siis mitä ihmettä tuo mies oikein miettii? sanoo ettei tahdo lisää lapsia ja kumminkin samalla lykkii innoissaan paljaal

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
takana liki 15v yhteiselämää. yli 10v avioliitto ja kolme lasta. itseasiassa kolmas lapsi sai alkunsa samalla lailla eikä tuota miestä kyllä ole haitannut asia tippaakaan. lapsi on miehelle aivan yhtä rakas kuin isommatkin. miehen kanssa on asiasta keskusteltu jo yli 12v sitten ekan kerran. ettei abortti ole vaihtoehto jos tulisi yllättäen raskaaksi. mies puhui yhteen väliin jo vasectomiasta mutta ei koskaan vaivautunut varaamaan aikaa vaikka siitä moneen kertaan sanoinkin hänelle. ja mies tietää erittäin hyvin ettei ehkäisyä ole jos ei itse käytä kumia.

"vieras"
ainoa vain kun kierukkaa ja pillereitä ei voi käyttää ja kierukkaan ei kumpikaan meistä edes luottaisi. joten ehkäisyksi jäisi joko kumi tai se lopullinen muoto. molemmista on puhuttu miehen kanssa ja päätös asiasta on miehen koska mies on meistä se joka lasta vähemmän haluaa ja mies on itsekin sitä mieltä että päätös ja asiasta huolehtiminen on miehen tehtävä tässä kohtaa.

meillä oli kans vähän tuon tapainen tilanne. yksi yhteinen lapsi oli ja mies ei halunnut toista. tai ainakin sanoi niin, että ei nyt,ehkä joskus, kattellaan.

ja hupsista vaan. nyt on kuopuskin jo 3v.

eli ehkä sun mies alitajuntaisesti haluaakin lasta ?

"Vieras"
Mä vähän ihmettelen ettekö te kommunikoi edes noin tärkeästä asiasta.

Mulla on ollut kausia kun ei sopivaa ehkäisyä ole löytynyt ja silloin miehelle on jäänyt kuminkäyttö mistä se ei tykkää. Jos mä olen itse ollut varma etten halua lapsia lisää en ole antanut paljaalteen. Jos vauva on ollut mulle ok, olen pakottanut miehen juttelemaan ja miettimään asian kohdaltaan niin että seksi palkaaltaan onnistuu jos mieskin on valmis vauvaan ja osallistumaan kaikkeen siihen liittyvään. En halua joutua tilanteeseen missä toinen voi sanoa että hän ei koko lasta halunnutkaan.

"vieras"
Ei se aina ole niin yksoikoista haluaako vai ei, itsellänikin jo vuosia vauvakuume,mutta sitten taas järjellisiä seikkoja jotka sanoo eiei, välillä jonkin sortin ehkäisyä, välillä ei, viime aikoina pitkään ei, mut ei vaan oo napannut + 1 km. Biologinen kello tikittää jo hurjaa vauhtia. Biologinen vanhemmuuden halu voi olla niin voimakas että peittää järjen äänen. Ja meilläkään nuo järkisyyt on jotain ihan muuta, kuin sellaiset ettei osattais/pystyttäis/haluttais huolehtia uudesta lapsesta, talous hyvässä kunnossa, elämässä vaan on muita hyvin hankalia ja aikaavieviä asioita.

Mun mielestä kuulostaa siltä ettei se halua mitään lapsentekostressiä, mutta salaa on kuitenkin sitä mieltä että ei haittaa vaikka raskaus tulisikin :)

Meillä mies oli "tosi varma" siitä että ei enempää lapsia, silti teki (no kerran, mutta siis tarkka mies joka ei todellakaan tee tuollaista vahingossa) noin kuten ap:n mies. Ja no, nythän meillä on sitten kolmas tulossa eikä miestä tunnu häiritsevän tai stressaavan yhtään, päinvastoin :D Tuntuu että ottaa koko homman jopa iisimmin kuin kaksi aiempaa raskautta.

järki käteen
[QUOTE="vieras";26171835päätös asiasta on miehen koska mies on meistä se joka lasta vähemmän haluaa ja mies on itsekin sitä mieltä että päätös ja asiasta huolehtiminen on miehen tehtävä tässä kohtaa.[/QUOTE]

Tämä on outoa ja lapsellista logiikkaa. Kannattaisikohan sinun olla nyt ainakin aikuinen ja ottaa ne kumit käyttöön, kun mies ei siihen pysty.

En minä ainakaan suostuisi olemaan ehkäisyttä tuollaisessa tilanteessa, vaikka kuinka haluaisin lasta. Kun ei se ihan niinkään mene, että se joka ei halua lasta, niin ehkäisee. Ja sanomattakin selvää lienee, että miehesi toiminta ei ole millään tavalla järkevää. Mutta juuri sen vuoksi ole sinä se vastuullinen aikuinen.

Ihan ihmeellisiä miehiä ja naisia ja parisuhteita täällä, huh.

Yhteistyössä