Siitä on jotain reilut 6 vuotta kun mä kirjoittelin vastaavalla tavalla erohaaveistani. Meni vielä pari vuotta että sain itseni revittyä siitä sairaasta suhteesta.
Erosta meni vielä neljä vuotta etten herää paniikissa pieneen rapinaankin, luullen että mies tulee tappamaan perheeni.
Se ei ole parisuhde vaan väkivaltainen hyväksikäyttösuhde. Sen takia siitä on vaikeampi irrottautua kun ei voi vain erota vaan nimen omaan pitää repiä itsensä kokonaan irti.
Enpä olisi itse osannut sanoa paremmin.
[QUOTE="aapee";22768672]Hän suivaantui siitä vastaten, ettei se todellakaan ole minun asiani, vaan hän sopii lastenvalvojan kanssa mitä haluaa.Hän myös painotti pitävänsä huolen siitä, etten koskaan ole ilman kaikkia lapsia, jotten pääsisi tekemään mitä huvittaa ilman kyttäämistä. [/QUOTE]
Näinhän ne usein uhoaa, vaan harvempi saa aikaiseksi. Itse alistuin eronkin jälkeen miehen pompotettavaksi lasten tapaamisessa koska en missään nimessä halunnut hänelle oikeuksia saada lapsia luokseen säännöllisesti. Se osoittautui lopulta ihan onnenpotkuksi. Mies ei enää edes saa tavata lapsia ilman valvontaa, mutta ei ole kyllä halunnutkaan. En tiedä missä on, mitä tekee, onko elossakaan.
[QUOTE="aapee";22768672]Miksi sitten siedän tällaista ja olen sietänyt. Edelleen tunnistan syyllistymisen itsestäni ja sen, että haaveilen siitä perhehaaveesta, mikä meillä piti olla. [/QUOTE]
Se haave on vain ja ainoastaan siellä sun korvien välissä. Sä rakastuit valheeseen, sitä miestä johon sä rakastuit ei ole edes olemassa.
[QUOTE="aapee";22768672]Monet tässä ketjussa ihmettelevät, miksi suostun kynnysmatoksi ja sääliäkö täällä vain kaipaan taikka kruunun kirkastusta. Apua, neuvoja, vinkkejä tai ainakin jotakin "muun maailman" responssia kaipaan, koska nimenomaan haluan tästä kuviosta irti. [/QUOTE]
No, mä tiedän että jokin ihme saa fiksunkin naisen menettämään järkensä..mutta sieltä suosta sua ei voi nostaa kukaan muu kuin sä itse.
Minäkin sairastuin jollain tapaa miehen myötä ja kuvittelin että on ihan normaalia elää noin, enkä ansaitsisi parempaa. Vasta kun lapsi pyysi että lähdetään, niin me lähdimme. Siis samantien, siltä istumalta. Se oli järkyttävä herätys mulle, joka olin uskotellut itselleni että lasten parhaaksi mä sitä paskaa katselen ja kestän.
Sieltä turvakodistakaan et varmaan kummemmin apua saanut, koska et ilmeisestikään ollut valmis sitä vastaanottamaan? Itse sain turvakodista todellisen tuen ja avun, kun muutimme sinne lasteni kanssa kesken kevättalven yötä..ei meilläkään turvaverkkoa ollut, mutta niiden kahden viikon aikana turvakodissa mä rakensin meidän elämälle ihan uuden pohjan. Ei oikeasti ollut vaikeaa saada uutta asuntoa ja työtä toisaalta, kun sitä tarpeeksi halusi.
Menetin koko omaisuuteni, siis aivan kaiken, mutta se oli todella sen arvoista.
Nyt on kaikki hyvin, erosta on neljä ja puoli vuotta ja viimeisen puolen vuoden aikana olen lakannut odottamasta jonkinnäköistä kostoa ja uskallan jo olla yksin kotona, enkä vilkuile olkani yli julkisilla paikoilla. Olen naimisissa ns. normaalin miehen kanssa ja meillä on yhteinen vauva, olemme turvassa ja hyvä olla.
Mä todella toivon sulle parempaa. Ja ennenkaikkea sun lapsille parempaa. Sillä se mies jossain vaiheessa kääntää katseensa sun lapsiin ja tekee heille kuten sulle, käyttää ovimattonaan, kasvattaa omaa sairastunutta egoaan heidän mielenterveytensä kustannuksella.
Toivottavasti saamme jonain päivänä lukea täältä sun menestystarinaasi, kun olet mukana tukemassa jotakuta joka on herännyt keskeltä vastaavaa painajaista.