulla. Noh, ehkä kohta uudestaan taas paksuna..

Minulla lähti raskauskilot parissa viikossa.

Nyt 6kk jälkeen painoa on tippunut vielä 7kg. Itse tosin olen ylipainoinen, että saakin tippua.

Syön hyvin ja herkuttelenkin.

Kyseessä on toinen lapsi ja minua peloteltiin, ettei toisesta kilot lähde yhtä hyvin. Ennen esikoista painoin 12kg enemmän, kuin nyt. Esikoisen saatuani elämäntavat ovat muuttuneet huomattavasti parempaan suuntaan.

Kannattais syödäreilusti. Itse laihduin tosi paljon kuukauden aikana (n. 20 kg) synnytyksen jälkeen. Ilmeisesti samalla oli myrkyt lähtenyt liikkeelle, kun sappi ja maksa alkoivat vaivata :/. Lopulta jouduin leikkaukseen, sappi leikattiin pois. Yksi syy ongelmaan oli liin nopea laihtuminen.

Toi on just se vaihe, jossa painonlasku tyssää. Ei ole mitään pelkoa, että painosi jatkaa laskua samaa tahtia. Useimmille tulee sen sijaan pari kiloa takaisin. Tän hehkutuksen oon vaan kuullu niin monta kertaa, että hieman jo naurattaa.

Esikoisesta laihduin muutamassa kuukaudessa 8 kg alle lähtöpainon mutta silloin raskauskilojakin tuli vain 6... Niin hoikkaan kuntoon en kyllä enää haluaisi, maksimissaan muutama kilo sais enää lähteä.

bmi 22 on läski.
Osa siitä raskauspainostasi meni sairaalan viemäriin ja jätteenpolttolaitokselle (lapsivedet, istukka jne.) osa tuli kopassa kotiin.
Oletko miettinyt kuinka laihtuessa kropan rasvoihin varastoituneet ympäristömyrkyt vapautuva paitsi virtsaan myös siihen äidinmaitoon. Juotat siis lapsellesi ennen raskautta kroppaasi keräämiäsi myrkkyjä.

Toisinsanoen, kannattaisi jättää nuo laihdutukset tai ainakin niillä elvistely siihen aikaan kun et enää imetä.

Esikoisen syntymän jälkeen olin 11kg hoikempi kuin normaali lähtöpainoni, tosin se puntari pomppasi vauvavuoden aikana takaisin entisiin lukemiin, kun en ollenkáan imettänyt. Kuopuksen syntymän jälkeen lähti suusin piirtein saman verran pois kiloja ja imetin noin puoli vuotta osittain, yllätyksekseni painoni on noussut melkein useammalla kilolla. Olen siis lähes yhtä iso kuin esikoisen vauvavuotena, välillä ennen toista raskautta olin todella tiukassa kuosissa ja nyt näytän siis jojoilevan. Itselläni ei ainakaan imetyksen lopettaminen kiloja ole mihinkään vienyt, tuonut vaan:D

Mulla paino pysyi alhaalla ainakin 2 vuotta. Imetin 1,5 vuotta. Olin tosiaan pari kiloa alle normaalipainon, ja söin kuten ap. Joten kyllä vaan imetys laihdutti! Ap nauttii nyt vaan ja vetää pizzaa kaksi käsin. ;) Tosin mun tuli käytyä päivittäin vaunukävelyillä, tuli 1-5 km päivässä. Silläkin varmaan osuutensa asiaan. Silti. Sai syödä kuin hevonen ja silti paino meinasi laskea.

Kannattaa muuten tarkistaa, että saa esim. kalsiumia riittävästi. Mun piti jatkaa kalkin syöntiä imetysaikanakin, hampaat alkoi muuten reikiintyä.

bmi 22 on läski.
Osa siitä raskauspainostasi meni sairaalan viemäriin ja jätteenpolttolaitokselle (lapsivedet, istukka jne.) osa tuli kopassa kotiin.
Oletko miettinyt kuinka laihtuessa kropan rasvoihin varastoituneet ympäristömyrkyt vapautuva paitsi virtsaan myös siihen äidinmaitoon. Juotat siis lapsellesi ennen raskautta kroppaasi keräämiäsi myrkkyjä.

Toisinsanoen, kannattaisi jättää nuo laihdutukset tai ainakin niillä elvistely siihen aikaan kun et enää imetä.

No ei todellakaan bmi 22 ole läski. Haluan että minulla on lihaksiakin, joten siksi en halua paljoa laihempi olla. Ja kuten sanoin jo, en laihduta tietoisesti vaan syön niin paljon kuin pystyn! Uskon kuitenki että tämä "myrkkymaito" on huomattavasti terveellismpi vauvalle kuin korvike.

Mulla on raskausaikana tullu n. 7kg painoa ja kaikki on jääneet synnärille. Imettäessä olen ollut sitten jo kuin luuranko vaikka olen syönyt paljon, myös herkkuja. 6kk:n kohdalla olen pannut pillit pussiin jokaisella kerralla kun paino on ollut n. 45kg. Normaalisti painan n. 58kg, olen 163cm pitkä.

bmi 22 on läski.

Ootko vähän katkera vai mikä sulla on hätänä? Noh joka tapauksessa, itse olin imetyksen loputtua 5 kiloa kevyempi kuin ennen raskautta :)

Voi lähtispä mullaki, mutta ei. Edelleen n. 5kg ja 5kk synnytyksestä, imetän kokoajan. Tuntuu vaan että paino on kokoajan junnannut paikoillaan, nyt vasta on tullut pientä pudotusta. Joten kaikilla toi ei toimi, harmillista. :)

minä laihduin myös ekan imetyksen aikana tahtomattani aivan hirveästi, vaikka söin ja herkuttelin paljon. Olin 177cm ja 55 kg muutama kk synnytyksen jälkeen, näytin nälkiintyneelle, tukkakin alkoi tippua päästä. Mikä lie hormonihäiriö iski? Muiden imetysten aikana ei vastaavaa ole tapahtunut, vaan hiljoksiin imetyksen aikana olen palautunut lähtöpainoon.

Mulla alkoi paino pudota vasta n. puolen vuoden imetyksen jälkeen. Kaikki raskausaikoina tulleet kilot lähti synnytyksissä ja imetysten loputtua olin aina 7 - 8 kg kevyempi kuin ennen raskauksia. Olin alipainoinen, kun imetykset loppuivat, vaikka söin tosi paljon. En jaksanut mättää ruokaa niin paljon, etten olisi imetysaikoina laihtunut. Mutta kilot tulivat kyllä sitten imetysten loputtua vähitellen takaisin mun omaan normaalipainoon.

Kumpa vaan ittelläkin toimisi noin. Molemmilla kerroilla painon putoaminen loppunut tasan 2vk synnytyksen jälkeen. Siihen asti tippunut noin 1kg/pv, eli hiukan yli 10kg lähtenyt. Ei oo auttanu liikunta, ei ruokavalio, ei mikään... Kilot on ollu ja pysyny, eikä kroppa muutenkaan oo suostunut pahemmin kiinteytymään. :( Vasta, kun imetys on loppunut (noin vuoden jälkeen) on paino alkanut tippua vauhdilla. Ekasta yritin kaikkeni, jotta olisin saanut painon edes hieman siedettäväksi ja vanhat vaatteet päälle. Tokan kohdalla en jaksanut edes yrittää, kun tiesin, ettei mistään oo apuja.

Yhteistyössä