Siis MIKSI en laihdu, ARGH....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rekisteröidy kiloklubi.fi niin sieltä näät aika hyvin, että syötkö oikein jne.

Oon pohtinu tota saako imettäjä laihduttaa.. Tarkottaako se sitä, että jos oot ennen syöny epäterveellisesti (niinku minä) niin joudut jatkamaan samaa linjaa siihen asti että lopetat imetyksen? Jos alat syömään terveellisemmin, niin laihdut. Mun mielestä on kuitenki sille lapsellekin parempi, että syö terveellisesti ku se, että puputtaa jatkuvasti kaiken maailman herkkuja..

Eiköhän se imetyksen aikana laihduttamisen pointti ole että syö silti kunnolla mutta ei kaikkea superkaloripitoista. Ei tietenkään imetyksen aikana mitään kitudieettejä.

Mulla on kaksi lasta ja raskauskilot ovat lähteneet vasta kun olen lopettanut imetyksen. Kuopusta imetän vielä pari kertaa vrk ja hormonit vaikuttaa sen verran ettei paino laske. Kun hormonit palaa ennalleen tippuu painokin, joten jos olet tätä samaa tyyppiä, älä huolehdi vaan nauti vauvastasi. Kilot tippuu kuin itsestään kun imetys loppuu (äläkä sen takia lopeta imettämistä).

Leivän määrää voisit vähentää ja lisätä oikeaa ruokaa ja proteiinia. Mutta älä stressaa, ei heti synnytyksen jälkeen tarvitse olla entisessä kunnossa.

No niin, listataanpas mitä tänään aion syödä, näyttääkö paremmalle kuin tuo aloitusviestin ruokalista.

Kaurapuuroa
Maustamatonta jogurttia + marjoja
Päärynä
omatekemä hernekeitto + näkkileipä, maitoa
purkillinen ananaksia

[QUOTE="argh";28338620]No niin, listataanpas mitä tänään aion syödä, näyttääkö paremmalle kuin tuo aloitusviestin ruokalista.

Kaurapuuroa
Maustamatonta jogurttia + marjoja
Päärynä
omatekemä hernekeitto + näkkileipä, maitoa
purkillinen ananaksia[/QUOTE]

No ei oikein näytä...siis montako ateriaa tuossa on? koko päivän syömiset? Kaurapuuro ok, mutta lisäisin siihen vaikkapa raejuustoa, jotta pitää nälkää ja saat proteiinia. Maustamaton jugurtti+marjat ok, päärynä vähän turha sokerin takia ja tuskin edes pitää nälkää, hernekeitto+näkkäri ok, purkkiananaksissa on tolkuttomasti sokeria, joten unohda se. Missä toinen lämmin ruoka tai salaatti? Entä iltapala?

No kyllä oon tainnu syyä ihan totaalisen väärin tähän saakka, jos marjatkaan ei oo terveellisiä! ;) eiköhän toi sokerinpelko nyt oo menny vähä liiallisuuksiin...

[QUOTE="vieras";28338996]Marjat, päärynä ja ananas ovat 40-60% sokeria. MIKSI vedät hedelmäsokeria?[/QUOTE]

No voi apua. Onko kenties joku karppihysteerikko kirjoittamassa?

Marjat ja hedelmät ovat ihan OK, säilykkeiden kanssa pitää vain olla tarkkana ettei ole hurjasti lisättyä sokeria.

Aika kitudieetiltä kuulostaa tämä uusin ruokavalio, mutta jos itse et tunne nälkää tai heikotusta tuolla ruokamäärällä, niin en näe mitään ongelmaa.
Oletko siis kasvissyöjä kun kartat niin kovasti protskuja? OK, olen puusilmä ja lukenut huonosti ketjun, sori :D

No ne marjat ja päärynät ei sellaisenaan kovin pitkään pidä nälkää loitolla, joten sinänsä kannattaa miettiä jos jotain muutakin söisi. Ja jos kerran laihdutus on tavoitteena, niin tietysti turhia sokereita kannattaa välttää. Hedelmät sisältää paljon sokeria, joten hedelmä tai pari päivässä on ok, mutta ei todella kannata enempää niitäkjään vetää. Mieluummin kasviksia. Mitenkäs proteiinin saanti? Hyvät rasvat? Muutenkin syöt ihan liian vähän mitään kunnollista tuolla ruokavaliolla, ja vähän veikkaan että kovin pitkään et tuota jaksa ylläpitää.

[QUOTE="argh";28339340]En ole kasvissyöjä, en vaan oikein tiedä miten saisi järkevästi protskuja lisää...[/QUOTE]

:O ???
Nyt on jotain mitä en ymmärrä. Eli syöt lihaa, mutta et kuitenkaan syö lihaa?
Uunilohi, uunikana (ilman nohkoja) jne. on superhelppoja, hyviä ja nälkääpoistavia ruokia.
Noita voi syödä vaikka pelkän salaatinkin kanssa jos yrittää pysyä erossa hiilareista.

Mitä liharuokia yleensä sitten syöt/valmistat? Siis silloin kun et yritä laihduttaa?

Malta hyvä ihminen. Syöt ja liikut ihan hyvin, siinä ei ole mitään vikaa. Kuulut samaan joukkoon kuin minäkin, imettäessä ei paino putoa. Viimeksikin kun lopetian, paino putosi 7 kiloa kuukaudessa ja vielä 5 kiloa seuraavassa. Ja tein töitä imetysaikana että edes hieman laihtuisin. Sitten luovutin enkä edes laihduttanut kun nuo kilot katosi!

Raskauskiloja tuli toistakymmentä, synnärille jäi hädin tuskin kiloakaan vaikka kolmekiloisen lapsen vesineen ja istukkoineen ulos pusersin. Nyt täysimetän ja syön niin usein ettei nälkä yllätä mutten mitään suuren suria annoksia enkä mielestäni mitään "roskaa". Tunnin lykin vaunuja tuolla loskassa seitsemänä päivänä viikossa. Ja niin mua varoiteltiin että pitää muistaa syödä syödä ja syödä tai maito loppuu, tukka lähtee ja kuihdun rusinaksi koko akka! Ja pah, elämäni kunnossa olen, mutta läski se vaan on ja pysyy...

No, vaihdan aamupalaleivän aamupalapuuroon + raejuustoon (millehän maistuu, vaikuttaa hieman epäilyttävältä) ja lisään toisen oikein ruuan/lämpimän aterian ja kasviksia. Marjoja en kyllä jätä pois vaikka oisivatkin "vain sokeria", uskon niissä olevan aika paljon hyvääkin ;)

Pakko tulla vielä hehkuttamaan ku toi kaurapuuro + raejuusto on kyllä tosi hyvä yhdistelmä! Vaikka sitä ensin epäilinkin nii sehän on parempi ku pelkkä kaurapuuro!

Sori, mua vaan aina naurattaa nämä mammojen "liikunnat": vaunulenkki ja hikijumppa. Ei siinä, liikuntaahan nekin on, mutta jos haluaa laihtua ja kiinteytyä, niin ehkä kannattaa tehdä jotain raskaampaakin välillä. En tosin tiedä, mitä tuo "hikijumppasi" käsittää, mutta sain sen käsityksen, että se lienee jotain max. omalla kehonpainolla tehtävää heilumista. Mä en laske tuollaista oikeaksi liikunnaksi.

Mutta eipä se liikunta tärkein ole, jos haluaa vain laihtua. Aterioille enemmän proteiinia ja vähemmän hiilaria, nyt ruokavalio näyttäisi koostuvan lähinnä vehnästä.

Mä en ole koskaan oikein laihtunut imetyksen aikana. muutenki jotenki elimistö mennyt lasten synnyttyä (3kpl) sekaisin. Turvotus on ollut kovaa, nestettä kertynyt koko kroppaan hurjasti niin, että olen joka kerta oainanut ENEMMÄN synnytyksen jälkeen kuin sitä ennen. Tätä kestänyt useamman viikon ja paino pudonnut tosi nihkeästi vauvavuoden ajan. Paino ja neste lähtenyt poistumaan vasta, kun olen lopettanut imetykset. Nyt sitten olen vikat kilot saanut putoamaan kasvissosekeitolla! Syön pelkkää keittoa, jossa erilasia vihanneksia ja linssejä. Saan proteiinia, hivenaineet, vitamiinit, kuitua, nestettä...vähän öljyä seassa myös. ekat viikot ei mitään, mut sitten nyt nopeasti paino putosi 6kg! Illmeisesti mulla kilot pysyy sitkeesti ja jostain syystä tosiaan neste jumittaa kehoon herkästi....

Yhteistyössä