siis mitä mitä mitä.....puuroa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jehan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no annoin eilen ja tänään kaurapuuroa + sosetta... joo...
mut mitä ihmiset sit höpöttää et ekana jotai "miedompaa" ko kaura?!?!

ja kuka nää kaikki ihme "säännöt" on keksint... :p

Saa antaa, eikös viljat voi aloittaa 5 kk iässä - ja nimenomaan kaurapuurolla mun käskettiin aloittaa aikoinaan, ihan tavallisella kaurapuurolla. Kuopuksen kohdalla olin kuitenkin kapinallinen, ja aloitin riisihiutalepuurolla 6½ kk iässä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alla 6 kk ikäiselle ei saa antaa gluteiinia sisältäviä viljoja, jotka ovat ohra, ruis, kaura ja vehnä.

niin mullekin neuvolassa sanottiin. Eli aloitettiin puuron maistelu riisihiutalepuuroilla n. 5 kk iässä, ja sitten puolen vuoden iässä muilla viljoilla. Ja tuolloin aloitettiin kaurapuurolla, ja neuvolan täti sanoi että jos kaura sopii vauvalle niin sitten varmasti muukin vilja, joten niitä ei tarvitse erikseen testailla. Ja hyvin uponnu kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja hertta09:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Ite oon syöttäny noita muksun jauhepuuroja joissa ikä 5-6kk

ajaakohan samaa asiaa kuin normi kaurapuuro? elovena.

Kyllä ajaa,kunhan hienonnat puuron niin ettei siinä ole isoja möykkyjä. Niissä puuropakkauksissakin lukee alkaen 5-6kk ja ne ikärajat määrittää EU joten voit antaa 5kk ikäiselle kaurapuuroa.

Kaurapuuroa meillekin neuvolassa suositeltiin tuosta 5kk eteenpäin, ja sitä annettiin. Ostettiin tosin näitä ensipuurojauheita, normaali kaurapuuro olis varmaan ajanut saman asian.

argh!!! :o ...myö syödää nyt tätä kauraa jos näyttää masulle sattuvan.... ei olis pitäny kysyy, meen vaa enemmä sekasi ja mietin turhaan :) tottakai jokaisella on oma näkemys ja kokemus.. kokeillaan myö nyt näin....

mut kiits ko vastailitte :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja hertta09:
argh!!! :o ...myö syödää nyt tätä kauraa jos näyttää masulle sattuvan.... ei olis pitäny kysyy, meen vaa enemmä sekasi ja mietin turhaan :) tottakai jokaisella on oma näkemys ja kokemus.. kokeillaan myö nyt näin....

mut kiits ko vastailitte :flower:

Jos se sopii niin syökää ihmeessä, voihan siihen sekottaa vaikka hedelmä/marjasosetta sekaan

Yhteistyössä