Siis MILLÄ sais turhat roinat pois tai piiloon :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Taas Joulun lähestyttyä ottaa päähän katsoa tätä kaaosta. Kävin naapurilla ekaa kertaa ja wau mikä kämppä :o ...niin kuin muilla aina on.

Samaa aihetta oon puinu ennenkin. Mies ei anna heittää kamaa pois niin paljon ku haluan, ja ei oo varaa ostaa mitään säilytyslaatikoitakaan tai lipastoja ym... Ketuttaa tää kaaos |O . Hyllyt ja tasot pursuaa mitä ihmeellisempiä tavaroita ja papereita. Olispa vaan paljon kivoja koteloita ja laatikoita joihin sais kamaa. Näyttäis paremmalta. :/

Aaargh. Muita jotka hukkuu kaikkeen kamaan ja paperivuoriin??? :wave: :D Mitä ootte aatellu tehä kun tuo Joulusiivouski lähenee?

meillä kanssa miehessä on hamsterin vikaa.
mä sitten aina miehen poissaollessa sitten salaa roudaan tavaroita mäkeen. "ai mikä mutterivääntäjä??!?ei meillä sellasta oo ollutkaan!" :whistle:

tylysti turhat paperit paperinkeräykseen, lasten piirustuksista rakkaimmat kansioon, ja loput keräykseen... turhat leikkimättömät lelut jätesäkissä vaikka kellariin... mulla sama edessä, ja pakko on karsia rankalla kädellä

Miksi säilytätte "paperia"? Mitä "paperia?
Ota nyt laatikko ja tunge paperit ym sinne, vie laatikko piiloon. Katso huomaako ja kaipaako mies sitä "roinaa". Sitten vuoden päästä sanot, että kuule, nää on nyt vuoden olleet tuolla kellarissa, saanko heittää pois? Tai: kulta, katso läpi mitä näistä säilytät, vien loput huomenna roskikseen.

HEH mulla on samanlainen mies ja lapset kaupanpäälle, mitään ei siis MITÄÄN saa heittää pois....
Miehellä on rakennusajalta säästössä pankkikortti kuititkin (ja me rakennettiin tää noin 15 vuotta sitten :(
Lapset haluu säästää joka ikisen paperinpalan ja eritoten kaikkien lelujen pakkaukset :( :(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Lapset haluu säästää joka ikisen paperinpalan ja eritoten kaikkien lelujen pakkaukset :( :(
Mä en todellakaan katselisi mitään vanhoja lelupakkauksia. Meillä on niin vähän tilaakin. Jos olisi enemmän tilaa, niin varmaan olisi enämmän rojuakin. Lapsethan nyt haluaa vaikka mitä, mutta ihmettelen mitä sinä haluat? Ja miksi niin ei ole?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Miksi säilytätte "paperia"? Mitä "paperia?
Ota nyt laatikko ja tunge paperit ym sinne, vie laatikko piiloon. Katso huomaako ja kaipaako mies sitä "roinaa". Sitten vuoden päästä sanot, että kuule, nää on nyt vuoden olleet tuolla kellarissa, saanko heittää pois? Tai: kulta, katso läpi mitä näistä säilytät, vien loput huomenna roskikseen.

Tarkoitan sn asiapapereita. Niitä on järkyt määrät!!! :o ja niitähän pitäis säilöö vuosikausia. Ja toki kaikkee muutaki sälää esim ohjeita joihinkin laitteisiin, vauva-taaperoajan lappusia, pojan piirroksia ymym....

Arrhg...Mä inhoan roinan paljoutta. Inhoan kirjahyllyjä, joissa notkuu kaikenlaisia muistoesineitä, valokuvia, viinipulloja, kuivakukkia, muovikukkia, kirjoja jne. jne. Tykkään, että pinnat on paljaita ja sisustus yksinkertaista. Asiat, mitä on kertyny, on kaapissa. Eikun vaan jätesäkki ja keräät sinne tavarat. Ootte viikon ilman niitä ja tuumailette sitten sen jälkeen, raaskiiko niistä luopua =) On vähemmän siivoamista ja pölyjen pyyhkimistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Arrhg...Mä inhoan roinan paljoutta. Inhoan kirjahyllyjä, joissa notkuu kaikenlaisia muistoesineitä, valokuvia, viinipulloja, kuivakukkia, muovikukkia, kirjoja jne. jne. Tykkään, että pinnat on paljaita ja sisustus yksinkertaista. Asiat, mitä on kertyny, on kaapissa. Eikun vaan jätesäkki ja keräät sinne tavarat. Ootte viikon ilman niitä ja tuumailette sitten sen jälkeen, raaskiiko niistä luopua =) On vähemmän siivoamista ja pölyjen pyyhkimistä.

JUST tota kamaa meillä on myös :laugh: ja tosi rassaavaa. Osaa en halua heittää kun muka jotain tunnearvoa mutta melko paljon kyl heittäisinkin mut mies hanaa vastaan :D |O

kaupoista saa ilmaiseks pahvilaatikoita. ne kun päälystää vaikka hyllypaperilla, niin niitä voi säilyttää näkösälläkin =) joten mitään mitä ei halua heittää pois, voi säilyttääkin, eikä maksa kuin vaivan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä en todellakaan katselisi mitään vanhoja lelupakkauksia. Meillä on niin vähän tilaakin. Jos olisi enemmän tilaa, niin varmaan olisi enämmän rojuakin. Lapsethan nyt haluaa vaikka mitä, mutta ihmettelen mitä sinä haluat? Ja miksi niin ei ole?

En mä sanonut että noita säästetään, kyllä ne muutamassa päivässä lähtee kierrätykseen.
Mutta miehen osalta onkin toisin, en mä lähde sen laatikoita purkamaan ja miettimään mitkä on tärkeitä ja mitkä ei..

Minä heitän kylmän viileesti pois. Mitä ei ole kaivannut yli vuoteen, en tule enää kaipaamaankaan. Pois. Ja sit kun olen heittämässä pois, niin ei saa ajatella "tätäkin vois vielä joskus tarvita" :D

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Tarkoitan sn asiapapereita. Niitä on järkyt määrät!!! :o ja niitähän pitäis säilöö vuosikausia. Ja toki kaikkee muutaki sälää esim ohjeita joihinkin laitteisiin, vauva-taaperoajan lappusia, pojan piirroksia ymym....
Mutta niitähän ei tarvitse siellä kotona säilyttää, siis vie kellariin tms. Tarvittavat sitten mappeihin. Samalla tulee karsittua roskiin menevät.

Ja muistoesineet ym. voi laittaa laatikkoon, siis jos ei halua niitä kuivakukkia ja posliininorsuja heittää pois muttei tykkää roinasta esilläkään.

Mulla on tapana pistää vain tavaraa menemään kysymättä mitään. Aika hyvin oon oppinut arvioimaan mitä oikeasti tarvin. Vielä en ole heittänyt pois mitään mitä mies olis osannut kysellä. Ei vaan saa kertoa että heittää pois. Aina voi vedota siihen, että "kun täällä on niin paljon tätä roinaa niin siksi ei mitään löydä" ;).

Mutta niitähän ei tarvitse siellä kotona säilyttää, siis vie kellariin tms. Tarvittavat sitten mappeihin. Samalla tulee karsittua roskiin menevät.

Meillä on pihassa varasto jossa KAIKKI homehtuu. Muksun polkupyörä, pulkat, patjat, vaatteet, matot, ihan kaikki. Joten sinne ei voi viedä muutakuin sellaista jota voi pestä. :/

parasta aikaa ko. projekti päällä sortti-nouto kävi hakeen kirpparille kelpaamattomat kirjoituspöydät, lipastot, kirjahyllyt yms, kirppari kävi noutaan 6 säkällistä vaatetta, leluja yms. roinaa..

Sinne meni ihan uuttakin vaatetta 60-86 cm , joita ei kertaakaan olla pidetty päällä. mutta mitä tollasia hamstraamaan.. älytöntä.

raakasti vaan paperit paperinkeräykseen vain rakkaimmat talteen kellariin. pikkuhiljaa alkaa näyttään ihan inhimilliseltä ja siistiltä.

Mieheni ei kans antais pitään pois, mutta sovimme, että hoidan lajittelun ja tilaan noutajat paikalle niin hänen ei tarvi murehtia moisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:
Mulla on tapana pistää vain tavaraa menemään kysymättä mitään. Aika hyvin oon oppinut arvioimaan mitä oikeasti tarvin. Vielä en ole heittänyt pois mitään mitä mies olis osannut kysellä. Ei vaan saa kertoa että heittää pois. Aina voi vedota siihen, että "kun täällä on niin paljon tätä roinaa niin siksi ei mitään löydä" ;).

:D :whistle: taitaa olla aika monen naisen vakio tuo ettei paljoa kysellä. Oon joskus jotain kyl heittäny pois sillei mutten paljoo viittis.

Alkuperäinen kirjoittaja SMP:
parasta aikaa ko. projekti päällä sortti-nouto kävi hakeen kirpparille kelpaamattomat kirjoituspöydät, lipastot, kirjahyllyt yms, kirppari kävi noutaan 6 säkällistä vaatetta, leluja yms. roinaa..

raakasti vaan paperit paperinkeräykseen vain rakkaimmat talteen kellariin. pikkuhiljaa alkaa näyttään ihan inhimilliseltä ja siistiltä.

Mieheni ei kans antais pitään pois, mutta sovimme, että hoidan lajittelun ja tilaan noutajat paikalle niin hänen ei tarvi murehtia moisesta.

Kirppis ois jees mutta meillä ei oo autoa ja kyytiäkään ei saada. en tod viitti bussilla raahata monta kertaa edes takaisin. Ja kirppikseltä hiukan öh, huonoja kokemuksia. Meillä kun ei olla varakkaita niin kaikki vaate ja tavara todella huonoa ja arvotonta ja siinä jääpi miinukselle :|

Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:

:D :whistle: taitaa olla aika monen naisen vakio tuo ettei paljoa kysellä. Oon joskus jotain kyl heittäny pois sillei mutten paljoo viittis.

Jos alkaa kysellä niin mitään ei saiskaan heittää pois ;) . Eli pitää olla omatoiminen :whistle:

Yhteistyössä