Siis mitä sitten vaikka hakee toiselle alalle kouluun kuin mistä just valmistuu?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kun joku täällä ihmetteli eilen sitä, että mähän olen ravintola-alalla ja nyt olen hakemassa hoitoalalle kouluun.

Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Ei se, että haen hoitoalalle kouluun tarkoota sitä, että en enää pidä keittiöhommista ja etten tekisi niitä enää ikinä. Mulla ei ole mitään tietoa saanko töitä osa-aikaisen työni lisäksi joten parempi hakia kouluun kuin työttömäksi jäädä. Ja totta kai haen ensisijaisesti sinne mikä kiinnostaa.

Joo tämä on turhis. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta on ihan mahtavaa jos on osaamista ja koulutus monelta alalta :D

Me ollaan meidän koulusta käyty yhdessä hoitokodissa ja siellä sen paikan johtaja sanoi, että meille hyvä lisä suurtalouskokin ammatin lisäksi olisi lähihoitaja. Heillä ei ainakaan työntekijät tee vain yhtä hommaa eli yksi olisi kokkina vaan kaikki tekevät kaikkea.

Jaa'a.

Mä olen lukenut itseni medoa-assistentiksi ja haaveilen että jahka tuonuorempi kasvaa lähden lukemaan jotakin tosimatemaattis painotteista, vielä auki että mitä tarkalleen =) Sitä ennen kahlaan lukion pitkän matikan läpi.

Mutta siis, periaatteessahan yhteiskunta olettaa että sitä menis johonkin töihin sen jälkeen kun on valmistunut koska kouluttaminen ei ole ilmasta ja jotakin vastinetta rahoilleen valtiokin haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En tiiä. Mullekin sanottiin, kun hain hoitoalalle, että sullahan on jo tutkinto. Joo, niin on. Ja kun valmistun, niin niitä on kaksi... :)

Niin miksi ei voisi olla usiampi kuin yksi tutkinto. :D Mä hain ylioppilaspohjaiseen lähihoitajakoulutukseen eli se kestäisi kaksi vuotta.Ei mahdottoman pitkä aika kuitenkaan loppujen lopuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Jaa'a.

Mä olen lukenut itseni medoa-assistentiksi ja haaveilen että jahka tuonuorempi kasvaa lähden lukemaan jotakin tosimatemaattis painotteista, vielä auki että mitä tarkalleen =) Sitä ennen kahlaan lukion pitkän matikan läpi.

Mutta siis, periaatteessahan yhteiskunta olettaa että sitä menis johonkin töihin sen jälkeen kun on valmistunut koska kouluttaminen ei ole ilmasta ja jotakin vastinetta rahoilleen valtiokin haluaisi.

Täällä on ainakin niin huono työllisyystilanne, että en halunnut ottaa sitä riskiä, että olen syksyllä työtön. Mielummin opiskelen. Osa-aikaista työtä olen tehnyt tammikuusta -06 lähtien, että kyllä mä edes vähän veroja maksan. :D

Yhteistyössä