siis mitä jos tehyn jäsenent irtisanoutuvat niin pitää myöhemmin päästä takas samaan työpaikkaan????

perämaan emäntä

Aktiivinen jäsen
28.05.2007
4 430
0
36
johan on markkinat
Häggblomin mukaan tehyläisten kesken vallitsee hyvin vahva kaveria ei jätetä -henki. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että tulevaan tehyläisten sopimukseen vaaditaan kohta, jonka mukaan kaikki irtisanoutuneet pääsevät takaisin entisiin työpaikkoihinsa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710166721814_uu.shtml

jos irtisanoudut niin työpaikkahan ei enää ole sun, voi vitja mitä pellejä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Mä en usko, et KAIKKI pääsevät takasin entisii työpaikkoihin ja myöskään en usko, et tää "kaveria ei jätetä" periaate toimis...

Esim. Tays on jo varoittanut ettei takaa puolille eroavista työpaikkaa. Miksi pitäisikään taata? Eihän muutkaan töistään eroavat saa samaa paikkaa niin halutessaan takaisin. Kerta joukkoeroaminen on laillista ja moraalisesti oikein, on työnantajilla ihan sama oikeus olla ottamatta töihin ketään ketä sinne ei eroamisen jälkeen haluta.

Mistä saadaan hoitajia niiden entisten tilalle jos nytkään ei ole tulijoita??? Irtisanoutumiset ovat tietenkin keskitetty sellaisiin paikkoihin joissa nyt jo on pulaa kokeneista hoitajista. Monissa sairaaloissa oli pulaa sijaisista jo kesällä. Miten kävisi Taysin jo 2000 hoitajaa yhtäkkiä lähtee ja työnantaja sanoo että emme ota?

Edut eivät varmaankaan samoina säily, siihen enempää kantaa ottamatta

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitotyön ammattilainen:
Mistä saadaan hoitajia niiden entisten tilalle jos nytkään ei ole tulijoita??? Irtisanoutumiset ovat tietenkin keskitetty sellaisiin paikkoihin joissa nyt jo on pulaa kokeneista hoitajista. Monissa sairaaloissa oli pulaa sijaisista jo kesällä. Miten kävisi Taysin jo 2000 hoitajaa yhtäkkiä lähtee ja työnantaja sanoo että emme ota?

Edut eivät varmaankaan samoina säily, siihen enempää kantaa ottamatta

Sitä kannattaa kysyä taysista, minä en ole noin sanonut vaan he. Ovathan ne puhuneet sitäkin, että toisivat Suomeen ulkomailta hoitajia.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitotyön ammattilainen:
Mistä saadaan hoitajia niiden entisten tilalle jos nytkään ei ole tulijoita???

jokaisessa sairaalassa on sijaisia jotka riemusta kiljuen vaihtavat sijaisuudet vakituiseenpaikkaan. eli ne hoitajat on jo talossa, mutta määräaikaisina

Alkuperäinen kirjoittaja homelitoosa:
en käsitä miten irtisanoutuvat ei saa karenssia :o vai saavatko?

No, eikös lain mukaa pitäis ite ittensä irtisanoneelle tulla 3kk. karenssi, mut en mä tiiä miten se täs pätee, ku muutenkii tuntuu, et tää homma menee ihan eri säfääreis. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Voi Salla hyvä... Milläs ne määräaikaiset sitten korvataan kun heitäkin on siellä tähänkin asti tarvittu? Ei pyörisi meidän osasto kyllä...

No, ne irtisanoutuneet voi tulla määräaikasiks. B)
tätä tarkoitin minäkin, ei ne vakipaikan omaavat niin jumalia ole etteikö sitä vakipaikkaa voi antaa jollekin toisellekin.
toki kaikille hoitajille töitä löytyy, mutta se onkin eri juttu kuka on vakituisena ja kukaa tekee sijaisuuksia...

Minä en kyllä irtisanoutuisi ihan noin heppoisin perustein. Tottakai ensimmäisenä tulee palkaton karenssiaika, sitten menetetään lomat ja lisäksi työnantaja saa valita ottaako hän irtisanoutunutta takaisin vai ei. Toki hoitoalalla töitä riittää, mutta jos viihtyisin työpaikassani en uskaltaisi sitä riskeerata. Lisäksi olisin vielä pitkään työnantajan silmissä "yksi niistä pettureista". Valitettavasti. Kannatan kuitenkin hoitajien palkankorotuksia, mutta järki mukaan neuvotteluihin!

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Voi Salla hyvä... Milläs ne määräaikaiset sitten korvataan kun heitäkin on siellä tähänkin asti tarvittu? Ei pyörisi meidän osasto kyllä...

No, ne irtisanoutuneet voi tulla määräaikasiks. B)
tätä tarkoitin minäkin, ei ne vakipaikan omaavat niin jumalia ole etteikö sitä vakipaikkaa voi antaa jollekin toisellekin.
toki kaikille hoitajille töitä löytyy, mutta se onkin eri juttu kuka on vakituisena ja kukaa tekee sijaisuuksia...

Olen samaa mieltä,enkä kyllä itte tohtis irtisanoutua jos olisin samassa tilanteessa.

Mä en tajuu ?? Kun sairaanhoitajat on hakeutuneet opiskelemaan niin eivätkö he oo olleet tietoisia siitä että palkka on perseestä ja työ raatamista ?
Toinen juttu..kun heidän palkat nousee niin kai kaikki tyhmäkin älyää mitä se tekee verotukselle ?? Vai??

Yhteistyössä