Siis mitä??? Mies pahoipiteli ja nostaa syytteen MUA vastaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenvoiolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitenvoiolla

Vieras
Viikonloppuna mies (nyt entinen) kävi kimppuuni humalassa, jälki siitä aikamoista. Eilen tein asiasta rikosilmoituksen. Nyt mies tänään käynyt kuulustelussa ja aikoo nostaa syytteen mua vastaan koska hänellä on naarmuja naamassa jotka tulivat siitä kun itseäni yritin puolustaa. Siis miten tää voi mennä näin?? Saanko mä nyt rikosrekisteriin merkinnän vaan sen takia että itteäni puolustin? En voi ymmärtää, osaako kukaan kertoa mulle miten nää asiat menee..

voi olla, että saat lievästä pahoinpitelystä. Toivottavasti joku voi todistaa miten riita on alkanut ja sen, että olet vain puolustautunut. Muuten voi olla, että molemmille tulee merkintä.

Aina saa syytellä ja tehdä ilmoja mutta on eriasia nostetaanko siitä syytettä. Jos sulla on esim. Valkokuvatodisteita pahoinpitelystä niin älä ole huolissasi. En kyllä oikein keksi millä nimikkeellä naarmuista voisi syyttää (ellei kyse nyt ole jostakin tekokynsillä tuhotuista kasvoista.

Yrittää selvästi,että vedät jutun pois.Pelottelee ja näyttää siinä onnistuneen.
Et sinä tuosta mitään saa,tuskin edes syyttäjä nosstaisi mitään juttua,kun siellä on jo sinun nostama juttusi pahoinpitelystä.

Kukaan ei nähnyt tätä. Olin nukkumassa ja heräsin siihen kun mies kuristaa mua ja huutaa että se tappaa mut. En saanut henkeä enkä huudettua apua, niin tottakai mä yritin kaikin keinoin saada sen pois. Tuntuu pahalta jos mulle tästä tulee jotain, kun mä en mitään ole tehnyt. Eikös työnantajat ja muut näe tollaset jutut. Kolme vuotta oli seurustelua takana, eikä mitään väkivaltaa koskaan ole ollut, en ymmärrä miten ihminen voi alkoholista noin pimahtaa..

Rikosrekisteriä et saa vaikka jonkun lievän tuomion eksä onnistuisikin sinulle hommaamaan - mitä kyllä vakaasti epäilen, sillä hätävarjelun liioittelu ei sinun tapauksessasi täyty. Itseään saa puolustaa.

Eli se on syyttäjä joka sitten päättää nostaako siitä miehen ilmoituksesta mitään mua vastaan? Toivottavati ei.

Ja kyllä olen käynyt kuvauttamassa kaikki vammat, että todistuaineistoa kyllä minun puoleltani on.

No tuossa tapauksessa on käsittääkseni helppo todentaa että naarmut kasvoissa on syntyneet itsepuolustuksesta kuristamistilanteessa. Tuliko niitä naarmuja omasta arviostasi niin paljon tai vakavia vammoja että lievän pahoinpitelyn tunnusmerkit täyttyy?

Kuten joku ylempänä sanoi, mies yrittää nyt pelottelemalla saada sua luovuttamaan.

Eikös työnantajat ja muut näe tollaset jutut. Kolme vuotta oli seurustelua takana, eikä mitään väkivaltaa koskaan ole ollut, en ymmärrä miten ihminen voi alkoholista noin pimahtaa..

Ole huoleti, työnantajalle (nykyiselle tai tulevalle) ei rikosrekisterit kuulu, ellet hae armeijaan, poliisiin tai tehtäviin, jotka vaativat turvallisuusselvityksen Turvallisuusselvitys – Wikipedia

Lasten ja nuorten kanssa työskentelyyn tarvitaan rikostaustaote, jossa siinäkään ei tuomio lievästä pahoinpitelystä näy
Oikeusrekisterikeskus - Rikostaustaote

Tulee sellainen fiilis muutenkin, että äijä yrittää pelotella ja turvata omaa selustaansa.

No tuossa tapauksessa on käsittääkseni helppo todentaa että naarmut kasvoissa on syntyneet itsepuolustuksesta kuristamistilanteessa. Tuliko niitä naarmuja omasta arviostasi niin paljon tai vakavia vammoja että lievän pahoinpitelyn tunnusmerkit täyttyy?

Kuten joku ylempänä sanoi, mies yrittää nyt pelottelemalla saada sua luovuttamaan.

Näin miehen eilen kun haki tavaransa pois, naamassa oli noin 5 pinnallista pitkää naarmua, iho siis ei ollut mennyt rikki. Mielestäni kyllä hyvin vähäiset vammat hänellä..

Täytyypä tässä rauhottua ja katsoa miten asiat menevät. Näissäkin jutuissa taitaa mennä aina oma aikansa ennen kuin tulee mitään tietoa.

Älä huoli. Syytteen nostaa vain syyttäjä, tutkintapyynnön poliisille mies voi toki tehdä, mutta eiköhän mitä suurimmalla todennäköisyydellä todeta, että olet puolustanut itseäsi eikä näin aihetta nostaa syytettä sinua vastaan. Miehellä tosiaankin tuntuisi olevan vain pelko perseessä, ja koettaa nyt saada sinut luopumaan jutusta.

Älä pelkää, jos sinulla on vammat kuvattuna sekä lääkärintodistus, ja miehelläsi vain pari pintanaarmua, niin mitä luulet, kumpaa poliisi ja syyttäjä uskovat, sinua vai miestä? Sitäpaitsi, jos nyt käy niin, että sinut tuomitaan lievästä pahoinpitelystä, niin ekakertalaisena (oletan) saat vain muutaman päiväsakon, jotka eivät rikosrekisterissä näy.

Joten huoli pois, kyllä maailma miehellekin vielä opettaa käytöstapoja <3

Jos mies nosti jutun ja jälki oikeasti löytyy niin tuomion saat. Vai löydätkö tuonne makkariin jonkun todistajan?

Veikkaan, että miehelle pahoinpitely ja ap:lle pahoinpitely tai lievä pahoinpitely. En usko, että kummankaan kohdalla menee hätävarjelu läpi jos molemmat syyttää toisiaan

Jos mies nosti jutun ja jälki oikeasti löytyy niin tuomion saat. Vai löydätkö tuonne makkariin jonkun todistajan?

Veikkaan, että miehelle pahoinpitely ja ap:lle pahoinpitely tai lievä pahoinpitely. En usko, että kummankaan kohdalla menee hätävarjelu läpi jos molemmat syyttää toisiaan

Olen kyllä menettänyt jo uskoni suomalaiseen oikeuslaitokseen, mutta toivoisin silti, että naamassa pari naarmua, joista ei edes verta ole tullut eivät ole vielä pahoinpitely, varsinkin kun siihen on "vastattu" kuristamalla (eli siis todennäköisemmin ensin kuristettu ja sitten raavittu). Vähän eri kaliberin asioita.

Höpöhöpö. Jos toisella on selkeät pahoinpitelyn jäljet + kuvat ja lääkärintodistus asiasta, ja on itse tehnyt ilmoituksen poliisille, ja toinen vasta kuulusteluun jouduttuaan päättää tehdä ilmoituksen viidestä pintanaarmusta kasvoilla, niin ei TODELLAKAAN olla samalla viivalla.

Olen kyllä menettänyt jo uskoni suomalaiseen oikeuslaitokseen, mutta toivoisin silti, että naamassa pari naarmua, joista ei edes verta ole tullut eivät ole vielä pahoinpitely, varsinkin kun siihen on "vastattu" kuristamalla (eli siis todennäköisemmin ensin kuristettu ja sitten raavittu). Vähän eri kaliberin asioita.

Vaikka ei olisi niitä naarmuja niin tuomiot tulee molemmille. Lievästä pahoinpitelystä saa oikeudesta keskimäärin 90 euroa sakkoa ja pahoinpitelystä jonkin verran enemmän.

Joka tapauksessa tuomioissa merkittävää on ainoastaan se, että ne on kooltaan sen kokoisia että ei maksa vaivaa valittaa asiasta hoviin. Valittamisen vaiva ja kustannukset ylittävät suurimman mahdollisen hyödyn.

Tietääkö kukaan koskaan tapahtuneen sellaista, että olisi tuomittu vain toinen jos molemmat nostaa juttua?

niin...

Eli aika vahvasti veikkaan, että tuomio on tulossa.

Yhteistyössä