Siis mitä helvettiä, kela ei ollut maksanut mun opintolainan korkoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mitä? Mua nyt vähän hämää, että miksen voi joka kuukausi siirtää suoraan sinne lainatilille rahaa, vaan piti oikein vartavasten avata säästötili, jonka kautta raha sitten erääntyy..

Varmaan sen vuoksi, että pankki saa vedettyä sulta tilinhoitokulut... Mulla on kans yksi laina Sampo-pankissa, mutta ei mitään tuloja sinne. Tili on kuitenkin pakko olla, vaikka mä jopa maksan ne lainanlyhennykset mun Nordean tililtä. Siis suoraan, en sille säästötilille, joka on pakko olla... Ja olen kysynyt asiaa Sammosta, että miksi on oltava se tili, kun kerran en mitään sillä tee. Kuulemma on niin sääntöjen mukaan, tili on oltava, jos on lainaa. Ja tilinhoitokuluja menee säännöllisesti - se tili onkin itseasiassa miinuksella niiden kulujen verran.

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Parin sivun verran tosiaan sulla ei ollut hajuakaan mikä on se lainatili, siis mikä on sen numero. Tiedäthän sä sen! Olet Kelallekin ilmoittanut...

Kelan lapussa kysyttiin tilinumeroa sekä lainan numeroa. En kyllä yhdistänyt, että lainan numero on sama kuin lainatilin numero.

:D :D :D

No mitä? Mua nyt vähän hämää, että miksen voi joka kuukausi siirtää suoraan sinne lainatilille rahaa, vaan piti oikein vartavasten avata säästötili, jonka kautta raha sitten erääntyy..

Tuo vaan on pankkien tapa, että lainanlyhennys menee suoraveloituksena ns. lainanhoitotililtä kai se on ajateltu olevan helpompaa ettei tarvii itse niitä maksuja tehdä.
Ja kun sulta se menee kuitenkin joka kuukausi niin minkä takia et siirrä kerralla isompaa summaa sinne sun sampo pankin tilille niin ei tarviisi joka kuukausi sitä 61e siirtää. Ja kai se onnistuisi niinkin että maksat sieltä toisesta pankista kuukausittain sen lyhennyksen suoraan sinne lainatilille. Kysy tuota samalla sitten kun käyt siellä pankissa.

Varmaan sen vuoksi, että pankki saa vedettyä sulta tilinhoitokulut... Mulla on kans yksi laina Sampo-pankissa, mutta ei mitään tuloja sinne. Tili on kuitenkin pakko olla, vaikka mä jopa maksan ne lainanlyhennykset mun Nordean tililtä. Siis suoraan, en sille säästötilille, joka on pakko olla... Ja olen kysynyt asiaa Sammosta, että miksi on oltava se tili, kun kerran en mitään sillä tee. Kuulemma on niin sääntöjen mukaan, tili on oltava, jos on lainaa. Ja tilinhoitokuluja menee säännöllisesti - se tili onkin itseasiassa miinuksella niiden kulujen verran.

Mulla ei (ainakaan vielä ) oo menny mitään tilinhoitokuluja.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
se ei kyllä todellakaan oo kelan asia sanoa idiootti asiakkaille, et muistappas ilmottaa pankkiin. tottakai jos lainaan tekee muutoksia niistä on ilmotettava pankille

Tottakai on kelan asia sanoa. Eivät he voi olettaa, että tollaset asiat jokainen tietää sanomattakin.

Mulla ei (ainakaan vielä ) oo menny mitään tilinhoitokuluja.

Saatat olla nuorempi kuin mä... Nuorilla on usein niitä palvelupaketteja, ettei mene kuluja, mutta sitten kun ylität tietyn iän, alkaa kulut juoksemaan. Mulla menee -2,90e 3kk välein muistaakseni.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
se ei kyllä todellakaan oo kelan asia sanoa idiootti asiakkaille, et muistappas ilmottaa pankkiin. tottakai jos lainaan tekee muutoksia niistä on ilmotettava pankille

Tottakai on kelan asia sanoa. Eivät he voi olettaa, että tollaset asiat jokainen tietää sanomattakin.

jokanen joka osaa lukee ni varmaa osaa tiedon lukee papereista ja jokanen joka on ottanu lainaa ni pitäs kyllä tietää, et muutokset on ilmotettava ilman, et joku siitä erikseen sanoo.

Yhteistyössä