Siis MILLÄ nykyisin saa/voi hoitaa lapsen yskää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Taas olen saanut valvoa puol kolmesta neljään kun toi pienempi yski.

köh köh - 20 sekuntia väliä, tänä aikana nieleskelee (limaa + ilmaa vatsaansa, josta seuraa se, että seuraavan yskänpuuskan tullessa meinaa tulla oksennus, siis yökkää ). Ja taas, ja taas, ja taas.

Lääkärten mukaan mistään lääkkeestä ei ole iloa, ja voivat olla oikeassakin.
Hunajastakaan ei ole, kokeiltu on ja keskellä yötä minä en suostu harrastamaan mitään höyryhengityksiä. Tukkoisuuteen auttaa sipuli, mutta kun siitä ei nyt ole kyse.

(Kumma muuten kun minä menen keuhkoputkentulehduksen kanssa lääkäriin, niin mulle tarjotaan vati- ja ämpärikaupalla yskäntroppeja, vaikka juuri on todistettu, että niistä ei ole mitään iloa - tai siis olisi, jos ottaisi tarpeeksi, mutta sitten tulee pahoinvointia sivuvaikutuksena. Yski tai yökkää...)

Tarjosin pojale juotavaa, mutta ei sitäkään voi paljoa antaa kun juuri opettelee yövaipasta pois - ja se muuten nukkuu vähän turhan usein mun sängyssä...

Lopulta iskä keksi antaa pojalle pari Mynthonia. Liekö ne sitten vaikuttaneet vai oliko vaikutus tsykolookinen, (ja varmaan oli jo väsynyt lapskin) niin sit nukahti ja yskä loppui.

Mutta sitä siis, että on se kumma ettei mitään keksitä! Haluan ne keksijät valvomaan sen yskivän lapsen viereen muutamaksi yöksi ,niin tajuavat!

Ai niin, vielä boonuskysymys: kaksikin henkilötärtä, joilla kummallakin on astmalapsi, väittävät, että aamuöinen yskiminen viittaa astmaan. No kun nämä on kumpikin yskineet enempi tai vähempi koko talven, niin siihen linjalleko mun nyt pitää lähteä? Kummallakaan ei siis hengitys vingu, eikä tuu mitään "ei saa happea"-kohtausta. Mutku mä en oikeasti tiedä, omassa lähipiirissä ei ole yhtään astmaatikkoa.

Meidän herra 1,5 v on taas yskiny yöt ja meillä auttaa se hunaja. Samoin raakasta annan yskänlääkettä jos ei vaan tehoa hunajakaan. Tyyny päänalle ja puoliistuvassa asennossa nukkuu... Muuta en osaa sanoa :headwall:

Minä ainakin käyn ostamassa aina luontaistuote liikkeestä kuusenkerkkä siirappia.
Yskä loppuu kun seinään, mutta sitä ei saa lopettaa ottamasta heti vaikka loppuukin.

Ei se yöllinen yskä mikään astman tae ole. Kun ihminen nukkuu niin on vaakatasossa jolloin limat menee sitten kurkkuun herkemmin. Eli kohota siitä päätyä. Joko patjan alle joku peitto taitokselle pään päätyyn tai pään päädyn sängynjalkojen alle kirja tai pari niin kohottuu.
Jo tuo yleensä helpottaa.
Ja mikäli kavahdat luontaistuotteita niin hae apteeksista käsikauppa lääkettä yskänärsytykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Meidän herra 1,5 v on taas yskiny yöt ja meillä auttaa se hunaja. Samoin raakasta annan yskänlääkettä jos ei vaan tehoa hunajakaan. Tyyny päänalle ja puoliistuvassa asennossa nukkuu... Muuta en osaa sanoa :headwall:

Mitä yskänlääkettä?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Meillä lääkäri anto Ventoline 0,4mg oraaliliuosta kun pojalla oli yskä ja kauhkoputkentulehdus ja se ainakin meillä autto tohon yöyskimiseen! =)
Täätä mullakin on kaapissa, mutta ei sitäkään enää suositella, kun voi aiheuttaa sydämentykytystä.
Salbutamoli on sivuoireetonta vain inhaloituna.

Tuolla päkäpäälle voi olla mahdotonta edes opettaa mitään inhalaattoria (Herra EI!!!) ja saisko semmosen ilman astmadiagnoosia?

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Meillä lääkäri anto Ventoline 0,4mg oraaliliuosta kun pojalla oli yskä ja kauhkoputkentulehdus ja se ainakin meillä autto tohon yöyskimiseen! =)
Täätä mullakin on kaapissa, mutta ei sitäkään enää suositella, kun voi aiheuttaa sydämentykytystä.

Tuolla päkäpäälle voi olla mahdotonta edes opettaa mitään inhalaattoria (Herra EI!!!) ja saisko semmosen ilman astmadiagnoosia?

Babyhaler meillä ollut käytössä 5 kk lähtien. Tosin nyt 8v käyttää itse diskuksia.

Babyhalerin saa ilman astma-diagnoosiakin. Ja siihen kuuluvan lääkkeen tietty ;)

MEiläkin tenavat yskineet kohta kolmatta kk. Asiaa auttoi jyty-antibiootti kuuri, jonka lastenneurologi (!) kirjoitti kun kerroin, ettei tk lääkärit tee muuta kuin sopeltaa; sinä otta burana. :/

Poika on siis melkein neljä.
No, otan puheeksi kun seuraavaksi käytän lääkärissä. Pelkän yskän takia en lähde.

Niitten hoitopaikassa on muuten kissoja ja meiän iskä on kissalle allerginen, siksi vähän kauhulla pelkään et jos se onkin sitä. Kesän jälkeen menevät päiväkotiin, sit näkee loppuuko yskiminen... Tosin sieltähän saa sit ihan uusia ylläreitä.

Ei muuta kun Mynttonia sitte. Niistäkin on pakko syödä niitä sokerillisia, kun muuten vetää pakin sekaisin... Ittelläkin. :D

kun mun lapsilla on yskä tai nuha laitan heidät kylpyammeeseen leikkimään ja höyrystän kylppärin laittamalla suihkun tulikuumalle ja valuttamalla vettä niin kauan että kylppäri on täynnä höyryä.ei ehkä vedensäästöä mutta erittäin tehokas limanirroittaja ja ammeissa lapset on turvassa kuumalta vedeltä.

Alkuperäinen kirjoittaja satu73:
kun mun lapsilla on yskä tai nuha laitan heidät kylpyammeeseen leikkimään ja höyrystän kylppärin laittamalla suihkun tulikuumalle ja valuttamalla vettä niin kauan että kylppäri on täynnä höyryä.ei ehkä vedensäästöä mutta erittäin tehokas limanirroittaja ja ammeissa lapset on turvassa kuumalta vedeltä.
jees - mut tää ei oikein toimi kolmelta aamuyöllä... mä oon itse siinä kohtaa aivan tajuton.
:D Kiitos enivei

Alkuperäinen kirjoittaja satu73:
jees - mut tää ei oikein toimi kolmelta aamuyöllä... mä oon itse siinä kohtaa aivan tajuton.
:D Kiitos enivei

tarkoitin tietenkin että ennen nukkumaan menoa.meillä ainakin lapset nukkuu koko yön hyvin sen jälkeen :)

Poika on siis melkein neljä.
No, otan puheeksi kun seuraavaksi käytän lääkärissä. Pelkän yskän takia en lähde.

No se "pelkkä yskä" saattaa tosiaan olla sitä astmaa, kyllä käyttäisin lääkärissä. Tosin käsittääkseni pikkulasten astmayskä on enempi semmosta "köhäyskää", näin ainakin meidän 3v:llä, mutta voihan se limaakin sieltä sitten yskittää, kun tarpeeksi huonoksi menee...

Mä käytin toissa päivänä tytön 4v lastenlääkärillä,koska on yskinyt jo viikon viimeiset pari yötä ja päivää tauotta.Meillä myös hunaja auttanut aikaisemmin aina yskään ja yskänlääkkeitä ei olla käytetty.Mutta tämä lastenlääkäri oli sitä mieltä,että kannattaa antaa yskänlääkettä,lääkkeen nimeä en nyt muista,mutta aika "tujua tavaraa"koska annetaan vain 1ml korkeintaan 3krt/pv.Nyt on annettu sitä kahtena iltana ja kaksi yötä nukuttu paremmin,tänään ei ole tyttö juurikaan yskinyt edes päivällä.

Yhteistyössä