Siis mitä kaikkea karpit ei syö?

• Viestiketjun aloittaja "kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti
"kiinnostunut"
Onko laittaa jotain linkkiä ta viitsiikö joku kertoa... tiedän että eivät syö: perunaa,vehnää (muitakaan viljoja?),riisiä,maissia,tavallista sokeria,mutta onko vielä muutakin? Mites hedelmät?

karppi
Itse en syö sokeria juuri missään muodossa (viljat, tärkkelykset, fruktoosi). Siihen sisältyy perunat, riisit, pasta, maissi yms. Vältän prosessoituja ruokia ja lisäaineita, en syö valmisruokia tai käytä valmismarinadeja. Hedelmiä en juurikaan syö, lähinnä omenaa ja sitruksia satunnaisesti, sekä meloneja ja mangoa tms silloin tällöin, mutta harvoin. Marjoja syön paljon. Syön siis mahdollisimman puhdasta ruokaa, kasviksia, lihaa, pähkinöitä, kalaa, rasvoja, satunnaisesti pieniä määriä viljoja tai leseitä jne.

"aloittaja"
Itse en syö sokeria juuri missään muodossa (viljat, tärkkelykset, fruktoosi). Siihen sisältyy perunat, riisit, pasta, maissi yms. Vältän prosessoituja ruokia ja lisäaineita, en syö valmisruokia tai käytä valmismarinadeja. Hedelmiä en juurikaan syö, lähinnä omenaa ja sitruksia satunnaisesti, sekä meloneja ja mangoa tms silloin tällöin, mutta harvoin. Marjoja syön paljon. Syön siis mahdollisimman puhdasta ruokaa, kasviksia, lihaa, pähkinöitä, kalaa, rasvoja, satunnaisesti pieniä määriä viljoja tai leseitä jne.
Kiitos! kuulostaa ihan järkevälle.Entäs porkkanat tai muut juurekset? niitä ei juurikaa noissa ruokaohjeissa mainittu.

[QUOTE="aloittaja";23063338]Joo,mä kattelin niitä ruoka-ohjeita,mutten löytänyt mitään listaa "kielletyistä" aineista,tai muutenkaan ohjetta päivän ruokalistan koostamiseen.[/QUOTE]

Karppaus.info sivuilta löytyy karppauksen abc, jossa mm. ateria matriisi ja muutakin tietoa

karppi
[QUOTE="aloittaja";23063371]Kiitos! kuulostaa ihan järkevälle.Entäs porkkanat tai muut juurekset? niitä ei juurikaa noissa ruokaohjeissa mainittu.[/QUOTE]

Juureksia syön paljon, lanttua, porkkanaa, punajuurtakin. Vähän hiilareiden sietokyvyn mukaan karpit noita syö, itse esim syön porkkanat useimmin raakana matalamman GIn takia. Mutta en karta kypsennettyjäkään. :)

karppaaja
Mä en syö hedelmiä ollenkaan. Viljoista satunnaisesti riisi käy. Perunaa syön kohtuudella. Kermaa ja voita menee paljon. Mahdollisimman luonnollista ruokaa. Paljon vihanneksia. Proteiini tulee lihasta, kalasta ja kananmunista. Tummaa suklaata menee myös.

Yhteistyössä