Siis miten hemmetissä tällaisiin "kysymyksiin" vastataan?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lasisilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lasisilmä

Aktiivinen jäsen
04.01.2005
4 619
0
36
.osaa arvioida omaa osaamistaan realistisesti
.tunnistaa omat ammatilliset vahvuutensa ja kehittämistarpeensa
.kykenee tilannearviointiin ja osaa toimia joustavasti muuttuvissa tilanteissa.
.ymmärtää jatkuvan arvioinnin merkityksen sekä oman työnsä että koko päivähoidon kehittämisessä
.ymmärtää kunnallisen päivähoidon laatustrategian merkityksen ja osaa toimia sen mukaisesti
.osaa antaa palautetta työyhteisössä
.osaa vastaanottaa ja pyytää palautetta esimieheltä, työtovereilta ja asiakkailta
.osaa hyödyntää palautetta oman toimintansa kehittämisessä
.osallistuu päivähoidon kehittämiseen työnsä asiantuntijana.
.kykenee itsenäiseen tiedon hakemiseen ja ammattitaidon kehittämiseen (esim. kirjallisuus, ammattilehdet, Internet)

Mulla lyö pää vaan niin totaalisen tyhjää, että ku pitäis omia esimerkkejä käyttäen tollasiin vastata, niin päätin sulkea koko pumaskan.

Musta noi on niin jumalattoman typerästi muotoiltujakin, että o päitees.

*ärinää vaan, sorry :ashamed: *

Anna esimerkkejä, mieti omalta kohdaltasi, ole rehellinen itsellesi. Aloita vaikka ranskalaisilla viivoilla. Kirjaa kaikki asiat, joita tulee mieleen kunkin kysymyksen kohdalla. Teet tänään muutaman kysymyksen ja huomenna lisää. Sitten kokoat ne kokonaisuudeksi puhtaaksi kirjoittamalla ja täydentämällä ajatuksia. Kyllä se siitä lähtee. Seuraavalla kerralla itsearviointi on jo paljon helpompaa.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Mitä noihin pitää vastata? Ihan vain "kyllä" tai "ei" vai odotetaanko jotenkin laajempia vastauksia.

Siinähän sanotaan, että esimerkein pitää vastata.

Jaa joo, niin olikin. Mä en kyllä vastais mitään, antaisin vain palautetta, että ei noi oo kysymyksiä nähneetkään. Tai no riippuu nyt tietysti, mitä tarkoitusta varten noihin pitää vastata, mutta mun mielestäni kyllä "kysymysten" kirjoittaja voi edes sen verran vaivaa nähdä, että kirjoittaa kysymyksensä kysymyksen muotoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Äkkiä vilastuna ihan samantyylistä kapulakieltä kun mun näyttösuunnitelman kriteerit... :snotty:

Joo-o, siittäpä siittä.
Ja hitto ku on niin hitaalla näin illasta, ettei millään taivu aivot enää vastaileen. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Ei muutakun maalaisjärki käyttöön ja pallo kerrallaan naputtamaan...
Näyttää liiankin tutulta siansaksalta!

Joo mää oon noita pampuloita jo naputellu vajaat 100 kpl.
Että taidan ihan suosiolla jättää nää viimeset huomiselle..tai ylihuomiselle... ;)

Itsekin olen moisen värkännyt aikoinani... 5 näyttöä oli. Aika iisejähän nuo... "Osaa antaa palautetta työyhteisössä" voi mennä jotenkin sillä tavalla, että "Huomioin kollegan myös positiivisen palautteen osalta. Muistan mainita, jos huomaan jonkun tulleen paremmaksi jossain tehtävässä. Osaan rakentavasti esittää kritiikkiä, jos siihen on oikea tarve. Osaan erotella henkilökohtaiset tunteeni sekä ammatilliset tunteeni palautetta antaessani."

Tai jotain vastaavaa liibalaabaa.

Alkuperäinen kirjoittaja asdfasdfas:
Anna esimerkkejä, mieti omalta kohdaltasi, ole rehellinen itsellesi. Aloita vaikka ranskalaisilla viivoilla. Kirjaa kaikki asiat, joita tulee mieleen kunkin kysymyksen kohdalla. Teet tänään muutaman kysymyksen ja huomenna lisää. Sitten kokoat ne kokonaisuudeksi puhtaaksi kirjoittamalla ja täydentämällä ajatuksia. Kyllä se siitä lähtee. Seuraavalla kerralla itsearviointi on jo paljon helpompaa.

Mulla on jo tää eka kriteerinivaska jo viittä vaille valmis. Enää puuttuu 6 kohtaa. Seuraavaksi odottaa jo tekijäänsä varhaiskasvatuksen tutkinnonosan arviointilomake :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja anne:
onko pph:n ammattitutkinto kyseessä?
:)

voi helposti noihin vastaa... :) viime vuonna noita väsäsin töitten ohella...

Juup juup.
Helppoohan se toisaalta onkin. Mutta kun mulla on vähän semmote ongelma että kun alan kirjottaan, niin "en saa sitä katkeemaan" :laugh:
Eli mun näyttösuunnitelmani on nyt jo 24 sivun mittainen. Siis pelkät vastaukset... :D
Työn ohella minäkin näitä väsään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja anne:
onko pph:n ammattitutkinto kyseessä?
:)

voi helposti noihin vastaa... :) viime vuonna noita väsäsin töitten ohella...

Juup juup.
Helppoohan se toisaalta onkin. Mutta kun mulla on vähän semmote ongelma että kun alan kirjottaan, niin "en saa sitä katkeemaan" :laugh:
Eli mun näyttösuunnitelmani on nyt jo 24 sivun mittainen. Siis pelkät vastaukset... :D
Työn ohella minäkin näitä väsään. :)

Onneksi tietokoneaikana on helppo karsia niistä vastauksista "ilmat pihalle". Onnea vaan koitokseen!

juu tiedän sama ittellä oli... :D alussa,lopussa vastaat tärkeimpiin ja sivumäärä supistuu :)

monesko näyttö? saatteko te näytönvastaanottaja koulutuksen myös sitten lopussa?

vinkkinä tallenna näyttösuunnitelmat niistä on apua myöhemmässä vaiheessa,samoin tehtävät :)

Joo heittelet jotain samanlaista tyhjänpäiväistä kuin on nuo kysymyksetkin. Ei muuten ole ihme, että kukaan ei näitä tutkintoja arvosta, kun tätä tasoa on laaditut kysymykset.... nim. itsekin tuon läpi käynyt

Missä ne kysymykset ovat? Kai tuossa oli jokin otsikko tai johdattelu asiaan, missä oli kysymyskin? Nyt en tuon perusteella ymmärrä, pitäisikö kommentoida yleisesti ottaen mitä kukin kohta tarkoittaa vai arvioida omaa osaamistaan.

Uusimmat

Yhteistyössä