Siis mitä ihmettä?? Kerrotaanko nykyään rakenneultrassa vauvan sukupuoli, jos vanhemmat kysyy sitä??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana toista kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana toista kertaa

Vieras
vielä vuonna 2006 ei missään nimessä kerrottu synnytyssairaaloissa sukupuolta (ainakaan täällä Helsingissä). Oikein seinillä oli lappuset, että sukupuolta ei kerrota. Vedottiin silloin mm. maahanmuuttajiin, jotka kuulemma voisivat tehdä abortin väärän sukupuolen vuoksi. Että sama linja kaikille: kenellekkään ei kerrottu. Täytyi mennä yksityiselle ultraan, jos halusi tietää sukupuolen. Ja maksaa siitä lystistä 150 e. Muistan, kuinka nettipalstat pursuilivat valituksia siitä, ku sukupuolta ei kerrottu.

Meinasin pudota penkiltä, kun luin uusinta vauva lehteä.

Siinä Kätilöopiston ylilääkäri kertoi, että sukupuoli kerrotaan rakenneultrassa, mikäli vanhemmat sitä kysyvät.

Onko tosiaan näin? Miksi tilanne on muuttunut??? Miksi nykyään kerrotaan?

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Mulle on ainakin kerrottu aina vuodesta 1996-97 alkaen joka raskaudessa, kun olen sitä kysynyt. Kerran sain ihan kuvankin mukaan, missä erottui sukupuoli, kun miesgyne halusi laittaa kotiin miehelle näytille sen. :D

Siis ihan julkisen puolen ultrassa vai aina kerrottu??? Missä kaupungissa?

Alkuperäinen kirjoittaja mimi:
Ainakin täällä Helsingissä on viime vuodesta lähtien kerrottu sukupuoli siinä 2. ultrassa, jos vanhemmat ovat sitä kysyneet.

Viime vuodesta, eli vuodesta 2008? Miksi käytäntö muutettiin Helsingissä?? Ois kiva tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Mulle on ainakin kerrottu aina vuodesta 1996-97 alkaen joka raskaudessa, kun olen sitä kysynyt. Kerran sain ihan kuvankin mukaan, missä erottui sukupuoli, kun miesgyne halusi laittaa kotiin miehelle näytille sen. :D

Siis ihan julkisen puolen ultrassa vai aina kerrottu??? Missä kaupungissa?

Ihan julkisessa ultrassa Loimaan aluesairaalassa, myös Tyksissä on kertoneet kasvukontrolli ultrassa joka kerta sukupuolen kun olen kysynyt..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Meille ainakin kerrottiin.

Ai vuonna 2006??

Meille veikattiin 2006 Jorvissa niin np- kuin rakenneultrassa.. ja 2008 ei veikannut np-ultrassa mutta rakenneultrassa sitten kerrottiin 100% varmuudella.. aina on pitänyt muuten paikkansa vaikkaukset / kertomat.

Veikkaan että yksi syy on parantunut laitteisto eli ei enää tarvitse pahemmin veikata vaan sukupuoli erottuu selvästi jos vauva itse antaa katsoa. :)

Mulla on 5 tuttua äitiä, jotka on saaneet lapsia v. 2006-2009 Kättärillä/NKL:lla Helsingissä ja kaikille on kerrottu rakenneultrassa, jos vaan kätilö on pystynyt sanomaan kumpi on.

Yhteistyössä