siis millä saan tuon 2,5v:n potalle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ei tuu mitään tästä meidän kuivaksopettelusta...tyttö ruikkii pitkin lattioita jos on ilman vaippaa ja jos on vaippa niin ihan surutta tekee tarpeensa vaippaan.
Yksittäisiä kertoja on onnistunu potalle pissan kalastamaan ja kakka on tehty pottaan kaks kertaa,
Oon yrittäny unien ja ruuan jälkeen istuttaa, mut kun tuo uhmaikä painaa päälle, niin ei vaan suostu potalle istiumaan! Ja pakottaa en kuitenkaan halua.

On kokeiltu tarroja, ei apua, on kyllä innoissaan kun tarran saa, mut ei se silti riittävästi kannusta. Mitä' mike tuon kanssa teen??

Kaikki oppii aikanaan. Meillä meni 2-vuotiaan kanssa jo ihan hyvin pottailu mutta nyt on mennyt takapakkia, käy ainoastaan kakalla potalla. Mun mielestä se on ok että mennään taas jonkun aikaa vaipan kanssa, kyllä se siitä taas alkaa sujumaan.

Minä en tehnyt mitään. Lähti lopulta lapsesta ihan itse tuo. Nyt 2,5v myös ja usein pysyy ilman vaippaa kuivana ja menee itse potalle, hän itse sitä hommasta kiinostui. Tarrataulu on käytössä tosin, pisusta saa yhden tarran,kakasta 2.
Mites jos ei tarrat kiinnosta,niin olisko joku muu pieni kiva juttu millä voi yrittää "lahjoa" alkuun? Jos vaikka äiti tulee hetkeksi leikkimään tai lukemaan aina heti potalla käynnin jälkeen tai (huono keino ehkä) saa jonkun herkkupalasen. joo no ei ehkä niin kuitenkaan se ei pitemmän päälle ole kiva.
entäs jos annat olla jonkun aikaa sitten niissä märissä vaatteissa jos ei käy potalla? tai et vaihda vaippaa heti kun kakka tulee?

tai jos potta ei kiinnosta niin oletko kokeillut sitä pöntön supistajaa ja omaa pikku jakkaraa?
ja onhan noita pottia mitkä soittelee ja vaikka mitä aina kun sinne jotain tulee.

mut olen sitä mieltä et kyllä se lapsi sitten alkaa käydä kun on siihen valmis. älä hätäile :)

meijän toka ei tahtonu ollenkaan opetella potalle vaan opetteli suoraan pöntölle: ostin pienennysrenkaan ja korokkeen. eikä tuo kolmonenkaan ole innostunut pottatreenistä, joten voipi käydä samoin. ei potalla ole siis pakko käydä eikä ton ikäsen tartte olla kuiva, jos ei ole fyysisesti siihen valmis. varmasti oppii kuivaksi, usko pois. muistan ku ite ressasin kanssa aikanaan ton tokan kaa...

Meillä vähän sama juttu; välillä ei haluis laittaa vaippaa ja sitten ruikkii lattiat. Sitten taas surutta pissaa vaippaan jos sen laittaa. Kuivaksiopetteluhousuja ollaan kans käytetty.
Meillä ainakin tykkää tulla mukaan vessaan kun joku muu on menossa pissalle ja sitten tekee itsekin pissat samalla...

Mutta aikanaan oppii, potalle ei joka tapauksessa kannata pakottaa :saint:

Mun poika on nyt 2v8kk ja kolmas vaipaton päivä menossa. Eilen ja toissapäivänä yks vahinko käyny ja tänään yks pissa kerhossa tuli vaippaan, ku en tajunnut että koitti sanoa että pissattaa. Kerhoon siis varalta laitettiin vaippa. Yövaippakin oli tänä aamuna kuiva, saa nähdä milloin haluaa senkin pois.

Ja miten, no lapsi löysi lelulehdestä lelun jonka väkisin halus. Tää äiti oli julma ja sanoi että jätä vaipat pois niin saat. Ennen siis suunnilleen itki ku pottaa näytin. Vielä ei lelua olla ostettu ku ei ollu tuossa lähellä, pitää sunnuntaina hakee se :) vieläki kyllä joutuu aina sanomaan että tuu käymään potalla, ja välillä sanoo että ei mutta hienosti kuitenki menny.

Uusimmat

Yhteistyössä