Siis mitä tähän nyt vois enää sanoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Muuta kun että selitys se on kai huonompikin selitys...

Teille on varmaan tuttu ilmiö... nyt tässä tapauksessa jälleen kerran mies, joka tekee iltapalavoileipänsä ns. jääkaapissa seisten - siis ovi auki seisotaan jääkaapin edessä, levitetään kädessäolevalle leipäviipaleelle levite, ladotaan juusto, makkarat jne, ja kruunataan leipä salaatinlehdellä, kurkulla, tomaatilla ja / tai paprikalla... mitä nyt sattuukaan olemaan valmiina otettavaksi kulhoissa jääkaapissa lasten iltapalan jäljiltä.

Kas, siinä kun noin tekee, niin on sit ylen kätevää laittaa se rasvalaatikon kansi kiinni ja työntää jääkaappiin sinne takaosaan vielä.
Sitten se, joka katsoo kaappiin ja koittaa miettiä puutelistaa näkee suljetun rasvarasian jääkaapin takaosassa ja päättelee, että siinä on se avaamaton rasia - rasvaa ei tarvitse siis ostaa vielä. Tämä on siis 1. osa... joka tapahtui eilen illalla.

Vaan kun tänään sit tulee iltapalanlaiton aika, ja otetaan se rasia sieltä jääkaapista niin ylläri-pylläri... Se onkin tyhjä!
Sitten tietysti mennään miehelle kinaamaan, että miks ihmeessä varten tyhjä rasia pitää jättää sinne jääkaappiin?!
Lapset sitä eivät ole tehneet, koska lapset - vähintäänkin yhtä ärsyttävästi kylläkin, ottavat voileipävermeet jääkaapista työtasolle... mutta jättävät ne sitten siihen lojumaan, jos ei heitä erikseen muistuta korjaamaan niitä pois.
Ja lapsikin ymmärtää olla laittamatta tyhjää rasiaa jääkaappiin - ainakin lähes aina.

No, selityshän se on tähänkin, tottakai: "Kuule, jos mie oisin tehnyt niitä leipiä työtasolla eilen, niin sit oltais mäkätetty siitä että taas on työtaso täynnä murusia..."
Auts, sinänsä joo ihan totta... kun lapsikin ymmärtää... tai ainakin melkein aina ymmärtää pyyhkiä tason pöydänkorjuun yhteydessä - ainakin jos näkee että se on juuri äsken taidettu pyyhkiä :whistle:

tutulta kuulostaa..ja muutenkin mä olen se joka kuljen ympäri kämppää katsomassa mitä on muilta jäänyt kesken eli pöydille tyhjät astiat, murusia siellä täällä, vaatteita hujan hajan, valot päällä ja verhot kii keskellä kirkasta päivää ja juu, jääkaapin ovi sepposen selällään kun tosiaan mies siinä edessä laittaa voileipää... :D

vähän samaa vikaa kun meillä muinoin..töihin lähtiessä sanoo vapaapäiväläiselle että viititkö vähän kattoo pyykkivuorta päivän aikana...nyt parinkymmenen vuoden(molemminpuolisen) koulutuksen tuloksena olin tänään jopa kone pyörähdellytkin pyykkiensä kanssa :hug:

Niuhottajia - hankkikaa elämä!! Miten kukaan voi ja jaksaakaan kirjoitella tänne leivänmuruista ja tyhjistä leviterasioista. Ei kauheasti näemmä elämässä tapahdu!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja nuu:
Niuhottajia - hankkikaa elämä!! Miten kukaan voi ja jaksaakaan kirjoitella tänne leivänmuruista ja tyhjistä leviterasioista. Ei kauheasti näemmä elämässä tapahdu!!!

:p
Ei, on meillä kohtuu tylsän tappava, tasainen elämä. Leivänmurut ovat ainoa kompastuskivemme tiellämme onneen.

:flower: :hug: mut usko pois, sie selviit siitä :D

Tuttu ilmiö tuo tyhjien rasioiden/ purkkien/ pakettien jättäminen kaappeihin. Mutta mieheni ei jääkaapin ovi auki lado tavaraa leivän päälle. Hän on ehkä astetta miestäsi pahempi: käytettyään jonkin tuotteen loppuun hän usein laittaa tämän rasian/ purkin/ paketin TAKAISIN sinne oikealle paikalleen.

Muruset vielä kestän jotenkuten, koska oman leipänkin tekemisessä niitä tulee.
Mutta se, että tiskipöytää käytetään biojäteastina, hivelee ärtymiskynnykseni rajaa vaarallisesti. |O
(onhan se hyvä, että hedelmät maistuvat.. mutta...)

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Tuttu ilmiö tuo tyhjien rasioiden/ purkkien/ pakettien jättäminen kaappeihin. Mutta mieheni ei jääkaapin ovi auki lado tavaraa leivän päälle. Hän on ehkä astetta miestäsi pahempi: käytettyään jonkin tuotteen loppuun hän usein laittaa tämän rasian/ purkin/ paketin TAKAISIN sinne oikealle paikalleen.

Mun mies tekee just samoin! Raivostuttavaa.

Mä kyllä tiedän jotain niin raivostuttavaa ettei se jääkaapin ovi kauaa auki ole.. :whistle: Eikä se myöskään anna unohtaa kaapin ovea auki. Ja jos olisin tämän tiennyt jääkaappia ostaessa niin ehkä en olisi tätä ostanut. Siinä on äänimerkki! Kun ovi ollut tietyn aikaa auki rupee piipittämään..sietämätöntä. Ei saa kauppakassejakaan purettua kaappiin muuta kuin sulkemalla ja avaamalla taas uudestaan, jottei siis tarvitse koko ajan piippailua kuunnella. :o

Ne miehet :) Kerran testasin, jotta kuinka kauan on ukon uikkarit kuivumassa narulla, ennenkuin älyää itse ottaa ne pois (ei ole siis ainut urheiluun liittyvä juttu, joita meillä kuivatellaan kylppärissä ja olen sanonut, että itse saa huoltaa niitä, kun en aina tiedä mihin päin vermeet ovat seuraavaksi menossa). Kuukauden kattelin niitä narulla ja vein vihdoin itse ne kaappiin.

Alkuperäinen kirjoittaja nuu:

Eiköhän tuolla perheessä tapahdu ihan riittävästi mutta tämä nyt yksi aihe ja ärsytys.
Minua ärsyttää kaksi avattua maitotölkkiä jääkaapissa ja toisessa tippa. Samoin jäätelöpakattei pakastimessa tyhjänä.

nuu: joillain on pienet elämänkuviot- näitäkin oravanpyörässä kulkevia pienesti ajattelevia ihmisiä tarvitaan (paljon), eihän siitä tulis helppoa jos kaikki haluaisivat tähdätä kovin korkealle- muuta kuin liikaa kilpailua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Mä kyllä tiedän jotain niin raivostuttavaa ettei se jääkaapin ovi kauaa auki ole.. :whistle: Eikä se myöskään anna unohtaa kaapin ovea auki. Ja jos olisin tämän tiennyt jääkaappia ostaessa niin ehkä en olisi tätä ostanut. Siinä on äänimerkki! Kun ovi ollut tietyn aikaa auki rupee piipittämään..sietämätöntä. Ei saa kauppakassejakaan purettua kaappiin muuta kuin sulkemalla ja avaamalla taas uudestaan, jottei siis tarvitse koko ajan piippailua kuunnella. :o

Meillä saa sen piippauksen kyllä kuitattua ovessa olevasta namikasta. Riippuu tietty merkistä/mallista...

Yhteistyössä