Siis miks ihmeessä mun paino ei putoa grammaakaan ikinä??!!

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
Rupea juoksemaan 800 metriä kilpaa. En ole ikinä nähnyt lihavaa 800 metrin juoksijaa. Lihavia maratoonareita olen kyllä nähnyt.

Pointtini: Rupea harrastamaan raskasta ja tehokasta liikuntaa, ei siis mitään naisten lehtien "hikoilematta hyvään kuntoon" -hyssyttelyä.
Rasvanpolton kannalta ihanteellisin on juuri kevyt hölkkä, jos kestoa on sen 50 min. - 1 h. Räjähtävä voima ei valtavasti syö rasvaa.
 
---
no nyt sit liityin tonne kalorilaskuriin ja rupesin arvioimaan. Sain jo tälle päivälle aikaiseksi 1788 kaloria ja vielä jäi jäljelle 289 kaloria tälle päivälle! Miten ihmeen konstilla muka kukaan laihtuisi 2077 kalorilla päivässä niin kuin tuo laskee???
 
totuudentorvelo
[QUOTE="mies";27549038]Rasvanpolton kannalta ihanteellisin on juuri kevyt hölkkä, jos kestoa on sen 50 min. - 1 h. Räjähtävä voima ei valtavasti syö rasvaa.[/QUOTE]

Juu plus se että maastossa hölkätessä on aika hankala vetää mässyä naamariin ;).
Mitä vähemmän vietät aikaa syömisen parissa sitä vähemmän ehdit mättämään. Tuolla logiikalla vaikkapa öjyvärimaalaus sopii lahduttajalle tai mieluiten ihan mikä vain laji mikä vie paljon aikaa ja missä ei pysty samaan aikaan syömään.
 
"mies"
no nyt sit liityin tonne kalorilaskuriin ja rupesin arvioimaan. Sain jo tälle päivälle aikaiseksi 1788 kaloria ja vielä jäi jäljelle 289 kaloria tälle päivälle! Miten ihmeen konstilla muka kukaan laihtuisi 2077 kalorilla päivässä niin kuin tuo laskee???
Toi on liikaa. Mä olen 184 cm ja n. 80 kg aika lihaksikas miespuolinen kaveri ja usein menee jopa alle tuon 2000 kcal päiväkulutus ja harvoin paljoa yli sen. Mun systeemi on, että tiedän suunnilleen (n. 100 kilokalorin tarkkuudella), paljonko kaloreita saan mistäkin ruuasta niin on helppo laskea suunnilleen mitä tarvii.

Hedelmiä kannattaa kyllä syödä, harvemmin niillä lihoo verrattuna kaikkeen muuhun. Lisäksi kannattaa juoda tarpeeksi.
 
"mies"
Juu plus se että maastossa hölkätessä on aika hankala vetää mässyä naamariin ;).
Mitä vähemmän vietät aikaa syömisen parissa sitä vähemmän ehdit mättämään. Tuolla logiikalla vaikkapa öjyvärimaalaus sopii lahduttajalle tai mieluiten ihan mikä vain laji mikä vie paljon aikaa ja missä ei pysty samaan aikaan syömään.
Juuri näin. Tähänhän muuten ranskalaisten hoikkuus kuulemma osaltaan perustuu. Siellä ei syödä silloin kun on nälkä vaan silloin kun on ruuan aika. Muu aika "hillitään" itseä ja tehdään muuta - silloin maistuu ruokakin taas paremmalta. Tiettyä kurinalaisuutta siis.
 
---
näin mä arvelin että se on liikaa, mutta luulis että tuonkin ohjelman olis suunnitellut joku asiansa osaava ??

Mutta toisaalta, mä olen sua "mies" 20 senttiä lyhyempi ja painan 30 kg enemmän.
 
"mies"
näin mä arvelin että se on liikaa, mutta luulis että tuonkin ohjelman olis suunnitellut joku asiansa osaava ??

Mutta toisaalta, mä olen sua "mies" 20 senttiä lyhyempi ja painan 30 kg enemmän.
Joo yleensä mitä painavampi sen enemmän tarvii kaloreita. Muistaakseni netissä on ollut joku sivu, johon sai syöttää omat mitat ja se kertoi, montako kilokaloria saa syödä ja samoin ruoka-aineiden kilokaloreita. Ja tuosta luvusta vähän pienemmällä pärjään itse. Ohjelmalla tuli, että olis vara syödä joku 200-300 kcal lisää vielä, mutta oma kokemus osoitti, että sitten alkaa jo hitaasti lihoa. Aika yksilöllinen juttu tuo että mistä määrästä energiaa alkaa lihoa, mutta selvittää sen voi suunnilleen.
 
---
Niin siis laitoin tuonne kyllä mu tiedot ja vielä etten liiku yhtään. Mikä nyt ei oo koko totuus mutta en halua että tuo ohjelma laskee vielä suurempia kaloreita liikunnan nojalla. Silti sain tuommoisen tuloksen. Tavoitteena oli puolen kilon laihdutus viikossa. Tiedän, se on ikuisuusprojekti mutta ajattelin että ehkä toteutettavissa...
 
"mies"
Niin siis laitoin tuonne kyllä mu tiedot ja vielä etten liiku yhtään. Mikä nyt ei oo koko totuus mutta en halua että tuo ohjelma laskee vielä suurempia kaloreita liikunnan nojalla. Silti sain tuommoisen tuloksen. Tavoitteena oli puolen kilon laihdutus viikossa. Tiedän, se on ikuisuusprojekti mutta ajattelin että ehkä toteutettavissa...
OK, no koitas nyt mennä ensin tuon ohjeen mukaan ja jos mitään muutosta ei tapahdu, alat tiputtamaan pikku hiljaa. Eli pidät huolen, ettet syö enempää kuin n. 2000 kcal päivässä. Se tarkoittaa noin kahta kohtuullista lounasta per päivä. Itse ainakin katsoin, mitä ruokani sisältävät ja laskin siitä noin suunnilleen. Mutta annan myös luvan itselleni herkutteluun joskus eli liian orjallinen ei tarvitse olla, kunhan ei vielä herkun päälle syö kuin ennenkin. Syön itse 150 g makeisia viikossa, joskus perunalastuja yhden pienen pussin per viikko ja myös säännöllisesti hesemättöä kerran viikossa. Rasva ei ole täysin paha, mutta sen määrä ja ruoan laatu on tärkeää (esim. valmisruuat minimiin).

Ja tietenkin liiku vähintään kolmesti viikossa, mieluummin enemmän ja pitkäkestoisesti, koiran kävelytys ym. ei vielä riitä ellei tosi pitkä lenkki. Juoksu ihan hiljaisella vauhdilla mutta mahdollisimman kauan on melkein paras ainakin itselle ollut. Lisäksi painoa ei kannatakaan tiputtaa paljoa enempää kuin vajaa 1 kg/viikko. Painon nopea romahdus tulee vain takaisin hyvin usein.

Tsemii!
 

Yhteistyössä